Gå til innhold

Juletrepynt tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus og skal for første gang feire jul hjemme, og dermed for første gang (som voksen i eget hjem 🤭) ha juletre ❣️ 

Vi har ikke all verden å rutte med til jul, men trenger jo juletrepynt. Tips og råd til gode julekuler som ikke koster skjorta, tåler litt (1åring i hus), gjerne i flerpakk... Og annen juletrepynt? 😊 

Anonymkode: f3ca3...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får dem til 1 kr stykk på fretex :)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt hus og skal for første gang feire jul hjemme, og dermed for første gang (som voksen i eget hjem 🤭) ha juletre ❣️ 

Vi har ikke all verden å rutte med til jul, men trenger jo juletrepynt. Tips og råd til gode julekuler som ikke koster skjorta, tåler litt (1åring i hus), gjerne i flerpakk... Og annen juletrepynt? 😊 

Da er det jo obligatorisk å lage hjemmelaget julepynt! Koselig mens dere gjør det, moro å finne igjen om 20 år (uansett om dere vil henge dem opp eller ikke :fnise: ), og sparer litt penger samtidig. ❤️ Noe blir til og med så fint at det kan brukes år etter år. :) 

Anonymkode: 766b9...483

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte store pakker med juletrekuler på eBay.vet ikke hvordan kvaliteten er,om de tåler å falle i gulvet osv, men Så billig var de,at det gjorde ikke noe.gull, sølv, rød, og andre farger, og forskjellig fasonger.

Anonymkode: d8a99...3d1

Skrevet

Gratulerer med jul i eget hus!

Pepperkaker/pepperkakehjerter med melis

Kremmerhus av blondeservietter eller julepapir - fyll gjerne med rosiner, drops, nøtter, polkagriser

Knyt silkesløyfer på grenene

Flette stjerner (dere kan klippe strimler selv) https://www.cchobby.no/blog/slik-lager-du-en-flettet-julestjerne-og-7-andre-ideer-med-stjernestrimler/

Trådstjerner: https://no.pinterest.com/pin/19844054596493206/

garnkuler: https://speiltvillingene.blogg.no/1481137819_diy_med_garn_og_lim.html

Anonymkode: 62f40...9a8

Skrevet

Kjøpte masse på Wish, det er akkurat det samme som i Norge med til 1/5 av prisen inkludert transport 😊 men det er vel kanskje i siste liten å bestille kinapakker nå? Kvalitet er helt Ok på det meste. Med små barn har vi valgt kuler av plast - de tåler å bli mistet i gulvet.

Ellers ville jeg som 1. Pri sørget for at det er fint lys på treet - så kan du hellere kjøpe pynt på salg etter eller veldig nær jul. Da får du det sikkert billig her også. Pepperkakepynt, julehjerter og kremmerhus av glanspapir kan du lage selv, men det tåler ikke så mye.

Så forresten på rusta i fjor at de har en del som ikke koster så mye av sånne kinating, så prøv deg Evt der.

Anonymkode: 4ae84...dda

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Hjemmelaget hadde jeg ikke tenkt på en gang, sikkert fordi jeg forbinder det med barnehagepynten jeg selv kom hjem med 😅 Men det er jo masse fint der ute!!

Ellers er planen som du over nevnet lurt og jeg tror vi går litt for det også, å kjøpe rett før/rett etter jul. Da kan vi kanskje kjøpe litt bedre kvalitet, men for en billig penge 😊

• Liker 1
Skrevet
På 25.11.2019 den 21.31, AnonymBruker skrev:

du får tak i rimelig julepynt på søstrene grene, clas ohlson og Kremmerhuset, siste er noe dyrere. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt litt før jul og heller kjøpt i romjulen på salg, det har jeg gjort hvert år og har en flott samling med kuler som er dyre, men kjøpt til halvpris etter jul. Samme med julepynt generelt

Anonymkode: 27a4f...0eb

Skrevet

Jeg har sikkert verdens dyreste juletrepynt. Regnet sånn kjapt over det, og jeg har vel brukt ett sted mellom 2 og 3 tusen kr hvert år i 6-7 år på pynt. Det er en guilty pleasure jeg har. Men man finner ikke helt vanlig pynt på mitt. Det er litt mer forseggjorte ting sånn som eventyrvogner, tre nøtter til askepott, pynt kjøpt på julemarkedet rundt om kring i europa, har en svær svane som kosta 1800,- og som jeg rett og slett ikke tok meg råd til å kjøpe seg selv - så jeg gikk rundt og ønska meg den i gave i ett par før jeg fikk den. Har vel 3 store kofferter med juletrepynt🤐 Nå går jeg egentlig rundt meg selv fordi jeg har sååå lyst på en god del trepynt fra hageland, men det er for dyrt og jeg må ha ett til tre😪

Så konsekvensen av mitt overforbruk er at vi har to trær - ett oppe og ett nede. Det nede får lov til å være mer "generisk" mens det i stua følger en "pynteplan" med alt det dyre. Jeg regner sterkt med at de aller fleste ikke bruker så mye penger på trærne sine, og det er jo i utgangspunktet helt galskap😂. Men jeg begynte jo da ett sted jeg også, og det var sånne som nevnt før, kjøpt på salg, kjøpt på nett, 30 kuler i pakke til kr 40,- på europris osv. Og det holder i massevis det. Og kjøp gjerne opp i romjula, for da omtrent kaster butikkene julepynt etter deg. Litt kjipt, men det er jo bare 1/4 av prisen, så det lønner seg jo å gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant mye fint på Finn og Tise når vi fikk oss juletre. Siden har jeg supplert med noen få kjøpte julekuler som jeg liker ekstra godt fra en julebutikk i byen 😊

Skrevet

De billigste julekulene du finner fra feks jysk tåler alt nesten. Katten her elsker julekuler så han har sine egne små julekuler som vi kaster bortover gulvet mens de spretter. 

Skrevet

Vi har ikke så mye pynt på juletreet. Vi bruker lysslynge  (enklere og penere enn tradisjonelle juletrelys), glitterbånd og dekorerte pepperkaker :) 

Anonymkode: 48210...b15

Skrevet

Ikea? Vi kjøpte billige og greie kuler der det første året vi hadde juletre. Etter hvert som vi kommer over nye, finere så kjøper vi litt og litt. Men bruker fortsatt mange av de fra ikea også :)

Skrevet
På 28.11.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke så mye pynt på juletreet. Vi bruker lysslynge  (enklere og penere enn tradisjonelle juletrelys), glitterbånd og dekorerte pepperkaker :) 

Anonymkode: 48210...b15

Hva er en lysslynge? Jeg prøvde å Google, men ble ikke klokere. 

vet noen forresten om de selger plaster på tilbud i romjulen over nyttår? Noen tips til butikker som har fine trær? 

Anonymkode: 6fcb3...764

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet noen forresten om de selger plaster på tilbud i romjulen over nyttår? Noen tips til butikker som har fine trær? 

Skjærer du deg mye siden du trenger plaster på tilbud?  Og romjulen er før nyttår.

Anonymkode: cb5a1...230

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjærer du deg mye siden du trenger plaster på tilbud?  Og romjulen er før nyttår.

Anonymkode: cb5a1...230

Plast tre. Vet du om noen fine? 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lysslynger er de som ikke prøver å "se ut som" gammeldagse juletrelys, de jeg har sett er enten lange ledninger med små pærer eller mer som f.eks. denne: https://www.elektroimportoren.no/julegran-lysslynge-180cm-24v-ip20/86013/Product.html

Slikt er smak og behag, jeg liker de nesten hvite med pære i toppen. Gjerne batteridrevne så du slipper ledning (selv om det kan bli litt jobb med å skifte batterier). Som f.eks disse - https://www.lightup.no/products/juletrebelysning-25-dc-led?dfw_tracker=38903-3652618289192&gclid=Cj0KCQiAoIPvBRDgARIsAHsCw08xYLnYFXwQPlCaamwmBsxi-y71AQumhYR1Yp9qHQV40bjDypzpWnEaAm0FEALw_wcB

Anonymkode: 62f40...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...