Gå til innhold

Når blir nattmåltidene færre

Jens

Anbefalte innlegg

Sønnen min på tre uker spiser ca 3 nattmåltider, med 3-4 timers mellomrom. Når blir disse færre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Det er veldig individuelt. Datra mi sov over natten da hun var 1 måned, men noen babyer må få mat flere ganger om natten til de er mange måneder. Vanskelig å gi deg noen fasit der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var litt over 2 mnd når han begynte med kun ett nattmåltid. Men han har aldri hatt mer enn to måltider om natta uansett han. Tror det der er veldig indivudielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine har sluttet med nattmåltider når de har vært rundt året. I fra 6mnd alderen har de vel kuttet ned til ett måltid per natt vis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på når du definerer natta... Hos oss har dette variert med alderen.

Da vår var 4 mnd (og ble flytta på eget rom) var det et par måltider mellom 00 og 06. Pluss en hel del amming på kvelden. Da han var 6 mnd var det en flaske til midnatt, en på natta og en på morgenen. Da han var 8 mnd var det kveldsmat, midnattsflaske og så noen ganger ei flaske kl 06. Men oftest frokost 7-8.

Det må sies at denne gutten ikke spiser videre fast føde enda. Og da tar vi ikke kampen!

Boka sier at de skal kunne klare seg 12 timer (natta gjennom) uten mat når de begynner å spise fast føde. Men det varierer fra baby til baby når de faktisk sover natta gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt blir lettere etterhvert.

Min lille datter sover 4 - 6 timer i strekk om natta, påfulgt av 3 timersøkter etter matpåfyll. Hun er nå 10 uker.

Syntes det ble en merkbar forskjell å være mamma til godjenta da hun ble ca 2 mnd. Hun ble roligere og letter å forstå. Muligens ble formen min bedre også. Nå går blir alt bare bedre og bedre :)

Lykke til vidrere. Ser ut til at du har fått en flott sønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Veiledningen fra helsestasjonene sier at barn fra seks mnd alder ikke trenger mat mellom klokken 24.00 og 06.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på tre uker spiser ca 3 nattmåltider' date=' med 3-4 timers mellomrom. Når blir disse færre?[/quote']

Sønnen min er 5 uker og spiser med med omtrent samme tidsintervaller som din gutt. Hos oss blir det bare 1-2 nattmåltider da, siden natten ikker er like lang hos oss som hos dere ;-)

Det er visst veldig individuelt når babyen trenger færre måltider (både om natten og dagen) så jeg tipper det bare er å vente å se.

Selv synes jeg at vi har det veldig komfortabelt egentlig. Første nattamming ca. 2-3 tiden. Varer ca. 1/2 time, og så sovner han som regel igjen med en gang. Andre nattamming er gjerne ved 5-6 tiden (rundt 6 blir det vel mer morgen amming, ja).

I forhold til hvordan mange andre har det synes jeg vi har det ganske lettvindt om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...