AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Nå søker jeg råd her da jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Lang tekst kort Jeg flyttet fra barnefar i juli, har ikke vært ordentlig i et forhold på over 1 år bare han skulle ha alt han ville som kroppen min og meg som en type slave hjemme.. Jeg har nå funnet en ny kjæreste som jeg har holdt på med en mnd nå, han møtte sønnen min på snart 2 år for 1 uke siden, var tilfeldig men så koselig ❤️ de fant tonen med en gang. Og nye kjæresten leker med sønnrn min og de koser seg. Sønnen sier pappa til alle da barnefar ville ikke ha ungen mer enn annenhver helg. Han sier nå pappa til nye kjæresten min.. Jeg må flytte fra leiligheten jeg bor i nå og har 3 mnd oppsigelse, vurderer flytte med nye kjæresten og hans barn han hsr 2 en på 4 som han hsr 50/50 og en på 8 i ferier er det for tidlig? Alt har falt veldig naturlig ellers, og vi begge trenger et nytt større sted å bo. Noen råd? Helst ikke noe hat Anonymkode: c8e5f...bac 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Det er for tidlig. Anonymkode: 08b39...216 9
solmåneogstjerner Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Jeg ville ventet med å flytte sammen. Jeg ville korrigert ham når han sier pappa, både til kjæresten og andre. 'Nei det er ikke pappa, det er Petter'. Ikke noe hat i det hele tatt. Men vent. 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Det er for tidlig. Jeg flyttet sammen med en mann med to relativt store barn etter 6 mnd avstandsforhold, og jeg angret på at vi ikke bodde lenger hver for oss. Det er flere år siden nå, men vi jobbet iherdig for å få forholdet til å henge sammen, og det var mange tøffe tak. Jeg ville definitivt funnet noe på egenhånd først. Når den første forelskelsen har lagt seg kan ting se veldig annerledes ut, og kanskje har dere feks svært ulikt syn på barneoppdragelse e.l. De tingene vil du ikke se før dere har vært sammen en god stund, jeg snakker av erfaring.. Anonymkode: 12ab5...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Enig at det er veldig tidlig! At sønnen din kaller han pappa etter ett møte er ikke bra det heller. Det er grunn til å vente. Anonymkode: 266d5...8d7 7
Belima Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 (endret) Det er 4 mnd siden dere flyttet for dere selv! Alt for tidlig å introdusere en ny mann til barnet ditt. Etter så kort tid kan du vel ikke være sikker på at dette forholdet vil vare heller. Dere er midt i nyforelskelsen enda og har ikke landet i hverdagen. Mitt råd er at du møter han uten sønnen din til neste vår. Dere bør være sikre på at dette er noe som vil vare, ikke bare en forelskelse som går over. Sønnen din må korrigeres og lære seg til å si navnet hans, ikke pappa til alle menn. Endret 25. november 2019 av Belima Rettet skrivefeil 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg ville ventet med å flytte sammen. Jeg ville korrigert ham når han sier pappa, både til kjæresten og andre. 'Nei det er ikke pappa, det er Petter'. Ikke noe hat i det hele tatt. Men vent. Prøver så godt jeg kan å rette på han, men føler ikke pappan gjør en bra jobb når sønnen er hos han.. For hver gang han kommer hjem er det veldig merkelig oppførsel på guttungen, har nytt møte på familievernkontoret i januar.. De sa at om jeg mener det er omsorgssvikt når lille er hos han må jeg ta tak i det selv men vet ikke hvordan.. Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Altfor tider!! Du har ‘holdt på med’ den nye kjæresten i en måned, 4 når oppsigelsestiden er fullført. Dere bør være kjærester i over ett år før dere i det hele tatt tenker på å bli samboere! Du skriver eksen ville ha deg som slave og kroppen din. Om så stemmer, kan det være du har traumer som også påvirker deg nå i etterkant. Dette bør kanskje også adresseres. Den nye kjæresten bør heller ikke ta del i barnets liv før dere er stabile! Anonymkode: 00dd7...06e 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøver så godt jeg kan å rette på han, men føler ikke pappan gjør en bra jobb når sønnen er hos han.. For hver gang han kommer hjem er det veldig merkelig oppførsel på guttungen, har nytt møte på familievernkontoret i januar.. De sa at om jeg mener det er omsorgssvikt når lille er hos han må jeg ta tak i det selv men vet ikke hvordan.. Anonymkode: c8e5f...bac Barnevernet er da rette instans. For å stoppe samværet bør du ha bv i ryggen og/eller en rettssak på vei. Advokat er da rette instansen. Det er mange måter å få gjennomført samvær på. Anonymkode: 00dd7...06e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, Belima skrev: Det er 4 mnd siden dere flyttet for dere selv! Alt for tidlig å intordusere en ny mann til barnet ditt. Etter så kort tid kan du vel ikke være sikker på at dette forholdet vil vare heller. Dere er midt i nyforelskelsen enda og har ikke landet i hverdagen. Mitt råd er at du møter han uten sønnen din til neste vår. Dere bør være sikre på at dette er noe som vil vare, ikke bare en forelskelse som går over. Sønnen din må korrigeres og lære seg til å si navnet hans, ikke pappa til alle menn. Det var jo ikke planlagt møte og vi er bare venner når barna er i nærheten. Og jeg har en eks som prøver å ødelegge alt for meg siden jeg ikke ville være med han lenger... Han tenker ikke på guttungen i det hele tatt oppi dette her. Han tenler hevn og at jeg skal få svi han bruker guttungen mot meg for at jeg skal gå tilbake til han.. Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet er da rette instans. For å stoppe samværet bør du ha bv i ryggen og/eller en rettssak på vei. Advokat er da rette instansen. Det er mange måter å få gjennomført samvær på. Anonymkode: 00dd7...06e Men hvordan fungerer barnevernet? Og hva er best? Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altfor tider!! Du har ‘holdt på med’ den nye kjæresten i en måned, 4 når oppsigelsestiden er fullført. Dere bør være kjærester i over ett år før dere i det hele tatt tenker på å bli samboere! Du skriver eksen ville ha deg som slave og kroppen din. Om så stemmer, kan det være du har traumer som også påvirker deg nå i etterkant. Dette bør kanskje også adresseres. Den nye kjæresten bør heller ikke ta del i barnets liv før dere er stabile! Anonymkode: 00dd7...06e Men det går vel når vi introduserer oss som venner først? Jeg venter med samboerskap om så, vil ikke gjøre det feil Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo ikke planlagt møte og vi er bare venner når barna er i nærheten. Og jeg har en eks som prøver å ødelegge alt for meg siden jeg ikke ville være med han lenger... Han tenker ikke på guttungen i det hele tatt oppi dette her. Han tenler hevn og at jeg skal få svi han bruker guttungen mot meg for at jeg skal gå tilbake til han.. Anonymkode: c8e5f...bac Du setter jo heller ikke barnet først når du lar en ny mann treffe barnet få mnd etter du flyttet fra barnefar. Og tenker på å flytte sammen med noen du har kjent 1 mnd. Dette er absolutt ikke bra eller godt for barnet, kun for deg. Anonymkode: ac0da...ced 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det går vel når vi introduserer oss som venner først? Jeg venter med samboerskap om så, vil ikke gjøre det feil Anonymkode: c8e5f...bac Nei. Anonymkode: ac0da...ced
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Unnskyld, nå er jeg veldig dønmende. Men seriøst, du flyttet fra barnefar i juli og allerede nå vurderer du å flytte inn med ny mann? Tenk for en ustabil oppvekst du gir sønnen din! Selv om du trenger nærhet og kjærlighet, tenk nå på sønnen din i første omgang. Dette er jo helt galemattias. Anonymkode: 1dfdd...36b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 11 minutter siden, Belima skrev: Det er 4 mnd siden dere flyttet for dere selv! Alt for tidlig å intordusere en ny mann til barnet ditt. Etter så kort tid kan du vel ikke være sikker på at dette forholdet vil vare heller. Dere er midt i nyforelskelsen enda og har ikke landet i hverdagen. Mitt råd er at du møter han uten sønnen din til neste vår. Dere bør være sikre på at dette er noe som vil vare, ikke bare en forelskelse som går over. Sønnen din må korrigeres og lære seg til å si navnet hans, ikke pappa til alle menn. Har ikke vært så sikker på noe før som med denne mannen, han kjenner familien min fra før av, og har ikke introdusert han som annet enn en venn, men lille spørr etter si han heter karl da og elsker og leke med han, mens barnefar sitter i en stol på tlf osv mens han har lille som jeg har skjønt.. Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du setter jo heller ikke barnet først når du lar en ny mann treffe barnet få mnd etter du flyttet fra barnefar. Og tenker på å flytte sammen med noen du har kjent 1 mnd. Dette er absolutt ikke bra eller godt for barnet, kun for deg. Anonymkode: ac0da...ced Tenkte mer på at økonomien hadde blitt bedre jeg pendler en del til jobb og barnehagen, har ikke mye inn i mnd og tenkte bare å høre for har ikke vært borti dette før.. Jeg gjør alt for at barnet mitt skal ha det bra, jeg ville ikke de skulle møtes så tidlig spm de gjorde men det gjorde dem og lille ville opp til han med en gang jeg hadde ikke latt de møte hverandre fler ganger om ikke det gikk bra da Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenkte mer på at økonomien hadde blitt bedre jeg pendler en del til jobb og barnehagen, har ikke mye inn i mnd og tenkte bare å høre for har ikke vært borti dette før.. Jeg gjør alt for at barnet mitt skal ha det bra, jeg ville ikke de skulle møtes så tidlig spm de gjorde men det gjorde dem og lille ville opp til han med en gang jeg hadde ikke latt de møte hverandre fler ganger om ikke det gikk bra da Anonymkode: c8e5f...bac Så du vil fratta far samvær for å få mer penger, eller flytte inn med ny mann for å få bedre råd? Håper du tar innover deg svarene du får her. Anonymkode: 1dfdd...36b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for tidlig. Jeg flyttet sammen med en mann med to relativt store barn etter 6 mnd avstandsforhold, og jeg angret på at vi ikke bodde lenger hver for oss. Det er flere år siden nå, men vi jobbet iherdig for å få forholdet til å henge sammen, og det var mange tøffe tak. Jeg ville definitivt funnet noe på egenhånd først. Når den første forelskelsen har lagt seg kan ting se veldig annerledes ut, og kanskje har dere feks svært ulikt syn på barneoppdragelse e.l. De tingene vil du ikke se før dere har vært sammen en god stund, jeg snakker av erfaring.. Anonymkode: 12ab5...b7f Takk for at du kommer med egne erfaringer og forklarer meg hvordan du følte deg! jeg skal tenke på det også venter vi med å bli samboere Anonymkode: c8e5f...bac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vil fratta far samvær for å få mer penger, eller flytte inn med ny mann for å få bedre råd? Håper du tar innover deg svarene du får her. Anonymkode: 1dfdd...36b Nei tro meg jeg har prøvd alt for å få barnefar til å skjønne at lille trenger han og vi har privat løsning når det kommer til barnebidrag.. For han mener han ikke hadde råd til mer uansett med 7 biler og fester annenhver helg osv så sier han at han ikke har råd.. Jeg prøver å legge til rette for møte mellom barnefar og ungen men når barnefar er her ligger han bare på sofaen og ser på tv spurte han 4 ganger om å leke med han måtte slru av tven og be han en gang til da tok han lille opp i sofaen ved siden av seg å bare satt der.. Han snaller ikke med guttungen en gang.. Er vi ute å går tur sammen står han med henda i lomma og sier han ikke er sånn barnslig Anonymkode: c8e5f...bac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå