AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Kort: vil ikke feire jul hjemme i år pga et familiemedlem som har mishandlet meg. Broren min som er noe år eldre enn meg (jeg er 21) vet om situasjonen. Han har støttet meg masse og har vært veldig flott. Broren min har barn og jeg er nære hans kone også. Tingen nå er at de skal reise bort til hytta for å feire jul.. og jeg vet at de ikke har noen form for forpliktelser til å invitere meg, men jeg føler likevel et lite stikk i hjertet når jeg ikke har blitt invitert.. han vet at jeg nå sitter alene i jula. Jeg vet ikke en gang om jeg har noen rett til å føle det slik, men synes det er litt trist likevel. (det er stor plass på hytta, så det er ikke plassmangel det går på). Vet ikke hva jeg vil egentlig, bare få ut litt følelser antar jeg. Føler meg alene og litt utelatt av familien. Anonymkode: 266cc...33e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Samme situasjon her. Gruer meg som et helvette til julen. Anonymkode: 42729...64a 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme situasjon her. Gruer meg som et helvette til julen. Anonymkode: 42729...64a ❤️❤️ Anonymkode: 266cc...33e
Gjest Familytree Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Jeg forstår deg, dette vil også få meg til å føle meg litt utelatt men det er mange dager igjen til julen. Du kan planlegge noe bedre, ikke sant? Jeg ville være alene i julen, i leiligheten min. Ikke miste entusiasmen i en vakker vakker dagen😊
wahaj Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Det er broren din, hva med å spørre han om du kan feire jul med dem? 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Skjønner ikke at folk gjør en så big deal ut av julen. Hvis jeg kan ligge på sofaen og spise sjokolade og grandis hele dagen, så er jeg fornøyd..Må det være så veldig mye ut av det da? Anonymkode: c18f1...daf 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at folk gjør en så big deal ut av julen. Hvis jeg kan ligge på sofaen og spise sjokolade og grandis hele dagen, så er jeg fornøyd..Må det være så veldig mye ut av det da? Anonymkode: c18f1...daf Jeg er helt enig! Gjør det du har lyst og nyt fridagene. Anonymkode: a6cc5...289 1
kaleidoskop Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Jeg skjønner det er kjipt å være alene på en slik høytid. Men det kommer frem hvert år at så mange er alene. Hva med å jobbe som frivillig? Være med på alternativ julefeiring for andre. Være julebesøk gjennom røde kors. Mye man kan gjøre en å sitte alene hjemme og synes synd på seg selv 4
drikkerbrushverdag Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Hva med å spørre broren om å få være med? Skjønner godt at du helst vil bli invitert uoppfordret, men at du ikke har blitt spurt betyr ikke at de har satt seg ned og diskutert seg fram til at de ikke vil ha deg der. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 Jeg kunne ønske jeg syntes det var enklere enn det er. Jeg har prøvd å se på det som ikke en big deal, men jeg har alltid vært veldig glad i å feire julen sammen med andre. Jeg vet jeg må gjøre det beste ut av ting som de er og å sitte og sture hjelper ikke.. men det gjør likevel vondt når dagen kommer. Grunnen til at jeg ikke har spurt er fordi jeg ikke vil virke påtrengende, også hadde jeg et lite håp om å kanskje bli spurt ja.. Anonymkode: 266cc...33e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ❤️❤️ Anonymkode: 266cc...33e ❤️❤️ Anonymkode: 42729...64a
Bamseklemmer Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: ❤️❤️ Anonymkode: 266cc...33e ❤️❤️ Anonymkode: 42729...64a Åååh det så så fantastisk deilig å se anonyme medlemmer trøster hverandre, blir faktisk rørt av dere❤️❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at folk gjør en så big deal ut av julen. Hvis jeg kan ligge på sofaen og spise sjokolade og grandis hele dagen, så er jeg fornøyd..Må det være så veldig mye ut av det da? Anonymkode: c18f1...daf Jeg tror det er stor forskjell på om det er selvvalgt eller ikke for hvordan man takler å være alene på julaften. Anonymkode: d9e64...9b0 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 På 25.11.2019 den 21.49, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ønske jeg syntes det var enklere enn det er. Jeg har prøvd å se på det som ikke en big deal, men jeg har alltid vært veldig glad i å feire julen sammen med andre. Jeg vet jeg må gjøre det beste ut av ting som de er og å sitte og sture hjelper ikke.. men det gjør likevel vondt når dagen kommer. Grunnen til at jeg ikke har spurt er fordi jeg ikke vil virke påtrengende, også hadde jeg et lite håp om å kanskje bli spurt ja.. Anonymkode: 266cc...33e Det er noen uker igjen ennå, så det er vel godt mulig at du blir spurt når det nærmer seg? Kanskje de tenker at det er selvsagt at du blir med. Håper at det løser seg! ❤️ Anonymkode: 56882...11d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noen uker igjen ennå, så det er vel godt mulig at du blir spurt når det nærmer seg? Kanskje de tenker at det er selvsagt at du blir med. Håper at det løser seg! ❤️ Anonymkode: 56882...11d Takk:) Jeg er litt i tvil.. jeg har en jobb. Og dersom jeg skulle ha vært med burde de kanskje ha spurt meg om jeg i det hele tatt har anledning 😕 Vet ikke om de tenker så langt, men ja. Anonymkode: 266cc...33e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 Du kan ikke finne på en måte å hinte til julen neste gang du snakker med broren din? Bare sånn akkurat tilstrekkelig til at han sier noe om hvordan han har tenkt det. Jeg er enig med deg i det du skriver om at du ikke har lyst til å på en måte be deg selv, ved å spørre direkte. Hvis det gjaldt broren eller søsteren min ville jeg tenkt så langt selv, uten at de måtte spørre. Krysser fingrene! 🙂 Anonymkode: 56882...11d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #17 Skrevet 30. november 2019 På 28.11.2019 den 0.01, AnonymBruker skrev: Du kan ikke finne på en måte å hinte til julen neste gang du snakker med broren din? Bare sånn akkurat tilstrekkelig til at han sier noe om hvordan han har tenkt det. Jeg er enig med deg i det du skriver om at du ikke har lyst til å på en måte be deg selv, ved å spørre direkte. Hvis det gjaldt broren eller søsteren min ville jeg tenkt så langt selv, uten at de måtte spørre. Krysser fingrene! 🙂 Anonymkode: 56882...11d Takk:) Jeg skal prøve på det.. men har desv tvil på at jeg blir invitert. Føler det litt på meg. Føler meg virkelig utelatt og det er en ensom følelse Anonymkode: 266cc...33e
exictence Skrevet 30. november 2019 #18 Skrevet 30. november 2019 På 25.11.2019 den 21.49, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ønske jeg syntes det var enklere enn det er. Jeg har prøvd å se på det som ikke en big deal, men jeg har alltid vært veldig glad i å feire julen sammen med andre. Jeg vet jeg må gjøre det beste ut av ting som de er og å sitte og sture hjelper ikke.. men det gjør likevel vondt når dagen kommer. Anonymkode: 266cc...33e Du kan gjennom noe frivillighetstjeneste, som røde kors, være en som inviterer hjem til selskap hos deg på julaften. Inviterer du noen gang din bror og hans kone og barn hjem til deg på julaften? Hvis du aldri gjør det, hvorfor forventer du at de skal invitere deg? Du må også være den som vil sette igang ting og bidra.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #19 Skrevet 30. november 2019 1 time siden, exictence skrev: Du kan gjennom noe frivillighetstjeneste, som røde kors, være en som inviterer hjem til selskap hos deg på julaften. Inviterer du noen gang din bror og hans kone og barn hjem til deg på julaften? Hvis du aldri gjør det, hvorfor forventer du at de skal invitere deg? Du må også være den som vil sette igang ting og bidra. Skal se på Røde kors, takk for bidrag:) Jeg har ikke invitert dem på julaften nei, men har invitert dem flere ganger på andre ting. Selvfølgelig forventer jeg ikke at de kun skal invitere meg... men jeg har en knøttliten leilighet med liten plass til store festligheten dessverre. Anonymkode: 266cc...33e
Gjest Jon Are Skrevet 30. november 2019 #20 Skrevet 30. november 2019 Jeg syns ikke du skal legge for mye vekt på dette. Broren din har støttet deg og er glad i deg. Fokuser på dette..Det kan være at de kun har tenkt å være seg selv denne julen.. at de er veldig slitne og trenger en rolig jul uten noen der. Kamskej er det konene hans som er sliten og hår satt nes foten også. Ikke ta dette personlig. Kjøp noen fine gaver til de og ønsker de en riktig fin jul av hele hjertet ditt. Så gjør du det beste ut av situasjonen. Du klarer dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå