AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #21 Skrevet 25. november 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke... Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. Anonymkode: b8d30...b9e Hva har barna å gjøre med hvor ofte du dusjer? Jeg har fem. Det er da null problem å dusje hver dag allikevel. Anonymkode: a6347...8a1 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #22 Skrevet 25. november 2019 Legger merke til at mange av dere udusjede ofte kjører miljøargumentasjon for deres manglende hygiene. "Man sparer vann!" Det er faktisk omvendt, som daglig nydusjet så skitner man ikke til klærne med BO, og det kan gå lenger mellom vask. Undertøy må selvfølgelig vaskes etter en dags bruk, men de tar ikke mye plass i en vaskemaskin. Men dere driter gjerne i klesvask også dersom dere insisterer på å gå rundt og stinke. Anonymkode: c320b...44a 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #23 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legger merke til at mange av dere udusjede ofte kjører miljøargumentasjon for deres manglende hygiene. "Man sparer vann!" Det er faktisk omvendt, som daglig nydusjet så skitner man ikke til klærne med BO, og det kan gå lenger mellom vask. Undertøy må selvfølgelig vaskes etter en dags bruk, men de tar ikke mye plass i en vaskemaskin. Men dere driter gjerne i klesvask også dersom dere insisterer på å gå rundt og stinke. Anonymkode: c320b...44a Jeg vet ikke hva du mener med BO. Jeg bytter ikke klær ofte. Bukser kan jeg bruke lenge, jeans skal jo ikke vaskes ofte. Gensere henger jeg opp til lufting etter bruk og kan da bruke de flere ganger før de vaskes. Sokker og truser byttes selvfølgelig hver dag, bh'en holder lenger. Anonymkode: 85d20...9fd 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #24 Skrevet 25. november 2019 Man er ikke ekkel om man dusjer 3 ganger i uka. Punktum! Jeg dusjer ikke oftere enn det og jeg bruker klut morgen og kveld. Bare på sosiale medier disse tåpelige ideene får leve. Anonymkode: b4763...098 12
DavinaWin Skrevet 25. november 2019 #25 Skrevet 25. november 2019 Jeg dusjer også 3 ganger i uken, med mindre jeg ikke trener, er på reisefot, eller er på stranda. Da dusjer jeg oftere. Vil si jeg har litt under middels aktivitetsnivå til daglig, sitter mye stille men går to turer hver dag med hunden. Får ofte høre at jeg lukter godt. 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #26 Skrevet 25. november 2019 Tre ganger i uka er da røfflig annenhver dag? Det er da helt normalt, og de fleste som har svart i denne tråden er jo helt hysteriske. Anonymkode: 21b8a...439 14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #27 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke... Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. Anonymkode: b8d30...b9e Dette er da bare tull. For det første er de eldre i veldig lite aktvitet noe som gjør at de svetter mindre, og bare fordi de dusjes en gang i uka betyr jo ikke det at de ikke får vasket hele kroppen hver dag. Anonymkode: 2e5de...fd9 1
Djungelvrål Skrevet 25. november 2019 #28 Skrevet 25. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har barna å gjøre med hvor ofte du dusjer? Jeg har fem. Det er da null problem å dusje hver dag allikevel. Anonymkode: a6347...8a1 Ja, lar man vær å vaske håret dusjer man på 3 minutter. Er ikke akkurat tidkrevende. Tipper jeg klarer å dusje, tørke meg og kle på meg på 5 minutter uten problem. 1
Djungelvrål Skrevet 25. november 2019 #29 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke... Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. Anonymkode: b8d30...b9e Tull, bor i en mellomstor by og her får de eldre både på sykehjem og hjemme tilbud om dusj hver uke. De får også selvsagt stell og klutvask hver eneste dag utenom. 1
Fjaselina Skrevet 25. november 2019 #30 Skrevet 25. november 2019 Dusj annankvar dag her. Med unntak av dersom eg har vore på fjelltur, då vert det ekstradusj. Vaskar meg med vaskeklut på enkeltområde, gjerne både kveld og morgen. Og ja, den kluten blir brukt 1 gang før den blir slengt til vask, så der er det ikkje bakteriebombe. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #31 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn dusjer for ofte. Det er skadelig for huden og miljøet. Verst er det med kvinner som kombinerer den tørrheten de får med fuktighetskrem. Kremen trenger inn i kroppen og skaper hormonforstyrrelser hos deres avkom. Guttebarn er særlig utsatte. Anonymkode: 600b4...da3 Kommer an på dusjen. Dusjsåpe bruker jeg aldri. Huden min blir ikke tørr ofte. Kanskje litt på vinteren iblant. Kremer gjør som regel bare huden verre, så styrer unna. Miljø tullet driter jeg i. Dusjer hver morgen, og mer hvis det trengs. Anonymkode: bf303...131
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #32 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke... Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. Anonymkode: b8d30...b9e Bedre å bli skutt enn å settes inn på gamlehjem. Anonymkode: bf303...131
Resignert Skrevet 25. november 2019 #33 Skrevet 25. november 2019 Om man lukter eller ikke, kommer jo også an på undertøyet. Syntetiske plagg begynner å lukte mye tidligere enn bomull. En T-skjorte i ull kan man bruke bra mange dager før den lukter, særlig om den henger luftig om natten. De aller fleste dusjer for ofte, og er dermed ansvarlige for energisløsing, vannsløsing og utslipp av kjemikalier. 1
Djungelvrål Skrevet 25. november 2019 #34 Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, Resignert skrev: Om man lukter eller ikke, kommer jo også an på undertøyet. Syntetiske plagg begynner å lukte mye tidligere enn bomull. En T-skjorte i ull kan man bruke bra mange dager før den lukter, særlig om den henger luftig om natten. De aller fleste dusjer for ofte, og er dermed ansvarlige for energisløsing, vannsløsing og utslipp av kjemikalier. I Norge har vi nok rent vann. Vi trenger ikke ha dårlig samvittighet for å bruke vann her til lands. Det finnes grenser for hvor mye vi skal skamme oss over vår egen eksistens ift miljø!! Bad i elva da om du skal spare på rentvannet! Gaaawd.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #35 Skrevet 25. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det passe eller for lite? Jeg lukter ikke. Anonymkode: f154b...704 Det normale i de fleste land på kloden er å vaske seg når man er skitten. Altså ukentlig. Folk i Norge har glemt at grunnen til at vi vasker oss og klærne og husene våre så himla ofte ikke er behov. Det er ren luksus. Ironisk nok føler mange at vaskingen er mer stress en luksus. Men å se lengre enn nesetippen sin og gjøre det rasjonelle (vaske seg og huset og klærne ved behov), se den evnen har vi visst mistet. Moderne mennesker er ganske hjelpeløse. Myndighetene har en lang og bratt vei foran seg når de skal forberede folk flest på velferdsnedgangen de neste 10 årene. Det kommer til å koste flesk i reklameutgifter. Anonymkode: f7544...479 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #36 Skrevet 25. november 2019 Jeg dusjer annenhver dag, og bryr meg fint lite om at andre mennesker vil påtvinge meg en målestokk som ikke passer min kropp. Da jeg var fjortis dusja jeg hver dag. Hva skjedde: jeg fikk sopp i underlivet, eksem i hodebunnen og tørr hud. Trodde mildere shampoo og apotekprodukter var løsningen, men nei. Nå som jeg dusjer annenhver dag og bruker vaskeklut under armene ved behov lukter jeg aldri vondt og har ei heller noen som helst problemer med sopp eller eksem. Om det er mer hygienisk å vaske på seg hudproblemer? Ha, det skal folk få meg til å tro. Hell no. Gjør hva dere vil, men vit at deres sko ikke passer for alle. Anonymkode: cb038...8a1 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #37 Skrevet 26. november 2019 11 timer siden, SupaWoman skrev: Kropper lukter etter en uke uten vask, da spesielt nedentil. Det nytter ikke å ta på rent undertøy på skitten kropp. Vasker man seg med klut eller våtservietter i 6 dager får man bort det verste. Gjør man ikke det blir det lukt, MYE lukt. Jeg hører du sier det, men psykiateren, som faktisk har vært i samme rom som meg, hadde en annen oppfatning. Anonymkode: 6ec54...79b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #38 Skrevet 26. november 2019 13 timer siden, Kaisada skrev: For lite, du kjenner ikke selv lukten av harskt hår og hud. Det lukter ekkelt.... Altså, det lukter da ikke harskt av hår og hud når du dusjer ca annenhver dag! Skulle tro det var snakk om annenhver uke. Hva i alle dager feiler dere som lukter slik etter to dager uten en dusj? Anonymkode: c76f7...df6 10
Thyra Skrevet 26. november 2019 #39 Skrevet 26. november 2019 15 timer siden, Kaisada skrev: For lite, du kjenner ikke selv lukten av harskt hår og hud. Det lukter ekkelt.... Harskt hår?!? Det er individuelt hvor ofte man må dusje/vaske kroppen for å ikke lukte. Men de ferreste trenger å vaske håret hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #40 Skrevet 26. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Den ukentlige dusjetråden 🙂Et tema som aldri dør. Det jeg umiddelbart tenker når jeg leser om folk som dusjer så sjeldent - beveger dere ikke på dere? Regner med at alle dusjer etter trening, men man blir jo varm og gjerne litt svett av å gå tur, gå opp flere etasjer, sitte i klamme møterom på jobb eller å stresse. Jeg kjenner enormt godt lukten av de som ikke dusjer ofte. Bodde i kollektiv med en som dusjet et par/tre ganger i uken, og han luktet innestengt og ramt. Men greia er det at jeg ville aldri turt å nevne det for han, eller til andre som jeg har en tettere relasjon til. Kanskje jeg er konfliktsky, men er sikker på at det gjelder de fleste av oss. Å ta den samtalen er for flaut, da holder vi heller avstand. Anonymkode: 1ba6d...2c4 Jeg også, jobber i butikk, og det er en del jeg kjenner innestengt "uvasket-lukt" av. Som oftest menn, sannsynligvis gamle ungkarer. Dessuten noen unggutter, men da er det mer innestengt enn uvasket. Det rare er at det kommer en del rusmisbrukere som det faktisk ikke lukter av, men som er ustelte. Skitne klær, fett hår, sørgerender under neglene og det ser ikke ut som de har vasket hendene på flere uker, likevel lukter de ikke. Noen som har en forklaring? Anonymkode: 32409...b08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå