AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Vet du om noen kilder? Anonymkode: 012a1...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Jeg kjenner flere med autisme som ikke er vaksinert. Anonymkode: 79510...965 2
Isambard Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du om noen kilder? Anonymkode: 012a1...bb8 For det første ble autismediagnosen introdusert allerede i 1912. MMR blr ikke introdusert før 1988. 16
Hedda-78 Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Du spurte etter kilder. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134 Dette er forskning fra 2002 som inkluderer 537 303 danske barn. Publisert i The New England Journal Medicine, et av de mest anerkjente og seriøse fagfellevurderte tidsskriftene i verden. Utdrag fra oppsummeringen: Of the 537,303 children in the cohort (representing 2,129,864 person-years), 440,655 (82.0 percent) had received the MMR vaccine. We identified 316 children with a diagnosis of autistic disorder and 422 with a diagnosis of other autistic-spectrum disorders. After adjustment for potential confounders, the relative risk of autistic disorder in the group of vaccinated children, as compared with the unvaccinated group, was 0.92 (95 percent confidence interval, 0.68 to 1.24), and the relative risk of another autistic-spectrum disorder was 0.83 (95 percent confidence interval, 0.65 to 1.07). There was no association between the age at the time of vaccination, the time since vaccination, or the date of vaccination and the development of autistic disorder. Conclusion: This study provides strong evidence against the hypothesis that MMR vaccination causes autism. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 9 minutter siden, Hedda-78 skrev: Du spurte etter kilder. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134 Dette er forskning fra 2002 som inkluderer 537 303 danske barn. Publisert i The New England Journal Medicine, et av de mest anerkjente og seriøse fagfellevurderte tidsskriftene i verden. Utdrag fra oppsummeringen: Of the 537,303 children in the cohort (representing 2,129,864 person-years), 440,655 (82.0 percent) had received the MMR vaccine. We identified 316 children with a diagnosis of autistic disorder and 422 with a diagnosis of other autistic-spectrum disorders. After adjustment for potential confounders, the relative risk of autistic disorder in the group of vaccinated children, as compared with the unvaccinated group, was 0.92 (95 percent confidence interval, 0.68 to 1.24), and the relative risk of another autistic-spectrum disorder was 0.83 (95 percent confidence interval, 0.65 to 1.07). There was no association between the age at the time of vaccination, the time since vaccination, or the date of vaccination and the development of autistic disorder. Conclusion: This study provides strong evidence against the hypothesis that MMR vaccination causes autism. Men kjære vene ! Vet du ikke at denne rapporten er ren svindel og er basert på falske data? Det er til og med bekreftet av svindleren sjøl. En såkalt forsker som ble oppfordret av vaksinemotsandere til å levere dette makkverket! Anonymkode: 0faeb...e67
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjære vene ! Vet du ikke at denne rapporten er ren svindel og er basert på falske data? Det er til og med bekreftet av svindleren sjøl. En såkalt forsker som ble oppfordret av vaksinemotsandere til å levere dette makkverket! Anonymkode: 0faeb...e67 Jeg tror du kanskje snakker om Andrew Wakefields diskrediterte forskning. Artikkelen ab siterte fra, er jo en artikkel som konkluderer med at det er sterke bevis for at hypotesen om at MMR-vaksinen fororsaker autisme er feil. Du leste kanskje ikke sitatet skikkelig? Anonymkode: a3e1c...cb2 14
Hedda-78 Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjære vene ! Vet du ikke at denne rapporten er ren svindel og er basert på falske data? Det er til og med bekreftet av svindleren sjøl. En såkalt forsker som ble oppfordret av vaksinemotsandere til å levere dette makkverket! Anonymkode: 0faeb...e67 Nå tror jeg du må lese litt nøyere før du uttaler deg. Denne forskningen som jeg har linket til, er er IKKE den rapporten som svindel-forskeren Andrew Wakefield skrev. Dessuten er det helt motsatt konklusjon. Denne rapporten konkluderer jo med at det IKKE er sammenheng mellom vaksine og autisme. 16
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, Hedda-78 skrev: Nå tror jeg du må lese litt nøyere før du uttaler deg. Denne forskningen som jeg har linket til, er er IKKE den rapporten som svindel-forskeren Andrew Wakefield skrev. Dessuten er det helt motsatt konklusjon. Denne rapporten konkluderer jo med at det IKKE er sammenheng mellom vaksine og autisme. 😀😀 Jeg leste ikke hele nei. Så bare en rapport og da orket jeg ikke å lese mer. Vet jo at det bare er vrøvl det at autisme kommer fra vaksiner Anonymkode: 0faeb...e67 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Mine to nå voksne stedøtre har aspergerdiagnose. Eldste er vaksinert. Yngste kunne ikke få vaksinen pga annen sykdom. Så vaksinen har ingenting å si, det er jo også vist at det var bare svindel og tøys Ufattelig at dette har fått spredd seg mer enn pålitelig forskning! Håper alle vaksinerer sine barn sålenge deres øvrige helse tillater det. Anonymkode: 8695c...a4f 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Min far har Asbergers. Han er født på 50-tallet og fikk aldri MMR-vaksinen (som ble oppfunnet 10 år senere). Min grandtante og grandonkel som begge døde på 60-tallet (de var gamle, men vet ikke nøyaktig alder, antagelig rundt 70) var begge også autister, men uten offentlig diagnose. Var ikke så vanlig å fly til psykolog for fattige bondefamilier rundt forrige århundreskifte. Og MMR-vaksine fikk de iallefall aldri. Anonymkode: 8571e...eb6 3
ajarRun Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min far har Asbergers. Han er født på 50-tallet og fikk aldri MMR-vaksinen (som ble oppfunnet 10 år senere). Min grandtante og grandonkel som begge døde på 60-tallet (de var gamle, men vet ikke nøyaktig alder, antagelig rundt 70) var begge også autister, men uten offentlig diagnose. Var ikke så vanlig å fly til psykolog for fattige bondefamilier rundt forrige århundreskifte. Og MMR-vaksine fikk de iallefall aldri. Anonymkode: 8571e...eb6 For hundre år siden fantes ikke rutefly... Man måtte bruke båt og kjerring. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 9 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: For hundre år siden fantes ikke rutefly... Man måtte bruke båt og kjerring. Satt de på ryggen til kjerringa på vei til legen da? Anonymkode: 81b72...c23 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 Det går i familien, og familien er religiøse så ingen har tatt vaksiner, bortsett fra et par av de nye, yngre familiene. Anonymkode: 4dafe...618
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 Hvorfor er det så mange som fortsatt tror på autisme-løgnene til den for lenge siden avskiltede legen Andrew Wakefield? Hvorfor velger dere å tro på noe som er bevist som oppspinn ? Har dere ikke kritisk sans i det hele tatt? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Andrew_Wakefield Anonymkode: 5d08a...681 8
Stril Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 Sønnen vår har autisme. Var 16 mnd da det ble påvist,og hadde ikke fått MMR vaksinen ennå,så den har ikke noe med det å gjøre. Fikk den når tiden var inne. Han var på den tiden veldig fraværende og fikk lite øyekontakt og sosialt var det ikke mye å gå på. Men takket være at han har fått 100% hjelp i barnehagen fra Bup og spesialpedagog så er det gjort store fremskritt siden han var 1 1/2 år til idag nå når han er 3 1/2 år. Han er mye mer sosial og har lært mye på den tiden. Men språket er der ikke ennå dessverre. Men vaksine har ikke noe med autisme å gjøre,verken før eller etter diagnosen. Vaksiner barnet med god samvittighet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 Ja, jeg har tidligere jobbet med eldre med autisme. Ingen av dem hadde tatt dagens vaksiner fordi de vokste opp før en god del av dagens vaksiner kom. Autisme hadde de likevel. De fleste er døde nå pga alderdom. Anonymkode: 91263...4c5 3
Lisaaaaa Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 Det har kun vært én studie som har vist at vaksiner fører til autisme. Han som gjennomførte dette studie ble senere tatt for juks, og resultatet ble derfor ugyldig. Likevel tror fortsatt folk på dette. Det er absurd. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 Jeg visste at ungen min hadde autisme da han var rundt 7-8 mnd gammel. Anonymkode: fc999...782
Gjest Witch24 Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Jeg har hatt asperger i 34 år uten og vite om det, så jeg syns ikke det er så ille...Har jo noe sosial angst, men fungerer bra nok...tror neppe noen vaksine har skylden, men uansett heller detta enn de dødelige barnesykdommene... og jeg er glad i særinteressene og spesial evnene mine. Ville ikke vært foruten;)
Perelandra Skrevet 28. november 2019 #20 Skrevet 28. november 2019 Tråden er ryddet for antivaksinedebatt i henhold til nye rutiner, les mer her: Antivaksinedebatt regnes som helseskadelig og er innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Tråden stenges derfor. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg