Gå til innhold

Hvorfor er det så ofte skarpe kanter på sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har måttet kaste flere par sko pga dette, og det er utrolig irriterende, for ikke å snakke om lite miljøvennlig. Men jeg syns ofte at det er en skarp kant nederst på siden av hælen på veldig mange sko, hvorfor lages de sånn? Jeg får dype sår og stygge blodflekker på skoene, så er bare å kaste de. Måtte hive et par Arkk Raven-sko i sommer pga det, 1300 kr rett i dass.

Nå har jeg kjøpt et par Panama Jack vintersko og blør som bare det :( 

Er det flere som har opplevd dette,  og hvordan kan jeg få skoene mykere? Må jeg bare polstre meg inn i gnagsår-plaster? 

Anonymkode: 39d68...c87

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du må gå opp en størrelse? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har måttet kaste flere par sko pga dette, og det er utrolig irriterende, for ikke å snakke om lite miljøvennlig. Men jeg syns ofte at det er en skarp kant nederst på siden av hælen på veldig mange sko, hvorfor lages de sånn? Jeg får dype sår og stygge blodflekker på skoene, så er bare å kaste de. Måtte hive et par Arkk Raven-sko i sommer pga det, 1300 kr rett i dass.

Nå har jeg kjøpt et par Panama Jack vintersko og blør som bare det :( 

Er det flere som har opplevd dette,  og hvordan kan jeg få skoene mykere? Må jeg bare polstre meg inn i gnagsår-plaster? 

Gnagsårplaster og ullsokker for å vide dem ut. 

Anonymkode: de1df...d6e

Skrevet

Prøver du de ikke på før du kjøper de?

Anonymkode: 927e3...24f

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du de ikke på før du kjøper de?

Anonymkode: 927e3...24f

Eh, jo, obviously. Men merker ikke til noe da, i butikken. Er mer som når jeg går et stykke at det begynner å gnage. De eneste skoene som ikke gjør vondt er Havaianas, men det er jo litt upraktisk på vinteren. Jeg får bare kjøpe masse gnagsårplaster. 

Skrevet
16 minutter siden, Meadow skrev:

Kanskje du må gå opp en størrelse? 

Det hjelper ikke, blør uansett.. Og det gjelder både billige og dyre sko. De eneste skoene det ikke har skjedd med har vært sko fra Primark, utrolig nok. Jeg er sikker på at jeg kaster sko for tusenvis av kroner hvert år. 

Skrevet

En periode hadde jeg det sånn som du, gnagsårplaster før du får gnagsår og sportstape over. Til du har gått inn skoene sikkelig. Til meg gikk det over etter noen år og kan bruke nye sko uten gnagsår nå.

Anonymkode: a150c...99a

Skrevet

Du må brekke skoen. 

Anonymkode: 2150d...593

• 2 uker senere...
Skrevet

legg ut bilde av føttene dine

Anonymkode: 05625...633

Skrevet

Før måtte jeg alltid bruke gnagsårplaster, sportstape og anti-gnagsårsokker i en-to uker for å gå inn skoene skikkelig. Vet ikke hva som skjedde, men trenger ikke det nå lenger. Kanskje hælene ble «herdet»? 😄 

Kastel har en del sko med elastisk og myk hæl. Kanskje det er verdt et forsøk? https://kastelshoes.com/collections/all/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...