AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Transbevegelsen har virkelig gjort seg bemerket de siste årene, og jeg må innrømme at jeg sympatiserer med transseksuelle på flere områder. Men i den siste tiden har jeg kommet over en holdning jeg føler er en ganske urovekkende og som tydeligvis er ganske utbredt blant transseksuelle og de som engasjerer seg i identitetspolitikk. Denne holdningen er at heterofile menn som velger å ikke date transkvinner er diskriminerende og transfobe. Hva mener dere om dette? Skal virkelig seksuelle preferanser bli politikk, og noe man skal gi slipp på for ikke å såre andre menneskers selvbilde? Anonymkode: b203e...c49 2
Gjest Rosetelys Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Nei, selvfølgelig er ikke det diskriminerende. Det er heller ikke diskriminerende eller rasistisk å ha preferanser for hudfarge, etnisk opprinnelse ol. Er homofile menn diskriminerende i forhold til damer? Er lesbiske kvinner diskriminerende i forhold til menn? Nei, det er sånn vi er fra naturens side.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Men transkvinner kan jo ikke få barn? Så for menn i etableringsalder er de jo stort sett uaktuelle. Anonymkode: 5c2f6...f00 5
altflyter Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Man kan da ikke hjelpe for hvem man forelsker seg i! Det er det dummeste jeg har hørt. For meg hadde også en transperson vært uaktuell fordi jeg ønsker barn. Det gjør meg ikke til transfob. 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Jeg tror det er fordi mange av oss ikke ser på dem som kvinner. Må ærlig innrømme at, personlig ville jeg aldri hatt et romantisk forhold til en som hadde skiftet kjønn. Men jeg ville heller ikke behandlet dem dårligere enn andre. Anonymkode: d8716...fe1 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er fordi mange av oss ikke ser på dem som kvinner. Må ærlig innrømme at, personlig ville jeg aldri hatt et romantisk forhold til en som hadde skiftet kjønn. Men jeg ville heller ikke behandlet dem dårligere enn andre. Anonymkode: d8716...fe1 Hvis du ikke ser på dem som kvinner er du homofil, i følge denne logikken i hvert fall: My simple response to the men is…….. You are gay if you see trans women as men! Do I look like a man to you? They exclaims ‘No!’ apologetically. I go further by explaining that what makes a gay man gay is his attraction to a fellow human being who identifies as a man/male. Since I present and I identify as a female, and you find me attractive, you are straight, if labels are that important to you! Anonymkode: b203e...c49 2
Berentsens Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 Nei, det er ikke diskriminerende. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke ser på dem som kvinner er du homofil, i følge denne logikken i hvert fall: My simple response to the men is…….. You are gay if you see trans women as men! Do I look like a man to you? They exclaims ‘No!’ apologetically. I go further by explaining that what makes a gay man gay is his attraction to a fellow human being who identifies as a man/male. Since I present and I identify as a female, and you find me attractive, you are straight, if labels are that important to you! Anonymkode: b203e...c49 Det er jeg ikke. Jeg tiltrekkes ikke av mitt eget kjønn. Men jeg vil heller ikke ha et samliv med noen som har skiftet kjønn. Det er jeg heller ikke alene om. Anonymkode: d8716...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 Folk har meninger om mangt, det betyr ikke at det ikke er opp til hver enkelt for det. Folk har rett til å velge akkurat hva de vil for seg selv -så lenge det ikke skader andre! Det er både loven, i hvertfall her til lands, og ideologien i vår kjære kardemommelov. Det mennesket som skriver der har muligens en mening, men ingen hverken rett eller makt til å fortelle mennesker hva som er riktig og galt, heldigvis. Anonymkode: 5c519...29a 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Jeg er kvinne og kunne ikke blitt sammen med en kvinne som hadde blitt mann. Det handler om at det er viktig fot meg å ha en mann med normal og velfungerende penis. Det seksuelle er veldig viktig for meg. Jeg