Gå til innhold

Når sover barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Hvor gamle er barna deres? Når sluttet de å sove på dagen? Når våkner de og når legger de seg? Og om de sover på dagen, hvordan er leggerutinene deres? 

Her har vi ei som er 2.5 år, våkner mellom 7 og 8, og sovner rundt åtte. 

Hun sluttet med dagsoving rundt 18 mnd gammel, med en liten håndfull dupper i etterkant. 

Grunnen til at jeg lurer, er fordi vi sliter litt med leggingen, til tross for en aktiv hverdag og gode leggerutiner.

Anonymkode: 4bbf3...6c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sluttet med dagsoving nærmere 3 år. Yngste er 16 mnd og kommer til å sove på dagen lenge enda. 18 mnd er kanskje litt tidlig å slutte dagsoving? Jeg ville ihvertfall lagt tidligere enn kl 20 om hun ikke sover på dagen og se om det hjelper. Kanskje hun er overtrøtt. 

Anonymkode: 1dfc3...e9f

Skrevet

2 år, sover ca 1 time på dagtid og fra 19 til et sted mellom 6 og 7 på natta. 

Anonymkode: fc226...ae8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eldste sluttet med dagsoving nærmere 3 år. Yngste er 16 mnd og kommer til å sove på dagen lenge enda. 18 mnd er kanskje litt tidlig å slutte dagsoving? Jeg ville ihvertfall lagt tidligere enn kl 20 om hun ikke sover på dagen og se om det hjelper. Kanskje hun er overtrøtt. 

Anonymkode: 1dfc3...e9f

Tenkte selv det var tidlig, men hun ville jo ikke sove og greide seg fint til kvelden. Følte det ble dumt å tvinge henne eller bruke flere timer på det om dagen, men i sluttfasen pleide jeg å ta en trilletur tilfelle hun sovna, det ble heller mer avslappende for henne av å se ut av vogna :) nå legger vi faktisk 1830 ca, og hun bruker like lang tid som om vi hadde lagt henne 1930. 20 blir for sent.. Det er det ejg stusser på, fordi uansett når, så er det mye tull ved leggetid :) legger jeg 20, er hun overtrøtt og da går det hvertfall ikke. Samme med 1930, det blir drama. 

Skrevet

2 år, sover ca 1 time på dagtid og fra 19 til et sted mellom 6 og 7 på natta. 

Når på dagen sover hn? :)

Skrevet

Når på dagen sover hn? :)

Legges rundt 12 i barnehagen og noe tidligere hjemme i helgene 🙂

Skrevet

Vi hadde problemer med sovingen før, mistenker nå han ble lagt for sent (20-20.30). Vår er 3.5 år, sluttet å sove på dagtid når de byttet til stor avdeling i høst. Fant da ut vi måtte legge han endel tidligere. Nå er han i sengen sin 18.30 og sovner innen maks 15 min, før var det gjerne minst en time før han sovnet, overtrøtt og alt ble tull. Så nå holder vi fast med denne rutinen, kl 17.30 pusser vi tenner og bader eller lignende, kl 18 koser og leser vi i senga og roer helt ned, snakker gjerne om dagen etc, og ganske presis 18.30 er han i seng stuptrøtt og sovner da innen 15 minutter, sovner alltid innen 19. Ble vår reddende rutine, så stemmer for å legge før 🤔☺️

Anonymkode: c7585...28d

Skrevet

Jenta måtte sove på dagen i barnehagen, til hun var 4-5år.. Selv om hun la seg forholdsvis tidlig, rundt kl. 19. Nå er hun 8 år, legger seg mellom 20-21 og står opp 0630-0700.

Anonymkode: 160c3...5c5

Skrevet

Barnet er 12 måneder, sover fra 18:30-07:30, er i barnehagen fra 08:30-15:30 og har to blunder på 1-1,5 timer hver på den tiden. 

Anonymkode: 1da7f...ad8

Skrevet

Vår på 18 mnd. sover fra ca. 19.30 til 08.00. For tiden ser det ut som 19.30 er et magisk tidspunkt, for hvis hun er i senga da, sovner hun ila. 10 minutter. Hun sovner ikke alltid i barnehagen mer, men ligger rolig og hviler. Når hun sover, er det som regel under en time. Hun blir veldig trøtt om kvelden når hun ikke har sovet i det hele tatt i barnehagen, men sovner likevel ikke før 19.30 når vi prøver å legge henne tidligere.  

Anonymkode: 6e007...15e

Skrevet

14 mnd. Sover en lur på dagtid fra ca 12-14 og legger seg 18.30-19. Våkner mange ganger for pupp i løpet av natten og er klar for morgen ca 6-6.30

Gjest Kvinne487
Skrevet

Gutt på 3 år. Sluttet å sove på dagtid i vår. Han legger seg kl. 19.00 og sovnet mellom 19-19.30. Vi synger på senga. Han sover til morgenen etter. Når jeg har tidligvakt må han dessverre vekkes 6.30 😝

Skrevet

Sønnen på 2,5 år sover fra 19 til 06 og fra 11 til 14. Vet ikke når han faktisk sovner. Vi gjør oss klare for soving og legger ham i seng, og går.

Sønnen på 8 mnd. sover fra 19-20 til 06. Tre dupper på tre timer totalt gjennom dagen. Bysses i søvn, samsover med amming ca. 5 ganger gjennom natta.

Anonymkode: ff129...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...