AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #21 Del Skrevet 26. november 2019 Rart du nevner det men jeg har faktisk også endret mitt åndelige syn etter narkose. Eller nå tror jeg det må være derfor. Har alltid hatt en tankegang som er sånn alt skjer for en grunn og at det finnes dypere mening med hendelser. Trodde veldig på horoskop og spådamer. Nå er jeg så oppe på jorden med bena godt plantet som du får meg og jeg fjåser av åndelighet og horoskop. Anonymkode: 9c0d2...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #22 Del Skrevet 26. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du drakk sikkert vann rett etterpå, og forskning viser at alle som er deprimerte har drukket vann eller produkter med vann i.😉 Tror du leter etter en forklaring på hvorfor humøret ditt har endret seg, men du burde vel gå i deg selv og ikke ytre omstendigheter. Anonymkode: 494ec...74f Så sant, så sant. 👍🏻🤣 Anonymkode: 0d1f4...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #23 Del Skrevet 26. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er naturlig å søke etter en forklaring på hvorfor noe har blitt som det har blitt. Utenfra virker det litt søkt å koble det opp mot narkosen. Anonymkode: bfca9...e2d Ja det forstår jeg godt. Men les gjerne om forskningen som har blitt gjort på det og andres erfaring, så er det nok ikke så rart likevel. Mange, spesielt eldre og yngre, får hukommelsestap etter narkose. Både kortvarig og langvarig. Narkose kan endre banene i hjernen. Men jeg ser at det kan være flere årsaker enn bare narkosen under en operasjon, som kan gi blant annet depresjon. Jeg ble ikke depressiv rett etter, men ting gikk nedover etterpå og etter en stund ble jeg depressiv og begynte på dps. Men operasjonen ville jeg aldri vært foruten, men vi trenger tydelig mer info om dette. Men som sagt var det som dag og natt før og etter narkosen. Og det vedvarte. Jeg var ikke stresset før operasjonen heller. https://neuro.hms.harvard.edu/harvard-mahoney-neuroscience-institute/brain-newsletter/and-brain-series/anesthesia-and-brain https://www.cell.com/cell-reports/fulltext/S2211-1247(17)31878-8 https://www.cell.com/cell-reports/fulltext/S2211-1247(17)31878-8 Ts Anonymkode: 089a7...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 13. desember 2019 #24 Del Skrevet 13. desember 2019 Det kan jo være andre grunner selvsagt, men hvem vet? Skuespilleren Mary Steenburgen sier hun begynte å høre musikk i hodet etter en operasjon: "In 2007, Steenburgen underwent minor surgery on her arm, which required a general anesthetic; shortly thereafter, she began experiencing "music (...) playing in her head day and night".[13] She subsequently took music lessons so that she could write down what she was hearing, and by 2013 had almost 50 songwriting credits.[13] She has collaborated with musicians from Nashville and was also signed to Universal Music as a songwriter." https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Steenburgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 13. desember 2019 #25 Del Skrevet 13. desember 2019 På 25.11.2019 den 23.53, AnonymBruker skrev: Hatt narkose 3 ganger. Det som har endret seg er at jeg er ikke lenger livredd for narkose. Føler meg tøff som turte å igjennom narkoser.Var livredd og trodde jeg ikke taklet før narkosene. Ellers har jeg undret meg om ikke noe kan ha skjedd i halsen etter å hatt intubasjon. Om de har skrapet meg opp så jeg har fått arr der? blitt trangere i halsen. Mulig det er bare innbilling?? Ved en av de tre narkosene så var det to anestileger som ikke egnet seg som anestesileger.Uten å gå inn på hva. Anonymkode: df644...67b Du kan ha fått granulomer som kommer av at du blir oppskrapt av tuben. Det er rett og slett klumper. Jeg ble hasteintubert og den standrard-tuben var for stor for meg. Fikk store granulomer som endret stemmen min helt, den ble skvipete og bristet lett. Det ble også tyngre å puste. Gikk med dette i 6 mnd før jeg kom meg til øre- nese-halslege. To uker senere var jeg operert for det, men dessverre har det skadet muskulaturen i stemmebåndene. Det er en glippe mellom stemmebåndene når jeg bruker stemmen. De skal egentlig være helt inntil hverandre. Dette er visst en vanlig komplikasjon, men jeg var nok litt ekstra ille rammet. Til trådens tema så har jeg vært i narkose 13 ganger og det har ikke endret meg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå