AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Har verre menssmerter enn jeg har hatt på leeenge (pleier dog å være ille, feber, besvimer, kaster opp osv når jeg er riktig ille). Hva burde jeg gjøre?! Har tatt paracet (kan ikke ta ibux), har trent litt, har dusjet.. skulle gjerne hatt sex, men selv om jeg tok på stay ups og fine klær fikk jeg ikke med typen.... Anonymkode: c8e4b...0c5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Paracet fungerer vel ikke på mensen-smerter!? Dra til legen og få resept på noe som er rettet mot den type smerte, f.eks naproxen! Anonymkode: 7c994...d13
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Paracet fungerer vel ikke på mensen-smerter!? Dra til legen og få resept på noe som er rettet mot den type smerte, f.eks naproxen! Anonymkode: 7c994...d13 Leste du HI? TS sier hun ikke kan ta ibux, og da kan hun naturlig nok ikke ta andre NSAIDS heller... TS: fastlegen kan skrive ut resept på sterkere smertestillende som ikke er en NSAID. Anonymkode: 7b289...e9a 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Her ville jeg tatt en tur til legen. Ikke alle som har sterke smerter har endomitriose, men det kan være en forklaring. Det finnes hjelp, måter å hjelpe, men man må til lege å snakke om mulighetene. Anonymkode: 60506...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Men siden det er sent, så er en eller annen form for «varme» å anbefale. Jeg har varmeflaske selv jeg bruker. Men noen lager en eller annen form for grøt-greie. Varme hjelper mot smerte. Ellers som det er skrevet, en lege vil kunne skrive ut sterkere midler som kan hjelpe. Anonymkode: 60506...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her ville jeg tatt en tur til legen. Ikke alle som har sterke smerter har endomitriose, men det kan være en forklaring. Det finnes hjelp, måter å hjelpe, men man må til lege å snakke om mulighetene. Anonymkode: 60506...e1a Hmm, har mange ganger tenkt på endometriose, men aldri tatt det opp til legen. Kanskje jeg nevner det neste gang, går dit nesten ukentlig pga noe mentalt, så føler det blir teit å dra dit for enda mer... Er nå over om 3-4 dager uansett.. 🙄 Anonymkode: c8e4b...0c5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 Ta paralgen. Eneste som funket for meg. Anonymkode: 22575...760
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 Ibux, paracet og naproxen funker ikke for personer som har ekstreme smerter. Dra til legen å få resept på Paralgin Forte og bruk varmeflaske. Anonymkode: d279a...43b
smoothies Skrevet 22. april 2024 #9 Skrevet 22. april 2024 Jeg hadde utrolig sterke mensensmerter i over 15 år, og PMS symptomer men jeg fant ut at kosttilskudd med kalsium fjernet alle smertene mine. Det hjalp både humør og fysiske symptomer. Anbefaler å prøve et kosttilskudd med kalsium. Det beste er å ta et som inneholder K2 og D3 da dette jobber i symbiose med kalsiumet. Jeg kunne ønske jeg hadde visst dette tidligere, ettersom jeg brukte mye sterke smertestillende NSAID. Jeg går også på magnesium, men den største forbedringen var kalsium for min del. Jeg hadde ikke konstant lave kalsium nivåer, jeg fikk påvist mangel hos legen kun en gang. Selv om jeg hadde "normale" nivåer, hjalp tilskudd meg enormt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå