Gå til innhold

Dusjer 3 ganger i uken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det passe eller for lite? Jeg lukter ikke.

Anonymkode: f154b...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lite, du kjenner ikke selv lukten av harskt hår og hud. Det lukter ekkelt....

• Liker 10
Skrevet

Det er veldig individuelt. Vil tro andre sier du lukter, hvis du forteller noen det. Personlig dusjer jeg hver dag. Jeg må, men det betyr ikke at du må.

Anonymkode: bf303...131

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke lukter, og ikke har skitt og lort rundt omkring på kroppen, hva er problemet? 

Regner med du vasker deg med klut etter behov. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg dusjer 1 gang i uken (alvorlig deprimert), og det står nå i journalen min at jeg er ren og at jeg ikke lukter. Jeg har heller ikke fått noen kommentarer fra nær familie. Jeg vet at søsteren og moren min hadde sagt ifra. Håret mitt blir heller ikke fett før de to siste dagene. 

Jeg regner med at du er i langt bedre hold enn det jeg er, så jeg ville ikke ha bekymret meg noe særlig med mindre du er i mye aktivitet. 

Anonymkode: ef180...e4c

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer 1 gang i uken (alvorlig deprimert), og det står nå i journalen min at jeg er ren og at jeg ikke lukter. Jeg har heller ikke fått noen kommentarer fra nær familie. Jeg vet at søsteren og moren min hadde sagt ifra. Håret mitt blir heller ikke fett før de to siste dagene. 

Jeg regner med at du er i langt bedre hold enn det jeg er, så jeg ville ikke ha bekymret meg noe særlig med mindre du er i mye aktivitet. 

Da jeg var innlagt sto det i epikrisen at de oppfattet meg som renslig og stelt. Dusjet ca en gang i uka da jeg og.

Har også vært i innlagt etter å ikke ha dusjet i nesten to uker og da sto det at jeg var noe ustelt. 

Anonymkode: 6ec54...79b

• Liker 6
Skrevet

Den ukentlige dusjetråden 🙂Et tema som aldri dør.

Det jeg umiddelbart tenker når jeg leser om folk som dusjer så sjeldent - beveger dere ikke på dere? Regner med at alle dusjer etter trening, men man blir jo varm og gjerne litt svett av å gå tur, gå opp flere etasjer, sitte i klamme møterom på jobb eller å stresse. 

Jeg kjenner enormt godt lukten av de som ikke dusjer ofte. Bodde i kollektiv med en som dusjet et par/tre ganger i uken, og han luktet innestengt og ramt. Men greia er det at jeg ville aldri turt å nevne det for han, eller til andre som jeg har en tettere relasjon til. Kanskje jeg er konfliktsky, men er sikker på at det gjelder de fleste av oss. Å ta den samtalen er for flaut, da holder vi heller avstand. 

Anonymkode: 1ba6d...2c4

• Liker 6
Skrevet

Nordmenn dusjer for ofte. Det er skadelig for huden og miljøet. Verst er det med kvinner som kombinerer den tørrheten de får med fuktighetskrem. Kremen trenger inn i kroppen og skaper hormonforstyrrelser hos deres avkom. Guttebarn er særlig utsatte.

Anonymkode: 600b4...da3

• Liker 12
Skrevet

Vil at si at det kommer an på aktivitetsnivået ditt. Dager hvor jeg er meget stillesittende, type under 5000 skritt, anser jeg ikke dusj som en absolutt nødvendighet. I dag derimot, har jeg hatt over 12k skritt og vært svett, da føler jeg behovet for en dusj er stor.

Anonymkode: 708c8...f36

• Liker 3
Skrevet

Du burde trappe ned på dusjingen for å forberede deg til alderdommen. Dersom du da behøver hjelp til å dusje er du heldig om du får det hver 3. uke...

Selv dusjet jeg hver dag før jeg fikk barn. Nå blir det 3 ganger i uka på meg også. 

Anonymkode: b8d30...b9e

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, var innlagt og gikk lenge mellom hver dusj. Ofte mer enn en uke. Ble oppfattet som renslig og stelt, og noe av behandlingen var til og med at fysio masserte meg i hårfestet. Jeg fikk ikke fett hår, da. Vasket meg og brukte rene klær, men hadde ikke overskudd til å dusje så ofte. Har en mann som hadde sagt fra hvis jeg luktet. Jeg gjorde ikke det. 

Anonymkode: cf025...08c

• Liker 5
Skrevet

Jeg dusjer 3 ganger i uken. Jeg er ikke i aktivitet. Jeg har en stillesittende jobb og trener ikke. Jeg svetter svært lite. Hadde jeg luktet så hadde mannen min eller barna mine sagt det, garantert. Her holdes ingenting inne.

Anonymkode: 85d20...9fd

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var innlagt sto det i epikrisen at de oppfattet meg som renslig og stelt. Dusjet ca en gang i uka da jeg og.

Har også vært i innlagt etter å ikke ha dusjet i nesten to uker og da sto det at jeg var noe ustelt. 

Anonymkode: 6ec54...79b

Kropper lukter etter en uke uten vask, da spesielt nedentil.  Det nytter ikke å ta på rent undertøy på skitten kropp.  Vasker man seg med klut eller våtservietter  i 6 dager får man bort det verste.  Gjør man ikke det blir det lukt, MYE lukt. 

• Liker 2
Skrevet

Individuelt hvor mye man svetter. 

Jeg dusjer kroppen hver dag fordi jeg svetter en del i løpet av arbeidsdagen. Håret tar jeg hver 2-4 dag, alt ettersom hvor fett håret ser ut 

Skrevet

Hvis Ts er dame og kun dusjer tre ganger i uken..da lukter det discomus. 

Anonymkode: d8d7e...7f3

Skrevet

Dusjer 3 ganger i uken.  Føler det er helt passe og hygienisk. Lukter aldri

Anonymkode: 3dd47...4ed

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil si det varierer etter aktivitetsnivå. Er man helt inaktiv kan man dusje 1 gang i uka om man vasker seg med klut daglig, men beveger man seg noe bør man nok dusje i alle fall 3 ganger i uka. Har man en aktiv jobb så bør man nok dusje hver dag til annenhver dag. 

Anonymkode: fc7d5...fc4

Skrevet

Jeg gjør det samme. Er generelt i lite aktivitet da, ville jo dusjet mer om jeg trente.

Anonymkode: 04f88...d8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg dusjer stort sett bare en gang  i uken jeg og, men jeg vasker meg med klut og såpe hver eneste kveld!

Anonymkode: 67dfd...e3a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke så dårlig form at jeg blir svett av å gå tur eller løpe opp en trapp. En uke jeg ikke trener dusjer jeg kanskje to-tre ganger.

Men stort sett trener jeg hardt, typ sånn at håret mitt et like vått som om jeg hadde dusjet, minimum 6 x i uka, av og til to økter om dagen. Da må man selvsagt dusje etterpå, selv om faglig dusjing ikke er noe bra for hår og hud. 

Vasker ansiktet og under armene og nedentil med klut hver kveld enten jeg har dusjet eller ikke, det hører med kveldsstellet sammen med å pusse tenner...

Anonymkode: cb3d5...18e

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...