Gå til innhold

Varierende resultat på graviditetstester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann ! 

jeg prøver å bli gravid.. denne syklusen fikk jeg ganske positive tester torsdag, fredag negativ, lørdag positiv og søndag negativ på dag men svak positiv på kvelden.. i dag er den negativ igjen..  er det noen andre som har fått slike varierende resultater og som faktisk har vært gravid ? 🙈 syntes det er så frustrerende .. hvis det hadde vært kjemisk, skal de ikke da synke i styrke? Og hvordan kan man plutselig få positiv etter negativ... jeg har ømme pupper som blir mer og mer øm for hver dag, ingen tegn til mensen.. stikkninger i livmoren ... jeg har veldig variable sykluser, alt fra 23-29 dager, så jeg er jo heller ikke sikker på når mensen kan forventes... seinest onsdag vil jeg tro !  

jeg føler meg gravid men alle variable testene gjør meg mildt sagt usikker, så lurer egentlig bare om andre sitter med liknende historier og hva utfallet ble 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du samme type graviditetstest når du tester? 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, hotfudge skrev:

Bruker du samme type graviditetstest når du tester? 

Ja, Strimel fra billigtester.no. Har brukt både tidlig og vanlig tester,, begge typene har fått både positive og negative utslag, både morgen og ettermiddag ! 😕 har enda ikle fått mensen, men ved negativ nå på morgenurin føler jeg at det ikke er sjans og at mensen sikkert kommer 😛

Skrevet
56 minutter siden, Spøramålstegn;) skrev:

Ja, Strimel fra billigtester.no. Har brukt både tidlig og vanlig tester,, begge typene har fått både positive og negative utslag, både morgen og ettermiddag ! 😕 har enda ikle fått mensen, men ved negativ nå på morgenurin føler jeg at det ikke er sjans og at mensen sikkert kommer 😛

Hvis du tester med både tidlig og vanlig vil du jo få varierende resultat. Ville holdt meg til enten tidlig eller vanlig test og testet hver 2-3 dag for å se om hcg stiger. Hvor sterk streken eventuelt blir har også noe med hvor konsentrert urinen din er. Dra eventuelt til legen og be de ta en blodprøve av deg med noen dagers mellomrom, da vil du få svar på om du er gravid eller ikke :) 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje være helt konsekvent med tidspunktet du tester? Test kun om morgenen, for å få like konsentrert urin hver gang. 😊

Høres ut som et liiitt dårlig tegn at de blir negative, men så sant ikke mensen kommer, kan det tyde på du er gravid!
La oss håpe det ikke er kjemisk. Lykke til 🙏

Skrevet
4 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Kanskje være helt konsekvent med tidspunktet du tester? Test kun om morgenen, for å få like konsentrert urin hver gang. 😊

Høres ut som et liiitt dårlig tegn at de blir negative, men så sant ikke mensen kommer, kan det tyde på du er gravid!
La oss håpe det ikke er kjemisk. Lykke til 🙏

Mensen er enda ikke kommet ! Men har gått litt over til å vente på den ! Så får jeg heller teste igjen om noen dager om den ikke skulle dukke opp! Er ikke krise om det ikke klaffet denne gang :) bare syntes hele syklusen har vært skikkelig rar 😅 men tiden vil tidsnok vise :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...