kunne heller ikke blitt sammen mer en med mikropenis, av samme grunn. Men det er viktige preferanser for meg. For andre er ikke dette så viktig igjen, og ser ikke problemer med å være sammen med en som har skiftet kjønn. Vi er alle forskjellige, og heldigvis for det😊 Anonymkode: 74610...89c 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 Jeg tror også at de fleste som er LGBT har full forståelse over at deres følelser og valg i livet "innskrenker" valgmulighetene på sitt vis, de aller fleste lever jo fortsatt i hetrofile forhold, eller uten å skifte kjønn. Så da vil det jo være opp til de å finne de riktige miljøene slik at de finner de som er interessert i det de/vi/du er. Er selv bifil og har fått kommentarer om at "nei, det er ikke noe for meg" (og den er jo rei, selv om det er veldig snever tankegang å ikke ville være med en som er bfil bare fordi de er det), eller den typiske "si i fra når du får deg dame, så kan vi ha trekant" Jepp, SELVFØLGELIG er jeg klar for orgie med menn nårs som helst bare fordi jeg er bifil liksom 🙄 Anonymkode: 5c519...29a 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 *skriveleifer der, går fort i svingene Anonymkode: 5c519...29a
herzeleid Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 Det er vell diskriminering på samme måte som vi diskriminerer folk som ikke passer inn i våre andre preferanser. Det gjør det ikke nødvendigvis galt. 2
Gjest theTitanic Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Om du ikke liker epler, men er svært glad i bananer. Må du da spise epler likevel for å ikke diskriminere dem?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke ser på dem som kvinner er du homofil, i følge denne logikken i hvert fall: My simple response to the men is…….. You are gay if you see trans women as men! Do I look like a man to you? They exclaims ‘No!’ apologetically. I go further by explaining that what makes a gay man gay is his attraction to a fellow human being who identifies as a man/male. Since I present and I identify as a female, and you find me attractive, you are straight, if labels are that important to you! Anonymkode: b203e...c49 Nå er det faktisk de færreste som fullt og helt "passerer" på lik linje med de som er født med det kjønnet. Det er selvsagt mulig å passere godt som kvinne med full sminke, stylet og photoshoppet på et bilde. Men ser du en transkvinne om morgenen, helt uten sminke, eller naken, så er forskjellene åpenbare for de fleste. Når jeg sier at jeg liker menn, så er ikke det bare kort hår og en passe mørk stemme. Det er brede skuldre, hår på brystet, en ordentlig maskulin anatomi. Og ja, det utelukker også mange menn som er født som menn, men sånn er nå engang det. Anonymkode: 2d3b5...a17
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 Selvfølgelig ikke. Noen ganger kan transbevegelsen ta seg en kjempestor bolle. Anonymkode: 345de...ea6 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 Både dating og vennskap kan vel sies å være diskriminerende, ettersom de fleste av oss kun har lyst til å tilbringe fritida vår med en viss type mennesker. I privatlivet er dette greit i den forstand at det ikke er mulig å legge føringer på hvem folk skal være sammen med.
Anonymus6 Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 Heterofil: forelsker seg i personer av motsatt kjønn homofil: forelsker seg i personer av samme kjønn bifil: forelsker seg i begge kjønn panfil: forelsker seg i alle uavhengig av kjønn og om de er transseksuelle håper dette klarer det litt opp for noen:) er selvfølgelig flere legninger, men syns disse er de enkleste å forholde seg til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 5 minutter siden, Anonymus6 skrev: Heterofil: forelsker seg i personer av motsatt kjønn homofil: forelsker seg i personer av samme kjønn bifil: forelsker seg i begge kjønn panfil: forelsker seg i alle uavhengig av kjønn og om de er transseksuelle håper dette klarer det litt opp for noen:) er selvfølgelig flere legninger, men syns disse er de enkleste å forholde seg til. Bifile forelsker seg i eget og andre kjønn. Ikke bare to. Anonymkode: f4a07...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå