AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Har en nabo som støtt og stadig forstyrrer. Er ikke så lenge siden vi flytter så jeg er redd for å oppføre meg uhøflig. Problemet er at han ofte ringer på, gjerne for å låne noe. Feks trengte konen et par egg til baking, han lurte om han kunne låne et spesielt verktøy osv. Eller for å informere oss om ting de skal gjøre da de holder på å bygge ut og gjøre andre endringer på tomten. Det er bare det at det ikke alltid passer å åpne. Det er ikke alltid jeg har lyst heller. I tillegg har jeg alltid slitt litt med å ta både telefonen og åpne døren om jeg ikke vet hvem det er. Spesielt om det er mørkt ute. Ene gangen satt jeg i stuen i T-skjorte og truse. Så ringte det på. Turte ikke flytte på meg og kunne heller ikke gå for å ta på bukse da man må forbi ytterdør hvor det er vindu. En annen gang var jeg skikkelig fyllasyk. Naboen kan feks kommentere i ettertid at han så bilen vår, synes det så ut som noen var hjemme osv. Har kommentert at dersom vi ikke er hjemme så kan han gjerne sende en melding. Men han sier bare at da kan han heller ringe på senere og prøve. Vi kan jo få gardin ved ytterdøren, men samtidig synes jeg det er dumt om vi må føle at vi må «skjule» oss inne. Noen som har råd? Jeg jobber redusert så er en del hjemme. Så er jeg som oftest er her når han ringer på. Har åpnet hvis min samboer er her på kvelden. Anonymkode: f2527...8f8 5
Populært innlegg Muskath Skrevet 25. november 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 25. november 2019 Jeg ville kjøpt gardin. Og så bare åpner du når du føler for at du orker det. Ikke noe å bry seg om. Det er mange ganger jeg ikke åpner når det ringer på. Det er du som bestemmer i ditt eget hjem. 60
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Du får si at det passet dårlig å åpne fordi dere hadde heftig sex på kjøkkenbordet eller at samboeren din dessverre var noe "bundet" til senga og fikk ris.. derfor kunne dere ikke åpne. Men han må gjerne sende en SMS så hjelper dere om dere har mulighet... Anonymkode: b6e4b...f3a 17
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Høres ut som en som liker å småprate litt med naboen. Du må neste velge hva som er verst, si fra eller kjøpe gardiner og late som om du ikke er hjemme Anonymkode: 3bce3...a6c 7
antonie Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Ville bare vært ærlig og sagt at det ikke er noe personlig, men at du/dere ikke åpner døren med mindre dere vet dere venter besøk. Be de heller sende en melding i forkant eller for eventuelle spørsmål. Om du vil skylde på noe så er det jo bare å si at det stort sett er selgere e.l. som kommer uanmeldt og det orker dere ikke.. 19
Gjest ana0603 Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 (endret) Du får bare manne opp litt og si det som det er 😉 han er direkte mot deg, hvorfor skal du holde tilbake? Om du ikke tør å snakke direkte til en nabo, hva tør du å gjøre egentlig? - det blir et spørsmål fra meg... Endret 25. november 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 Jeg hadde kjøpt gardin og åpnet døren når det passet for meg. Kommer aldri uanmeldt besøk her jeg bor nå, men hos foreldrene mine er det ikke alltid jeg gidder å åpne for han som selger aviser kl 10 hver lørdag Anonymkode: ac036...1be 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Det finnes ingen mirakelkur mot dette. Du må gjøre det du syns er litt ubehagelig for å få det bedre. Skriv et kort brev og legg i postkassen deres. Kjøp gardiner der du treenger det og heng dem opp. Kanskje blir de snurte, men det går over. Hovedsaken er at du får fred i ditt hjem. Det er din rett. Anonymkode: e7564...c7e 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Hater når det skjer 😅 Her har det ringt på døren når jeg står i dusjen, er naken, sitter på do, er halvnaken uten mulighet for å kle meg uten å vise meg fram, når jeg har omgangssyken, ligger i senga fordi jeg er sliten, osv osv🙈🙈 Er som regel forskjellige folk her da, ikke den samme hele tiden. Jeg hadde nok sagt til naboen at det passer bedre med en melding, selvom du er hjemme er det ikke alltid det passer å åpne feks fordi du sover osv. Anonymkode: d5e1a...25f 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Hadde åpnet når jeg selv følte for det. Kommenteres det hadde jeg bare svart "jeg var nok i dusjen". "ringeklokka har vært litt kranglete i det siste". "jeg har nok hatt på headset og musikk", "ringeklokka er litt lav når jeg er på kjøkkenet", "det er ikke alltid jeg er kledd for å åpne døra" og så videre. Så blir han nok lei av å prøve. Anonymkode: 92e6c...524 32
