Gå til innhold

Krem som gir masse fukt til veldig tørr og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at jeg blir gående rundt rød og speilblank i ansiktet hele dagen? 

Anonymkode: 530a5...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zo Obagi har en krem som lindrer irritert hud, men husker dessverre ikke hva den heter. Jeg har vært skikkelig plaget med rød og irritert hud under øynene i månedsvis, og denne kremen fikset det i løpet av noen få dager! Jeg fikk med meg en prøve fra en hudpleier, det er derfor jeg ikke vet hva den heter. Ingen tvil om at jeg skal tilbake dit og kjøpe den i alle fall. Hvis du drar til en hudpleier som fører Zo Obagi vet de sikkert hvilken det er snakk om. Det er en vanlig krem altså, ikke øyekrem. 

Anonymkode: e044e...36f

Skrevet

1. Ikke bruk sterk såpe og andre produkter hver gang du dusjer

2.svett mer (hydrere huden fra innsiden)

3.drikk nok vann etc

4 økologiske/naturlige fuktighetskremer/smør/butter

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med en som heter Toleriane Sensitive Creme fra La Roche Posay. Den har ingen upris heller. Den har også en versjon som heter Riche, men den blir litt for fet for meg. Jeg trenger fukt, ikke fett.

Anonymkode: 8ca94...773

Skrevet

Canoderm. Kjøpes på apotek, er også klassifisert som legemiddel for de med atopisk hud, men kan kjøpes både med og uten resept. Beste jeg har brukt. 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Uten at jeg blir gående rundt rød og speilblank i ansiktet hele dagen? 

Anonymkode: 530a5...215

Krem kan ikke fukte huden din. Hvem som helst krem elle olje kan hjelpe deg beholde fukt. Men da må du første få inn fukt - med andre ord drikke minst 2 liter vann fordelt jevnlig gjennom hele dagen. Hver dag. Vann er gratis og ingen kommer til å se å du har en skjønnhetsrutine. 

Anonymkode: 8724f...003

• Liker 1
Skrevet

Laneige Water sleeping mask. Det er egentlig en nattkrem, men jeg bruker den som dagkrem store deler av vinteren. Den fukter huden, uten at den blir oljete utover dagen.

Jeg bestiller den på eBay, og da helst i små prøvebokser. Kjøper 5-6 om gangen. (Jeg tror det er mer økonomisk enn å kjøpe en stor).

Kremen har litt sterk lukt, men huden min elsker den.

(Jeg har sensitiv hud som får periodevis eksem)

Anonymkode: e3e78...e0c

• Liker 1
Skrevet

A-Derma Skin Care Cream. Beste kremen for min tørre og sensitive rosacea hud.

Skrevet

Carbaderm, uten parfyme. Kan kjøpes på alle apotek.

Anonymkode: 0a539...888

Skrevet

Jeg fikk tips her om denne Super saken fra iherb . Den fungerer sånn at jeg fukter ansiktet mitt, så uten å tørke det, har jeg på litt av den hyaluronsyren, og venter til det tørker. Det tar noen minutter, så smører jeg på min vanlige fuktighetskrem. Dette binder fuktighet hele dagen samt at mange av mine linjer og noen rynker har forsvunnet. Har brukt dette nå siden i sommer og har fått veldig mye komplimenter for huden min. Har bestilt 10 flasker sånn at jeg har før tollgrensa fjernes. 

Anonymkode: 70b8c...1bc

Skrevet

Du får ikke mer hydrert  hud av å drikke mer vann, men huden blir dehydrert med for lite vann. Tisser du gult kan å øke mer vann hjelpe deg. Sørg for at fargen på urinen er nesten gjennomsiktig. Eller er det bra å spiae så mye grønt du klarer. Bær,grønnsaker, og litt frukt.

Peel huden din noen ganger i uken og bruk denne kremen her:

https://www.apotek1.no/produkter/vitapan-krem-100g-816501p?gclid=Cj0KCQiAoIPvBRDgARIsAHsCw08Qw3hcy0TC8ICZ-mDxr7IeMw99Wh-A55c_OXzojmUT5U_r6NOqhE0aAgtpEALw_wcB

Anonymkode: 7730e...406

Skrevet

Når huden er tørr sover jeg med et godt lag med følgende: Hyaluronic acid, deretter Estee Lauder Advanced night repair. så Sisley black rose cream mask (brukt som nattkrem) 

Og så er det aller viktigste, som nevnt tidligere i tråden, et riktig kosthold med mye sunt fett. Samt jevnlig peeling - kjemisk, alt med små korn gjør vondt verre. 

Anonymkode: 1c5f3...668

• Liker 1
Skrevet
På 26.11.2019 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Krem kan ikke fukte huden din. Hvem som helst krem elle olje kan hjelpe deg beholde fukt. Men da må du første få inn fukt - med andre ord drikke minst 2 liter vann fordelt jevnlig gjennom hele dagen. Hver dag. Vann er gratis og ingen kommer til å se å du har en skjønnhetsrutine. 

Anonymkode: 8724f...003

Vann hjelper ikke på tørr hud fordi vann taes ikke opp i kroppen, men renner tvers igjennom. Derimot har jeg mere tro på Omega 3 fettsyrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...