Gå til innhold

Tilbake injobb etter permisjon, får ikke alle timene mine etter kontrakt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kontrakt på 25%, tilsvarer ca 36 timer. De var visstnok ikke forberedt på at jeg skulle tilbake i jobb, så når jeg tok kontakt for oppstartssamtale 2 uker før permisjonsslutt så fikk jeg beskjed om at mine vakter ut året er "gitt bort", så de måtte sette meg opp på vakter litt her og der. I oktober fikk jeg noen vakter ekstra på grunn av sykdom etc. 

I går så jeg at jeg mangler timer for november og desember for å nå opp til stillingen min, og satte spørsmålstegn på det til leder. Jeg fikk beskjed om at siden jeg hadde langt over mine timer i oktober, så var jeg godt innafor?? Det skal da ikke ha noe med saken å gjøre når man får timelønn, og mange av timene i tillegg var ekstra??? 

Anonymkode: 2c2cc...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal uansett ha lønn for minst 25% stilling hver måned. Om jobben ikke ønsker å benytte deg alle disse timene er vel det egentlig bare behagelig for deg. 

• Liker 1
Skrevet

Du har krav på å jobbe det stillingsprosenten tilsier med mindre du har valgt å tre ut av permisjon tidligere enn du skulle. Du skal uansett ha lønn for disse timene, så er det opp til arbeidsgiver om h*n ønsker å bruke arbeidstiden din ut året eller ikke. 

Anonymkode: 40ea4...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...