Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 26. november 2019 #41 Skrevet 26. november 2019 Syns det er for lite. Jeg dusjer kroppen hver dag, men forsøker ikke bruke shampoo i håret mer enn 3-4 ganger i uka. Men kroppsvask med såpe er et must hver dag syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #42 Skrevet 26. november 2019 Så lenge du ikke sliter med fett hår, og vasker underliv, rumpa, føtter og armhuler ved behov, ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 63e9a...8cd 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #43 Skrevet 26. november 2019 Jeg lukter ganske stramt nedentil etter en hel dag, orker ikke tenke på hvordan det ville luktet etter en uke. Anonymkode: 936fc...037
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #44 Skrevet 26. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg også, jobber i butikk, og det er en del jeg kjenner innestengt "uvasket-lukt" av. Som oftest menn, sannsynligvis gamle ungkarer. Dessuten noen unggutter, men da er det mer innestengt enn uvasket. Det rare er at det kommer en del rusmisbrukere som det faktisk ikke lukter av, men som er ustelte. Skitne klær, fett hår, sørgerender under neglene og det ser ikke ut som de har vasket hendene på flere uker, likevel lukter de ikke. Noen som har en forklaring? Anonymkode: 32409...b08 Ingen forklaring, men jeg lå to år i en seng pga svært alvorlig syk. Jeg dusjet svært sjeldent i denne perioden, enda sjeldnere håret. Da jeg ble bedre var det akkurat som den tiden hadde endret noe i meg, fordi før måtte jeg dusje hver eller annenhver dag. Hvis jeg gikk 3 dager følte jeg meg forferdelig ekkel, det klødde i hodebunnen, det luktet fort svette hvis jeg hadde glemt deo, kunne lukte fra underlivet osv. Hvis jeg luktet på mitt eget hår luktet det «harskt» og jeg bare måtte dusje for å gå ut blant folk. Nå er alt annerledes, jeg lukter sjeldent svette, lukter ikke fra underlivet, ikke fra håret osv. Ofte når jeg uventet får en klem sier folk «åh, det lukter godt av deg!» Jeg dusjer ca 1 gang i uken, vasker ansikt og underarmer ellers, og underlivet kun ved mensen (eller da dusjer jeg oftere..) -kun fordi jeg føler jeg bør, ikke fordi jeg føler jeg lukter. Jeg har en svært renslig mann som 100 % sikkert hadde sagt fra om jeg luktet, men han sier det lukter godt av meg. Jeg spør av og til om det lukter «gammel mus», men han sier nei, det lukter godt. Jeg er nøye på tannpuss da, skifter klær, ser stelt ut og steller og retter ut håret mitt. Jeg kan lukte svette hvis jeg holder på i hagen i varmen osv.. men sjeldent ved normal aktivitet. Er ikke veldig aktiv pga sykdom, og er mye hjemme. Jeg tror noen av oss (kanskje alle?) er sånn at kroppen slutter å produsere «lukt» når vi dusjer ekstremt sjeldent en periode. I begynnelsen lukter vi sikkert 🙈, men så går det over. Kanskje det er det som har skjedd med uteliggerne. Anonymkode: cf025...08c 2
SPOCA Skrevet 26. november 2019 #45 Skrevet 26. november 2019 (endret) Dusjer selv annenhver til hver tredje dag, men bruker selvsagt klut innimellom dusjingen. Det betyr at jeg dusjer 3-4 ganger per uke. Det er ikke for lite. Folk overdriver derimot voldsomt, og rett og slett litt hysteriske etter mitt skjønn. Endret 26. november 2019 av SPOCA 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. november 2019 #46 Skrevet 26. november 2019 Dusjer når jeg har lyst og trenger det. Kan fint hoppe over en dag eller to, men da har jeg heller ikke gjort stort. Har jeg trent, dusjer jeg minst en gang om dagen. Føler jeg meg møkkete, kald, svett, varm osv, dusjer jeg. Har do som spyler rassen etter bruk, det gjør at jeg føler meg litt freshere selv om jeg ikke dusjer hver dag.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #47 Skrevet 26. november 2019 Jeg dusjer annenhver dag, gjør det bevisst, før så dusjet jeg hver dag, morgen og kveld, og kanskje og 3 ganger om dagen når jeg og hadde trent, men huden og håret mitt ble helt fucka Anonymkode: 88d71...ce5 1
Djungelvrål Skrevet 26. november 2019 #48 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen forklaring, men jeg lå to år i en seng pga svært alvorlig syk. Jeg dusjet svært sjeldent i denne perioden, enda sjeldnere håret. Da jeg ble bedre var det akkurat som den tiden hadde endret noe i meg, fordi før måtte jeg dusje hver eller annenhver dag. Hvis jeg gikk 3 dager følte jeg meg forferdelig ekkel, det klødde i hodebunnen, det luktet fort svette hvis jeg hadde glemt deo, kunne lukte fra underlivet osv. Hvis jeg luktet på mitt eget hår luktet det «harskt» og jeg bare måtte dusje for å gå ut blant folk. Nå er alt annerledes, jeg lukter sjeldent svette, lukter ikke fra underlivet, ikke fra håret osv. Ofte når jeg uventet får en klem sier folk «åh, det lukter godt av deg!» Jeg dusjer ca 1 gang i uken, vasker ansikt og underarmer ellers, og underlivet kun ved mensen (eller da dusjer jeg oftere..) -kun fordi jeg føler jeg bør, ikke fordi jeg føler jeg lukter. Jeg har en svært renslig mann som 100 % sikkert hadde sagt fra om jeg luktet, men han sier det lukter godt av meg. Jeg spør av og til om det lukter «gammel mus», men han sier nei, det lukter godt. Jeg er nøye på tannpuss da, skifter klær, ser stelt ut og steller og retter ut håret mitt. Jeg kan lukte svette hvis jeg holder på i hagen i varmen osv.. men sjeldent ved normal aktivitet. Er ikke veldig aktiv pga sykdom, og er mye hjemme. Jeg tror noen av oss (kanskje alle?) er sånn at kroppen slutter å produsere «lukt» når vi dusjer ekstremt sjeldent en periode. I begynnelsen lukter vi sikkert 🙈, men så går det over. Kanskje det er det som har skjedd med uteliggerne. Anonymkode: cf025...08c Og dere har sex i de 6 dagene du verken dusjer eller vasker deg nedentil? 1
Hjärtat Skrevet 26. november 2019 #49 Skrevet 26. november 2019 Det er ikke for sjeldent, folk må slutte å være hysteriske. Ja, det finnes folk som lukter, men dere vet stort sett lite om hygienen til disse menneskene, vil jeg tro. Lukter f.eks. mye verre om man glemmer deodorant en dag enn om man lar være å dusje på tre dager. Forbeholdt at man vasker seg, selvfølgelig. Selv dusjer jeg ca. hver tredje dag, men vasker meg med klut hver morgen og ellers ved behov. Det samme gjør samboeren min, og vi kan si ifra til hverandre at den andre lukter, men sjeldent vi gjør det. Avhenger selvfølgelig fra person til person hvordan man lukter etter noen dager uten dusj. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #50 Skrevet 26. november 2019 12 minutter siden, SupaWoman skrev: Og dere har sex i de 6 dagene du verken dusjer eller vasker deg nedentil? Ja. Mannen min hadde sagt fra om han ikke ville 🙈😂 Må nevnes at det kunne ikke skjedd før jeg ble syk og ting forandret seg. Synes det hele er rart selv. Jeg dusjer alltid om jeg skal noe sted, men hender jo folk kommer uanmeldt og gir meg en klem også. Anonymkode: cf025...08c 1
Djungelvrål Skrevet 26. november 2019 #51 Skrevet 26. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Mannen min hadde sagt fra om han ikke ville 🙈😂 Må nevnes at det kunne ikke skjedd før jeg ble syk og ting forandret seg. Synes det hele er rart selv. Jeg dusjer alltid om jeg skal noe sted, men hender jo folk kommer uanmeldt og gir meg en klem også. Anonymkode: cf025...08c Wow. Syns det er merkelig at folk som har avføring daglig på toalett ikke vasker seg og hadde heller gått uten sex i måneder enn å ligge med en som ikke gjorde det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #52 Skrevet 26. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lukter ganske stramt nedentil etter en hel dag, orker ikke tenke på hvordan det ville luktet etter en uke. Anonymkode: 936fc...037 Nå trenger man jo ikke å dusje hele kroppen fordi underlivet lukter. Det er forskjell på å vaske hele kroppen med såpe og det å vakse seg nedentil med en klut og eventuelt intimsåpe. Anonymkode: d743f...0de
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #53 Skrevet 27. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå trenger man jo ikke å dusje hele kroppen fordi underlivet lukter. Det er forskjell på å vaske hele kroppen med såpe og det å vakse seg nedentil med en klut og eventuelt intimsåpe. Anonymkode: d743f...0de Refererte til ei over her som ikke vasket seg nedentil på en uke. Anonymkode: 936fc...037
Elefantenirommet Skrevet 27. november 2019 #54 Skrevet 27. november 2019 Jeg dusjer hver dag. Og jeg kan se på folk at de dusjer sjelden. Dere tror det ikke synes, men det gjør det.
caline Skrevet 27. november 2019 #55 Skrevet 27. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Refererte til ei over her som ikke vasket seg nedentil på en uke. Anonymkode: 936fc...037 Åja😂 ja, det er vel litt i det meste laget
caline Skrevet 27. november 2019 #56 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, caline skrev: Åja😂 ja, det er vel litt i det meste laget Og her klarte jeg å fjerne anonym, jaja, ikke så farlig
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #57 Skrevet 27. november 2019 On 11/25/2019 at 7:54 PM, AnonymBruker said: Den ukentlige dusjetråden 🙂Et tema som aldri dør. Det jeg umiddelbart tenker når jeg leser om folk som dusjer så sjeldent - beveger dere ikke på dere? Regner med at alle dusjer etter trening, men man blir jo varm og gjerne litt svett av å gå tur, gå opp flere etasjer, sitte i klamme møterom på jobb eller å stresse. Jeg kjenner enormt godt lukten av de som ikke dusjer ofte. Bodde i kollektiv med en som dusjet et par/tre ganger i uken, og han luktet innestengt og ramt. Men greia er det at jeg ville aldri turt å nevne det for han, eller til andre som jeg har en tettere relasjon til. Kanskje jeg er konfliktsky, men er sikker på at det gjelder de fleste av oss. Å ta den samtalen er for flaut, da holder vi heller avstand. Anonymkode: 1ba6d...2c4 Jeg dusjer ca. 1 gang i uken. Jeg trener ikke. Går sjeldent trapper. Går ikke på turer, sitter aldri i klamme møterom, og blir ikke svett av å stresse (isåfall stresser jeg såppass at jeg burde til legen). Jeg har stillesittende hobbyer. Men jobber som renholder, så har lett aktivitet gjennom hele dagen uten at jeg blir svett. Hjemme er det aldri så varmt at jeg svetter, heller tvert imot. Jeg har aldri vært en av de som svetter noe særlig om natten heller, og jeg våkner svært lett når jeg blir for varm så jeg unngår egentlig hele problemet. Bruker deodorant minst 1 gang om dagen. Bytter til rene klær regelmessig, etter 1-2 dagers bruk. Unntaket er bukser. De kan jeg bruke flere dager på rad, da jeg veldig sjeldent søler noe på de, og sitter i rene møbler. Men tar alltid "luktetesten" og kjenner etter om de begynner å lukte ekle eller fortsatt er fin. Hadde jeg trent, eller følt at jeg hadde svettet (f.eks. en varm sommerdag), hadde jeg jo selvfølgelig dusjet rett etterpå. Men det er heldigvis sjeldent. Anonymkode: 3b800...6ec
AuroraB Skrevet 27. november 2019 #58 Skrevet 27. november 2019 13 timer siden, Elefantenirommet skrev: Jeg dusjer hver dag. Og jeg kan se på folk at de dusjer sjelden. Dere tror det ikke synes, men det gjør det. Hvordan vet du hva slags hygienerutiner de du antar dusjer sjelden har? Spør du, eller bare gjetter du? For om du bare gjetter, så kan jeg garantere deg at du tar mye feil. Det er jo litt interessant at du tror du kan se det, for tidligere så måtte søstra mi vaske håret hver dag, ellers ble det fett og flatt. så byttet hun hårpleieprodukter, og nå ser og lukter håret hennes nyvaska selv etter 4 dager. Håret mitt holder dessverre bare tre dager. Du ville antagelig sett på henne og tenkt at hun var nydusja selv om hun faktisk ikke har dusja på tre dager. Det er heller ikke sånn at folk som ikke dusjer hver dag ikke vasker seg de dagene de ikke dusjer. Ser du forskjell på om folk har vaska seg eller dusja også? Hvilke andre evner har du? 2
Gjest Witch24 Skrevet 27. november 2019 #59 Skrevet 27. november 2019 På 25.11.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev: Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke... Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. Anonymkode: b8d30...b9e Husker da jeg begynte å jobbe på sykehjem for 10år siden, 1 dusjedag annenhver uke, mens de som trengte det (svettet mer) fikk 1 gang i uka.. I dag vil jeg tro 1 gang i uka er normalen hvis de ikke har vært "uheldig"...de gamle dusjet ikke ofte før i tiden...vanligere m kroppsvask...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå