Gå til innhold

Én unge med to hoder eller tvillinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvillinger selvfølgelig.

Anonymkode: 7beab...8a7

• Liker 2
Skrevet

Her er det selvfølgelig snakk om to personligheter fanget i en og samme kropp. Huff, stakkars, for en skjebne...😨 Jeg vil si det slik, at det beste ville ha vært om de fikk slippe så fort som mulig. 

Anonymkode: e247d...e96

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det slik, at det beste ville ha vært om de fikk slippe så fort som mulig. 

Ja, for det går jo ikke an å leve et fullverdig liv hvis en ikke ser ut som et ønsket produkt? 

Anonymkode: 0f468...043

• Liker 8
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

«Hvis det bare er ett barn?» for et dårlig formulert spørsmål. To hoder = to hjerner. To tenkende vesner som deler én kropp. 

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det selvfølgelig snakk om to personligheter fanget i en og samme kropp. Huff, stakkars, for en skjebne...😨 Jeg vil si det slik, at det beste ville ha vært om de fikk slippe så fort som mulig. 

Du mener de bør drepes etter at de er født?

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)
5 timer siden, BangersBeans&Mash skrev:

«Hvis det bare er ett barn?» for et dårlig formulert spørsmål. To hoder = to hjerner. To tenkende vesner som deler én kropp. 

I følge den som skrev artikkelen så er dette et barn. Jeg har lest en del om siamesiske tvillinger. I asiatiske land av en eller annen grunn regnes det ofte som ett barn selv om jeg tror de fleste ser på det som to individer 

Endret av Pipaluk
Skrevet (endret)

Sannsynligheten er vel stor for at de ikke vokser opp eller dør like etterpå. Jeg vet ikke om de deler hjerte. Så å drepe er ikke poeng 

Endret av Pipaluk
Skrevet

Ja, helt klart. 

Anonymkode: 929f1...d60

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, helt klart. 

Anonymkode: 929f1...d60

Selv etter du har sett dokumentarene om Brittany og Abby? De som linket lengre oppe. De virker å både ha verdig liv, og ha det ganske bra med sin situasjon. Hva begrunner du din mening med?

Anonymkode: 34f77...625

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at akkurat denne sammenvoksningen er den verste å leve med. Å henge sammen i hodet og ikke se samme vei er langt mer anstrengende. 
Men selve oppmerksomheten rundt dette å være siamesisk er jo helt klart en tileggsbelastning

Skrevet

Det kalles siamesiske tvillinger.

Anonymkode: cbb47...3d7

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles siamesiske tvillinger.

Anonymkode: cbb47...3d7

Er ikke sammenvokste tvillinger det mest korrekte å si? 

Skrevet
13 timer siden, BangersBeans&Mash skrev:

Selvsagt ikke! Men noen ganger kan man ønske at naturen ordner opp i det selv. Dette er også tilfellet for flertallet av sammenvokste tvillinger. De fleste dør kort tid etter fødselen pga de anatomiske forholdene. Er de f.eks født med ett hjerte, så vil ikke dette organet kunne klare å holde liv i et par sammenvokste tvillinger med to hjerner. Hjertet vil svikte.Og så må en ikke glemme at tvillingene i dette tilfellet er født i India, der de sannsynligvis vil vokse opp i fatttigdom, uten noen form for hjelp og støtte fra det offentlige. I tillegg vil de mest sannsynlig også bli utstøtt av de fleste rundt seg. Så hva slags liv har de i vente? Ikke at jeg vet det med sikkerhet, men sannsynligheten for at de får et verdig liv er svært liten.

• Liker 1
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke! Men noen ganger kan man ønske at naturen ordner opp i det selv. Dette er også tilfellet for flertallet av sammenvokste tvillinger. De fleste dør kort tid etter fødselen pga de anatomiske forholdene. Er de f.eks født med ett hjerte, så vil ikke dette organet kunne klare å holde liv i et par sammenvokste tvillinger med to hjerner. Hjertet vil svikte.Og så må en ikke glemme at tvillingene i dette tilfellet er født i India, der de sannsynligvis vil vokse opp i fatttigdom, uten noen form for hjelp og støtte fra det offentlige. I tillegg vil de mest sannsynlig også bli utstøtt av de fleste rundt seg. Så hva slags liv har de i vente? Ikke at jeg vet det med sikkerhet, men sannsynligheten for at de får et verdig liv er svært liten.

Absolutt enig, det bare virket som om du mente at man burde drepe de også etter at de var født. Det virket ganske ekstremt, men ser jo lengre opp at noen også mener det. 

Nei, dette er ikke et verdig liv for noen. I Norge ville dette heldigvis ha blitt avslørt tidlig med ultralyd, og jeg hadde ikke latt barna mine vokse til i magen, og bli født slik. Helt forferdelig. 

Skrevet
1 time siden, BangersBeans&Mash skrev:

Absolutt enig, det bare virket som om du mente at man burde drepe de også etter at de var født. Det virket ganske ekstremt, men ser jo lengre opp at noen også mener det. 

Nei, dette er ikke et verdig liv for noen. I Norge ville dette heldigvis ha blitt avslørt tidlig med ultralyd, og jeg hadde ikke latt barna mine vokse til i magen, og bli født slik. Helt forferdelig. 

Hvordan hadde det vært hvis du fikk høre at kun en av barna hadde sjans til å klare seg etter en separasjon? Uten operasjon ville begge dø. 
ville du klart å ofre den ene?

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hvordan hadde det vært hvis du fikk høre at kun en av barna hadde sjans til å klare seg etter en separasjon? Uten operasjon ville begge dø. 
ville du klart å ofre den ene?

Jeg hadde tatt abort tidlig uavhengig overlevelsessjansene dersom tvillingene mine var sammenvokst. 

Skrevet
17 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Jeg hadde tatt abort tidlig uavhengig overlevelsessjansene dersom tvillingene mine var sammenvokst. 

Hvis de ikke hadde sett at de var sammenvokst på ultralyden?

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
45 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvis de ikke hadde sett at de var sammenvokst på ultralyden?

Det hadde aldri skjedd her, er poenget mitt. I alle mine graviditeter har jeg tatt ultralyd sikkert 10 ganger. En sånn overraskelse ville aldri ha skjedd. 

Men hvis jeg skal late som, så ville jeg ha operert hvis det betydde en mulighet for at én overlevde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...