AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Del Skrevet 25. november 2019 Hvilke to dager i syklusen bør blodprøver tas mtp. å sjekke om en person har eggløsning? Anonymkode: 30619...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Del Skrevet 25. november 2019 Dvs. Jeg vet jeg har eggløsning, men for å vite om egget faktisk slipper. Anonymkode: 30619...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Del Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dvs. Jeg vet jeg har eggløsning, men for å vite om egget faktisk slipper. Anonymkode: 30619...489 Jeg tviler på at man kan ta en blodprøve for å se om det faktisk slippes et egg... Blodprøvene sier bare noe om hormonnivået og forholdet mellom dem. En ultralyd kan gi informasjon om folikkel og folikkelstørrelse, og indirekte egget, men ikke om det faktisk slippes noe. Anonymkode: cb1cc...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Del Skrevet 25. november 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at man kan ta en blodprøve for å se om det faktisk slippes et egg... Blodprøvene sier bare noe om hormonnivået og forholdet mellom dem. En ultralyd kan gi informasjon om folikkel og folikkelstørrelse, og indirekte egget, men ikke om det faktisk slippes noe. Anonymkode: cb1cc...d75 Så uvitende. Anonymkode: 0d353...dba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Del Skrevet 25. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så uvitende. Anonymkode: 0d353...dba Gjerne opplys meg Hvilke hormoner/hva måler man for å se om egget faktisk slipper? FSH/LH og de hormonene der stimulerer jo til eggløsning, men sier ingenting om hva som faktisk slippes. Anonymkode: cb1cc...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. november 2019 #6 Del Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjerne opplys meg Hvilke hormoner/hva måler man for å se om egget faktisk slipper? FSH/LH og de hormonene der stimulerer jo til eggløsning, men sier ingenting om hva som faktisk slippes. Anonymkode: cb1cc...d75 Ikke meg du siterer, men dem måler progesteronnivået før og etter el for å fastslå om El har vært. Husker ikke hvilke syklusdager i farten, kan det ha vært cd18? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Del Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjerne opplys meg Hvilke hormoner/hva måler man for å se om egget faktisk slipper? FSH/LH og de hormonene der stimulerer jo til eggløsning, men sier ingenting om hva som faktisk slippes. Anonymkode: cb1cc...d75 Måler progesteronnivået Anonymkode: 0d353...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Del Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at man kan ta en blodprøve for å se om det faktisk slippes et egg... Blodprøvene sier bare noe om hormonnivået og forholdet mellom dem. En ultralyd kan gi informasjon om folikkel og folikkelstørrelse, og indirekte egget, men ikke om det faktisk slippes noe. Anonymkode: cb1cc...d75 Joda, det er fullt mulig å se om man har hatt eggløsningen ved blodprøve. Blodprøvene tas på syklus dag 2-5 og dag 21. Anonymkode: e84ef...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Del Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Ikke meg du siterer, men dem måler progesteronnivået før og etter el for å fastslå om El har vært. Husker ikke hvilke syklusdager i farten, kan det ha vært cd18? Men progesteronnivået sier jo også bare noe om eggløsningen hormonmessig har vært, den sier vel egentlig ingenting sikkert om det faktisk var et egg som slapp? Anonymkode: cb1cc...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Del Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men progesteronnivået sier jo også bare noe om eggløsningen hormonmessig har vært, den sier vel egentlig ingenting sikkert om det faktisk var et egg som slapp? Anonymkode: cb1cc...d75 Jo, den gjør det. Anonymkode: e84ef...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Del Skrevet 25. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, den gjør det. Anonymkode: e84ef...7c2 Spennende, har du kilde? Står ingenting sikkert om det i kildene jeg leser om Empty Follicle Syndrome, så hadde vært interessant å vite! Anonymkode: cb1cc...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #12 Del Skrevet 25. november 2019 Dag 3 og 21 i syklusen mener jeg at jeg fikk beskjed om. Det lureste er nok å spørre legen 😊 Anonymkode: 5fdb2...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestalinn Skrevet 25. november 2019 #13 Del Skrevet 25. november 2019 Man måler progesteronnivå rett etter EL. Blodprøve hos legen mener jeg. Testene vil gi svar på om du har hatt enten 1. eggløsning og fine nivåer av progesteron, 2. du har hatt eggløsning og lave nivåer av progesteron, eller 3. om du trolig ikke har hatt eggløsning i hele tatt. 0-15 = Lavt nivå, mest sannsynlig ikke eggløsning. 15-20 = Mest sannsynlig har en hatt eggløsning, men nivået er likevel lavt. 20-200 = Innenfor normal verdier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå