Gå til innhold

Soda Stream - verdt det?

Anbefalte innlegg

Gjest Bukkenbruse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pepsi Max, merkevaren, smaker som Pepsi Max :)

Jeg hadde litt mye kullsyre i, men ellers smakte den som originalen. 

(Også min Pepsi Max-avhengige mann var enig)

Anonymkode: 7479a...e56

Blander du vann og Pepsi Max før du tar i kullsyre? Eller tar mann i smak til slutt?

Skrevet
16 timer siden, Bukkenbruse skrev:

Blander du vann og Pepsi Max før du tar i kullsyre? Eller tar mann i smak til slutt?

Essensen (Pepsi Max) skal alltid tas i etter at du har tatt i kullsyre.

Først kullsyre i det rene vannet, og så smaken helt til slutt før du skrur på korken og sette flasken i kjøleskapet.

Anonymkode: fc0fd...c45

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Vurderer å skaffe meg en sånn, men har ingen erfaring med den, ettersom den ikke var å se hos så mange da jeg vokste opp.

Nå ser jeg at den er på tilbud, og vurderer å kjøpe en for å "erstatte" Farris og Farris-lignende drikker. Er det verdt å prøve? Hvordan tilfører man kullsyre? Bare ved å trykke på en knapp, eller må man tilføre noe mer? Smaker det som ekte Farris?

AnonymBruker
Skrevet

Synes den er verdt det. Sparer penger og miljøet. 

Anonymkode: e99ab...4f8

• Liker 2
Skrevet

Gasspatronene bytter man inn. Jeg pleier å gjøre det på Jula, der koster det 79,90. En patron holder til ca. 60 liter, så ikke veldig mye over en krone pr. liter. Akkurat nå er det tilbud på bytte på Rusta til 49,90.

Smakstilsetningene har jeg ikke prøvd, jeg bruker saft som base. Spesifikt ZerOH! Sitron&Lime, det blir kjempegodt :) Vi bruker den også til å "redde" alle de dovne skvettene som ofte blir igjen i 1,5L brusflasker. Samler opp til det fyller en flaske og tilsetter kullsyre. Bra som ny :)

Skrevet

Får man tak i patroner på Elkjøp eller Clas Ohlsson? 

Kanskje jeg skal prøve da. Kommer nok til å lage mest Farris-lignende drinker av den :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Millimani skrev:

Kanskje jeg skal prøve da. Kommer nok til å lage mest Farris-lignende drinker av den :) 

Ja, du får patroner der. Man skrur flaska fast i maskinen og trykker på en knapp for å få kullsyre i. Du velger da hvor mye kullsyre du vil ha. 

Syns absolutt den er verdt pengene, og ikke minst fint at man har tilgang når man ønsker. 

Det eneste jeg er misfornøyd med er at det er aspartam i sukkervarianten av brussmakene. 

Anonymkode: 6ab9a...179

Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Elkjøp er vel dyrest i Norge på bytte ihvertfall. 149,- tar de. Clas Ohlson tror jeg er rimelige, betalte 79,90 sist men det var i Sverige.

Skrevet

Hatt min nå i noen år og brukes ofte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger pepsi Max, men når kjæresten kom hjem med Pepsi Max-smaken så var jeg overbevist om at den ikke kunne måle seg. Vi gjorde blindtest, jeg var skråsikker på at "denne er ekte Pepsi Max", men det var det altså ikke. Så god investering for min del. 

Anonymkode: 45f7d...dc0

• Liker 1
Skrevet
På 13.6.2020 den 7.09, -jk- skrev:

Gasspatronene bytter man inn. Jeg pleier å gjøre det på Jula, der koster det 79,90. En patron holder til ca. 60 liter, så ikke veldig mye over en krone pr. liter. Akkurat nå er det tilbud på bytte på Rusta til 49,90.

Smakstilsetningene har jeg ikke prøvd, jeg bruker saft som base. Spesifikt ZerOH! Sitron&Lime, det blir kjempegodt :) Vi bruker den også til å "redde" alle de dovne skvettene som ofte blir igjen i 1,5L brusflasker. Samler opp til det fyller en flaske og tilsetter kullsyre. Bra som ny :)

Den holder definitivt ikke til 60 l.  

Skrevet
21 timer siden, -jk- skrev:

Elkjøp er vel dyrest i Norge på bytte ihvertfall. 149,- tar de. Clas Ohlson tror jeg er rimelige, betalte 79,90 sist men det var i Sverige.

Hos CO tar de 119 hvis du tar med gammel patron. 

Skrevet
52 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hos CO tar de 119 hvis du tar med gammel patron. 

Ok, da er de også dyre. Så at Rusta nå hadde tilbud på bytte til 49,90 og noen sa Jula tok 39,90 for tiden så det er nok de to som gjelder ;)

Skrevet
54 minutter siden, Apocalypte skrev:

Den holder definitivt ikke til 60 l.  

Det avhenger selvsagt av hvor mye kullsyre du liker å ha i.

Skrevet
2 timer siden, -jk- skrev:

Ok, da er de også dyre. Så at Rusta nå hadde tilbud på bytte til 49,90 og noen sa Jula tok 39,90 for tiden så det er nok de to som gjelder ;)

Ikke sikkert de på rusta  og jula har så mye kullsyre som de på CO da, kan være det går opp i opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en i vinter, og er fornøyd med den. Foretrekker Pepsi Max-tilsetningen. Da jeg lagde de første flaskene ble jeg skuffet, jeg syntes smaken var litt uggen. Når jeg tilsatte litt mindre enn det som er anbefalt syntes jeg imidlertid den ble like god, kanskje bedre enn originalen. 

Anonymkode: e7f44...b24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpere en til foreldrene min og de ble kjempefornøyde! De har den på hytta så de ikke trenger å handle så mye. De bruker ikke smakene da. 

Anonymkode: eb935...baa

Skrevet

Trådstarter her:
Vi gikk til anskaffelse av en maskin vi, og har ikke angret. Her i huset har vi sluttet helt å kjøpe "vanlig" brus og mineralvann. Vi har stående Pepsi Max og 7-Up-smaker, men for det meste så drikker vi Zeroh-saft med kullsyre - UTROLIG godt!
Jeg er ikke så glad i Pepsi Max uansett, men syns 7-up'en smaker helt likt originalen.

Skrevet
17 timer siden, Apocalypte skrev:

Ikke sikkert de på rusta  og jula har så mye kullsyre som de på CO da, kan være det går opp i opp. 

Det er akkurat de samme patronene fra AGA.

• 1 år senere...
Skrevet

Å lage pepsi max ved å kjøpe patron og smak lønner seg ikke lengre. 

Du får smakskobsentrat til 59 kr på tilbud. Dette skal vare til 8 liter. 

Dvs. 7,3 kr litern. 

I tillegg kommer kullsyre som skal holde til 60 liter. Etter min erfaring ikke holder til mere enn 40 liter, kanskje bare 30 liter brus enkelte ganger. Disse koster 59 kr. 

Dvs. 1,47 kr litern (regner 40 liter pr flaske). 

Bare i faste utgifter, ikke inkl. pris for førstegangs innkjøp av utstyret så vil da 1 liter soda stream Pepsi max, koste rundt

8,77 kr litern. 

Vanlig pepsi max koster mange steder 49 kr for 4x1,5 l. 

Dvs. 8,33 kr litern.

Du må fortsatt kjøpe inn, bære og pante flaskene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...