Gå til innhold

Hvor lenge brukte din gutt str 56?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo så individuelt. 

Har termin nå i desember, og har egentlig kun kjøpt i str 56.

Har fått for meg at dette bare kommer til å passe en mnd maks.

Storesøsteren var 52cm da hun ble født, men kunne bruke 56 ganske lenge. Det er nå 13 år siden, så litt vanskelig å huske akkurat.

(Mye tid til overs, og mye rar grubling)

Anonymkode: 4aae3...e5a

Videoannonse
Annonse
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Hm. Min brukte først 50 i 14 dager. Var 3500 og 50 cm. 

Brukte så 56 i 2 mnd ca. Vi hadde bodyforlenger, og kunne bruke noen av 56 bodyene i lang tid. Også lindex sine med dobbelknapper varte lenge. Buksene varte ikke like lenge som bodyene. 

Skrevet

Gutten brukte 56 til han var 7-8 uker. 

Jenta er 10 uker nå og kan nok bruke 56 et par uker til. 

Anonymkode: 1d64d...953

Skrevet

11 uker nå og 56 begynner å bli stramt i de fleste plagg, så har begynt å legge de til siden. Men som alltid er det jo forskjeller i fasong og kvalitet. :) Opplevde generelt at HM ble ganske raskt smått. Kappahl noe større, men underdelene ble raskt trange over bleia (bruker fortsatt nr. 2). Lindex er enorme i størrelsen, nesten slik at jeg konsekvent kan bruke en størrelse under alle andre klær. Ull er jo veldig stretchy, så alle ullklær sitter fortsatt fint instørrelse 56. 

Min gutt var 52 cm når han ble født. Har ikke målt lengde etter det, men han 5,6 kg og på øyemål synes jeg at han ser lang, men slank ut. 

Jeg kjøpte litt i 50, litt mer i 56 og mye i 62 og synes jeg fikk god avkastning. Kunne tidlig starte på 62 (selv om 50 fortsatt passet) og de varer nok minst en måned til med mindre vi opplever ekstrem vekst, så synes jeg har fått «mer for pengene» i størrelse 62, hvis det gir mening.

Anonymkode: 7a0cd...675

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en gutt på 5 uker og vi kan bruke 56 maks et par uker til. Det går hovedsakelig på lengden. Han var 3550 og 51 ved fødsel, men har bikket 5 kg nå så er en stor gutt:)

Anonymkode: 65037...ec0

• Liker 1
Skrevet

Brukte 50 i to uker, 56 i ca 2 mnd, 62 i en mnd, spent hvor lenge 68 holder😅

Anonymkode: dc5a1...3b1

Skrevet

52 cm ved fødsel. Rett i 56. Brukte det i fire uker, så inn i 62. 

Anonymkode: 03a3b...bac

Skrevet

Det har da mye mer å si hvor lang babyen er ved fødselen enn om det er gutt eller jente. Minstejenta her var 54 cm da hun ble født, så det sier seg selv at 56 ikke kunne brukes særlig lenge. Storebroren som var 51 cm da han ble født kunne selvfølgelig bruke 56 mye lenger.

Anonymkode: 328e1...306

• Liker 2
Skrevet

Noen få uker. Var 52 cm ved fødsel. Brukte så 62 ganske lenge, hoppet omtrent over 68, nå bruker vi 74 (6 mnd). De vokser i rykk og napp, så ikke lett å vite. 

Anonymkode: 62363...744

Skrevet

Min gutt var 52 cm ved fødselen, brukte vel 56 til han var en mnd eller noe. Men merket hadde mye å si! Følte newbie fra KappAhl og HM ble fort trangt over bleien, mens lindex passet mye lengre!

Anonymkode: cdc8b...b72

Skrevet

Lillebror er 6 uker og 5 kg. Nattdrakter i 56 er nå blitt litt kort i beina. Bodyer passer greit ennå, men kjøper nå 62 når jeg kjøper noe nytt.

Storebror hadde lav vekt oppgang i samme alder grunnet gulping. Der passet bodyer i 56 i 3 mnd minst.  Så ja barn er forskjellig 

Begge mine øker i bildestørrelse før body. Langbeite gutter hehe 😊

Skrevet

Gutt 1: 46 cm med fødselm brukte 50 i 6 uker og 56 i 5 uker.

Gutt 2: 53 cm ved fødsel. Brukte 50 i 2 uker og 56 i 6 uker. 

Anonymkode: 964ca...fd2

Skrevet

Gutten vår var 54 cm ved fødsel, men smal (3,3 kg). Han brukte str. 50 i ca. tre uker. Bodyene med lange ermer ble 3/4-ermer på ham, men han svømte i str. 56, så det måtte bli slik. Så brukte han str. 56 i ca. en måned. Vi hadde ikke så mange plagg i 50/56, men enormt mange i 62 (ALLE ga oss plagg i str. 62 i barselgave), så vi faset ut str. 56 eller hvert som de ble en anelse for korte. Han kunne sikkert brukt 56 lengre, hvis vi hadde ønsket det.

Anonymkode: ee124...c57

Skrevet

Vår gutt på 51 cm brukte 50 ca den første mnd (bodyene fra lindex varte over i 56-perioden), 56 til han var mellom 2 og 3 mnd, 

Anonymkode: d8c97...cac

Skrevet

Fekk eit lite knøtt på 2 kilo, brukte str.56 til hen var 5.månader.

Anonymkode: a31e8...289

Skrevet

Min gutt brukte stor 56 fra fødsel til 3 uker. Var stor fra fødsel av. 

Skrevet

Min var 47cm og brukte 50 i 1,5 måned og 56 til 4 måneder. 

Er 1,5 nå og bruker 80. liten unge.

Anonymkode: e38f8...065

Skrevet

Aldri, han var 59 da han ble født og brukte 60 fra begynnelsen.

Anonymkode: 2fd51...aa7

Skrevet

Var 51 ved fødsel og veide 4,3 kg. Brukte 56 i ca 3 uker, deretter 62 noen uker. Brukte 68 fra ca uke 10.

Jeg ville spredt innkjøpene på flere størrelser om du ikke har en sterk mistanke om at du får liten baby. Det er kjedelig å ha mye som nesten ikke blir brukt, og du kan alltids kjøpe mer om du ser at du har litt lite i en størrelse. 

Med førstemann hadde vi f.eks. mange bæsjelekkasjer og navlegørr i bodyen hver dag de første ukene, og måtte kjøpe flere bodyer. Med nestemann var det ikke behov for å bytte body flere ganger hver dag. Se an babyen din.

Anonymkode: 0cc85...9f2

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så individuelt. 

Har termin nå i desember, og har egentlig kun kjøpt i str 56.

Har fått for meg at dette bare kommer til å passe en mnd maks.

Storesøsteren var 52cm da hun ble født, men kunne bruke 56 ganske lenge. Det er nå 13 år siden, så litt vanskelig å huske akkurat.

(Mye tid til overs, og mye rar grubling)

Anonymkode: 4aae3...e5a

Brukte strl 50 første måneden, andre måneden strl 56. Men innen han var 6 mnd brukte han strl 80 😜

Anonymkode: c874f...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...