AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 «– Vi mener at merkingen i butikken er synlig og lett å forstå, det samme på skjermen i kassa hvor det er symbol for rundstykke og eget symbol for pizzabolle. Vi har i tillegg ansatte i selvbetjeningsområdet for å kunne bistå hvis noen trenger hjelp.» Nei, det er ikke slik at det er godt merket på Coop, det er et samsurium av pizzaboller, lunchbrød, minipizza, pizza snurr, pizza twist.... Og så er det ÉN av disse som ørten type bollene som ikke er med på tilbudet? Og så har man disse papirlappene, klipsene. De ligger ikke alltid like rett under kurven, som en skulle ønske. Det er ikke mange dagene siden jeg sto der selv. https://www.tv2.no/nyheter/11004464/ Jeg tror heller ikke Coop har lagt dette opp som en felle for kundene sine, fordi om det kan virke sånn, siden det er lagt opp så idiotisk. De må derimot fikse opp i de rotete lunchbrød hullene sine, og slutte å plage kundene som ikke forstår aeg på rotet. Anonymkode: fe568...bac 31
feebee Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Dette er vel alle enige i? Både forbrukere  og kjedene? 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Merkelig hvor dum folk faktisk er. Har brukt selvbetjening mange ganger på Coop Xtra og har aldri hatt problemer å finne bakeri eller frukt/grønnasker som må veies der i kassen. Anonymkode: df1ec...d61 14
The Kitten Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Jeg er enig med butikken her. Det er faktisk godt nok merket. 15
Kågebruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Skulle ønske min nærbutikk hadde selvbetjening. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Tja, jeg ble faktisk usikker selv om jeg har tatt feil noen ganger. Nå kjøper jeg ikke så ofte boller, så det vet jeg ikke noe om. Men det er jo ikke enkelt å se hva som er 2 for 22 eller ikke der. Det er litt rotete å ha det på den måten.  Ellers tenker jeg at jeg kunne tatt feil på frukt og grønnsaksmerker. Anonymkode: 63b2a...413 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 Jeg kan forstå at han tok feil, for jeg hadde heller ikke sett at den ene plakaten var annerledes om jeg ikke hadde vist det. Hvordan det er i kassa aner jeg ikke. De sa også at de hadde tatt andre personer for det samme på samme dag. Det er også et sterkt signal om at noe er galt fra butikkens side. Anonymkode: c0f33...793 28
Gjest Villfisker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Jeg skal aldri bruke selvbetjeningskasser. Da blir det heller bestilling av matkasse. Heldigvis har vi normale kasser, med personale enda. Er et par butikker jeg har sluttet å handle i, fordi flere av kassene er byttet med selvbetjeningskasser, og det derfor har blitt for lang kø i de andre.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Var på Meny på selvbetjening og kjøpte et par clementiner, og da jeg sto i kassen var det vel to eller tre forskjellige å velge i. Bare bilder av en standard clememtin med forskjellig kilopris under, vet da f hvilken jeg hadde. Ja, jeg burde sett på prislappen før jeg tok det med meg, jeg har en (u)vane med å handle i "prisblinde" og det kan man åpenbart ikke gjøre på selvbetjening. Så det blir litt opplæringsprosess for de av oss som bare hiver ting i kurven og ikke er vant med å registrere hvilken produsent og hvilken pris det var på akkurat den bananen eller det eplet. Synes butikken bør ha noe forståelse for dette. Skjønner at det blir svinn pga tyveri, folk som kjøper avocado og trykker på potet eller som ikke slår inn noe som helst, men noe rom for en såkalt "honest mistake" må det være. Jeg har da fått slått inn massevis av feil i kassa av betjening også, hvis man skulle dømt og bøtelagt alle som glemte å slå av 50% på det som lå i utgått-vognen så hadde det ikke vært mange ansatte igjen i butikkene. Anonymkode: 4dbf5...1aa 33
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 Synes coop sine selvebtjeningdkasser er lette og mer en godt nok merket. Foretrekker selvbetjening. Anonymkode: 2d2f6...f87 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Har jeg varer som ikke kan scannes, går jeg aldri i selvbetjeningskassen. Anonymkode: e2737...7a3 8
Miklo Velka Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Merkelig hvor dum folk faktisk er. Har brukt selvbetjening mange ganger på Coop Xtra og har aldri hatt problemer å finne bakeri eller frukt/grønnasker som må veies der i kassen. Anonymkode: df1ec...d61 Det var enkelt for deg, så alle som ikke forstår må da være dumme? 19
Duftavsommerregn Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig hvor dum folk faktisk er. Har brukt selvbetjening mange ganger på Coop Xtra og har aldri hatt problemer å finne bakeri eller frukt/grønnasker som må veies der i kassen. Tull det er massevis av bakevarer som kan forveksles her, og jeg er ikke dum  Jeg driter i dette og bare sier til de som er i butikken at du får slå dette inn for meg om jeg er det minste i tvil. Men bommer man så er det jo ikke noe katastrofe for butikken uansett. Det går an å vise litt skjønn utifra situasjonen. Og om ikke er det butikkansatte som er stokk dum  Eller eierne som er enda hakket dummere som gidder å lage så mye styr over noe så lite. 12
Duftavsommerregn Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 28 minutter siden, Villfisker skrev: eg skal aldri bruke selvbetjeningskasser. Da blir det heller bestilling av matkasse. Heldigvis har vi normale kasser, Det er på vei ut, og gi det et par år så er normale kasser helt borte. Så dette blir et lite problem så lenge de ikke finner bedre systemer som kan fange dette opp. Dette gjelder alle varer som ikke har strekkoder på seg, når kundene skal gjøre dette selv er det mulighet for feil! De har aldri fått noe opplæring i dette. 2
Duftavsommerregn Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Om en kunde glipper på dette på varer som ikke har strekkoder så taper butikken minimalt uansett. De har kuttet mange stillinger i kassebetjeningen over tid uansett, og tar all profitten rett i egen lomme. Joda systemene koster i kortsiktig investering men er tjent inn i løpet av kort tid. Så lage så mye styr over en bolle som var feil registrert er absurd. Dessuten så er det bare å drite i en slik anmeldelse uansett, vil se de vinne en "rettssak" der de selv ikke har et bedre system på slike varer, og overlater jobben til kunden. Den risikoen får de da ta selv! 10
Miklo Velka Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 Coop er altså litt som NAV. Når de selv gjør feil så er det ikke så farlig, men når kunden gjør feil, ja da skal h*n straffeforfølges koste hva det koste vil. 18
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 Godt nok merket. Jeg er en av dem som jevnlig kjøper pizzaboller. Flr var det 2for1 på dem. Jeg så med engang da lapp om at pizzaboller ikke er 2for1 ble hengt opp. Man må være rimelig blind for å ikke se merkingen. Anonymkode: 883df...ac1
Duftavsommerregn Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt nok merket. Jeg er en av dem som jevnlig kjøper pizzaboller. Flr var det 2for1 på dem. Jeg så med engang da lapp om at pizzaboller ikke er 2for1 ble hengt opp. Man må være rimelig blind for å ikke se merkingen Du er en av de som aldri gjør feil! Da vet man hva man har med å gjøre, et menneske med total mangel på selvinnsikt  Kjenner noen slike, og det er vel de som gjør flest feil, men alltid skylder på andre! Mennesker gjør feil, og det er forskjellige systemer og varer fra butikk til butikk, kunder av med forskjellig evne til å håndtere dette. Noen er trøtte, syke, ikke opplagt og bommer på en forbanna bolle! Og så skal bli truet med "dødsstraff for noe så absurd som dette! De kan virkelig ta seg en bolle de som har laget et slikt evneveikt system som ikke fungerer bedre med varer uten strekkode! 14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 48 minutter siden, Villfisker skrev: Jeg skal aldri bruke selvbetjeningskasser. Da blir det heller bestilling av matkasse. Heldigvis har vi normale kasser, med personale enda. Er et par butikker jeg har sluttet å handle i, fordi flere av kassene er byttet med selvbetjeningskasser, og det derfor har blitt for lang kø i de andre. Samme her. Jeg vil ikke ta de butikkansattes jobber. Om man bruker sånne selvbetjeningskasser burde man ihvertfall fått ganske mye rabatt, men det kommer nok ikke til å skje Anonymkode: 4844d...c6d 5
Gjest theTitanic Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: «– Vi mener at merkingen i butikken er synlig og lett å forstå, det samme på skjermen i kassa hvor det er symbol for rundstykke og eget symbol for pizzabolle. Vi har i tillegg ansatte i selvbetjeningsområdet for å kunne bistå hvis noen trenger hjelp.» Nei, det er ikke slik at det er godt merket på Coop, det er et samsurium av pizzaboller, lunchbrød, minipizza, pizza snurr, pizza twist.... Og så er det ÉN av disse som ørten type bollene som ikke er med på tilbudet? Og så har man disse papirlappene, klipsene. De ligger ikke alltid like rett under kurven, som en skulle ønske. Det er ikke mange dagene siden jeg sto der selv. https://www.tv2.no/nyheter/11004464/ Jeg tror heller ikke Coop har lagt dette opp som en felle for kundene sine, fordi om det kan virke sånn, siden det er lagt opp så idiotisk. De må derimot fikse opp i de rotete lunchbrød hullene sine, og slutte å plage kundene som ikke forstår aeg på rotet. Anonymkode: fe568...bac De har ingen rett til å kalle noen tyver før selvbetjeningskassene er fullstendig idiotsikre. Da må de ha strekkode på alt. Kundene skal ikke lide og gjøres til kjeltringer fordi butikkene vil spare lønn til en kassadame. Mat må alle ha så i matbutikken må vi. Skal man gå rundt å kvie seg for å handle mat i frykt for å bli tatt for å stjele fordi man betalte for en billigere bolletype enn i posen? Hvem går vel rundt å husker på type epler og boller? Dette er en skam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå