Gå til innhold

Vond lukt fra rør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har kommet en vond lukt fra rørene på badet/kjøkkenet. 

Jeg har prøvd å rense de med plumbo, og også vasket filteret i vaskemaskinen, men lukten er der fortsatt. Den har nå blitt så heftig at den setter seg i klærne mine. Har noen et tips eller to så blir jeg takknemlig. 

Anonymkode: 1486e...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for at alle vannlåsen er fulle med vann, det vil ofte hjelpe. Aldri bruk pulver-plumbo noe sted. 

Anonymkode: c3650...583

• Liker 4
Skrevet

Har du renset vannlås og sluk da? Det kan være greit å ta på deg gule hansker og en stor bøtte, og koble fra og rense litt. Mens du er igang er det bare å grave nedi sluket på badet også, for å fjerne gamle råtne hår med såperester på. 

Passe ekkel jobb, men over på etpar minutter

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri bruk pulver-plumbo noe sted. 

Anonymkode: c3650...583

Hvorfor det?

Anonymkode: f3cc6...73e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Fordi det kan bli en forsteinet propp i rørene om du ikke gjør alt pinlig nøyaktig og riktig. (Google "Plumbopropp".)  

Flytende avløpsrens er mye tryggere. :) 

Anonymkode: 29cb4...a12

• Liker 1
Skrevet

Vaska med eddik eller klor?

Anonymkode: b7fad...14a

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det kan bli en forsteinet propp i rørene om du ikke gjør alt pinlig nøyaktig og riktig. (Google "Plumbopropp".)  

Flytende avløpsrens er mye tryggere. :) 

Anonymkode: 29cb4...a12

Men dette er jo atter en gang bare fordi folk er for dumme til å lese en bruksanvisning...

https://www.dinside.no/bolig/er-virkelig-plumbo-sa-farlig/61246708

Du kan jo heller ikke si "unngå å kjøre bil" fordi noen satt seg i baksetet og prøvde å styre med hodeputene...

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar! Har renset både filter og sluket på badet.Stinker fremdeles. I hele leiligheten snart. Også i vaskemaskinen. Hvordan fyller jeg vannrørene? Er desp, så tar imot alle tips her. Vasket med både klor og eddik ja. Klærene mine som jeg ikke har vasket på en stund, men henger i skapet på soverommet i andre enden av leiligheten stinker også. Krise.

Skrevet

Enebolig, rekkehus eller leilighet? Kanskje det er noe galt med luftingen av avløpet? 

Skrevet

Leilighet. Jeg kontaktet de som bodde her før, og de sa det hadde skjedd tidligere, men at de ikke huske hva de gjorde for å få det vekk.

Skrevet

Det lukter veldig fra vaskemaskinen altså. Men har tømt både filter og kjørt en 90 vask med eddik. 

Skrevet

Det er vel på tide å ringe en rørlegger tror jeg 😊

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke helt sikkert at problemet er lokalt i leiligheten. Kan være lufting av avløpsrør som er tett av en eller annen grunn. Kontakt styret i sameiet, det er vel det lureste. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...