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Er jo bare å åpne når du føler for det. Kan jo heller åpne en gang i blant, så sier du bare at du ikke var hjemme andre ganger. At bilen står der betyr ikke at du er hjemme, det er ikke alltid man bruker barn selv om man ikke er i hjemmet. Gidder selv ikke alltid å åpne hver gang det ringer på. Noen ganger er jeg sliten og trenger å slappe av, da åpnes heller ikke døra med mindre det er noe helt spesielt eller f.eks. en ulykke som har skjedd og det er informasjon som må gis/mottas. Heldigvis ikke synlig om jeg er hjemme eller ikke utenfra. Anonymkode: 86d77...f9b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Jeg hadde konsekvent aldri åpnet, for da hadde han kanskje skjønt at det ikke funker. Man lærer jo folk hvordan man vil de skal oppføre seg mot deg, så dette trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 8a7da...9ca 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 Seriøst hvem ringer på hos naboen for å låne egg??😳 Han høres helt merkelig ut. Greit å ha hyggelig naboskap altså, utveksle et par ord når man møtes tilfeldig i gangen. Men man ringer jo ikke på hos naboen med mindre det er viktige beskjeder eller krisesituasjon mener nå jeg. Anonymkode: a11d4...bd9 12
Gjest theTitanic Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 På 25.11.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev: Du får si at det passet dårlig å åpne fordi dere hadde heftig sex på kjøkkenbordet eller at samboeren din dessverre var noe "bundet" til senga og fikk ris.. derfor kunne dere ikke åpne. Men han må gjerne sende en SMS så hjelper dere om dere har mulighet... Anonymkode: b6e4b...f3a 😂
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 Hva med å bare si nei til naboen når han spør om å låne noe? Anonymkode: 0339f...272
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 Hos meg ringer det ofte på døren. Bor i blokk. Jeg åpner svært skjelden. Kun hvis jeg vet på forhånd hvem som kommer. Anonymkode: 06e5a...6a5
Troverdigheten Skrevet 26. november 2019 #18 Skrevet 26. november 2019 På 25.11.2019 den 12.22, AnonymBruker skrev: Har en nabo som støtt og stadig forstyrrer. Er ikke så lenge siden vi flytter så jeg er redd for å oppføre meg uhøflig. Problemet er at han ofte ringer på, gjerne for å låne noe. Feks trengte konen et par egg til baking, han lurte om han kunne låne et spesielt verktøy osv. Eller for å informere oss om ting de skal gjøre da de holder på å bygge ut og gjøre andre endringer på tomten. Det er bare det at det ikke alltid passer å åpne. Det er ikke alltid jeg har lyst heller. I tillegg har jeg alltid slitt litt med å ta både telefonen og åpne døren om jeg ikke vet hvem det er. Spesielt om det er mørkt ute. Ene gangen satt jeg i stuen i T-skjorte og truse. Så ringte det på. Turte ikke flytte på meg og kunne heller ikke gå for å ta på bukse da man må forbi ytterdør hvor det er vindu. En annen gang var jeg skikkelig fyllasyk. Naboen kan feks kommentere i ettertid at han så bilen vår, synes det så ut som noen var hjemme osv. Har kommentert at dersom vi ikke er hjemme så kan han gjerne sende en melding. Men han sier bare at da kan han heller ringe på senere og prøve. Vi kan jo få gardin ved ytterdøren, men samtidig synes jeg det er dumt om vi må føle at vi må «skjule» oss inne. Noen som har råd? Jeg jobber redusert så er en del hjemme. Så er jeg som oftest er her når han ringer på. Har åpnet hvis min samboer er her på kvelden. Anonymkode: f2527...8f8 Høres ut som han flørter med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Dere har sikkert gått i den samme fella som oss. Kjøpte hus et sted i byen hvor vi ikke kjente noen og var veldig opptatt av å bli likt og passe inn. Vi fikk også mye hjelp fra en veldig hjelpsom men også nysgjerrig/plagsom nabo med litt for mye fritid. Han hadde nettopp pensjonert seg, kona pensjonerte seg året etter. Vi var kjempeglade for hjelpen og var veldig blide og hyggelige mot alle naboer, deltok på dugnader og andre arrangementer. Så fikk vi bodd oss litt inn, hverdagen kom og jeg ble gravid. Vi liker oss egentlig best for oss selv. Naboene ringer på til alle døgnets tider, jeg er dessverre blitt nødt til å si nei og at det ikke passer. De tropper opp på terrassen når jeg ligger der i bikini og i det hele tatt...mye mas. Noen av naboene (spesielt de litt eldre) er sikkert sure på oss men jeg kjenner at det bryr meg ikke nevneverdig. Anonymkode: bbfd7...3c3 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 Før var det helt vanlig at man gikk på besøk og tok kontakt personlig. Nå er det så mange som har fått så voldsomme intimsoner, og dette er det ikke alle som skjønner. Gjør det du trenger. Anonymkode: 3c49c...7a6 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå