AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Dette høres nok ut som et i-lands problem, men det er veldig sårt. Jeg begynte i ny jobb 1 desember i fjor. Trives godt med kollegaene og oppgavene. Det har alltid vært en slags norm om at den som har bursdag blir gjort litt stas på i form av ballonger på pulten etc. Ikke noe veldig stort, men en hyggelig gest. Jeg selv har vært en av de som har styret og kommet tidlig på jobb for å fikse til bursdag så det blir hyggelig for den som fyller år. Jeg selv hadde bursdag på fredag, og tenkte jo at noen kom til å gjøre det samme for meg, men kom til en helt vanlig pult. Jeg ble litt overrasket og såret fordi jeg har et veldig godt forhold til kollegaene mine og liker alle godt. Hadde med kake vi skulle spise og fikk da «gratulerer med dagen» og det var det. Verste er at det ble snakket om og nevnt at jeg hadde bursdag på fredag, derfor trodde jeg at de kom til å ordne noe ballonger eller noe som helst. Jeg vet også med 100% sikkerhet etter å ha kjent de i ett år at de hadde blitt såret hvis ingen hadde gjort stas på de på bursdagen deres. Det har stort sett vært meg som har ordnet fordi jeg kommer tidlig. Dette gjør bare at jeg begynner å tenke at jeg kanskje ikke er så godt likt til tross for at jeg har et godt forhold til de.. Og jeg klarer heller ikke å være like hyggelig og sprudlende som jeg normaltvis er. Gruer meg til jobb i dag. Har ikke fortalt dette til noen fordi jeg synes det er flaut. Overdriver jeg? Det skal sies at jeg henger med flere av disse utenom jobb også så vi er jo venner.. Hvordan synes dere jeg skal forholde meg til dem videre? Føler jo det sa litt om hva de egentlig tenker om meg.. Anonymkode: 7a364...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Ikke gjør for andre hvis du forventer noe tilbake. Skjønner ikke den greia med å feire bursdag på jobb. Det gjør man med venner og familie. Kollger er heller flinke på å spille gode venner fordi det må man pga et godt arbeidsmiljø. Noe ekstra kan man ikke forvente seg. Anonymkode: 56260...65f 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør for andre hvis du forventer noe tilbake. Skjønner ikke den greia med å feire bursdag på jobb. Det gjør man med venner og familie. Kollger er heller flinke på å spille gode venner fordi det må man pga et godt arbeidsmiljø. Noe ekstra kan man ikke forvente seg. Anonymkode: 56260...65f Skjønner godt hva du mener. Samtidig er det jo lett å bli skuffet når det faktisk er en «norm» for dette på jobb og du er den eneste som ikke får dette. Jeg føler i alle fall på det, og kan dessverre ikke noe for det, selvom jeg skulle ønske jeg ikke brydde meg. Anonymkode: 7a364...aa5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Det med ballonger og greier er vel mest vanlig på runde dager? 25 kanskje, 30, 40, 50? Jeg lurer på om du har misforstått noe. Du sier at det er du, den nye, som stort sett har kommet tidlig på jobb og ordnet med pynt på kontorplassen. Kan det være at noen hadde rund dag i starten av din tid på jobben, eller en spesielt populær person, slik at det var ballonger og stas - og så misforsto du litt og trodde alle bursdager ble feiret sånn? For hvis det var vanlig med slikt oppstuss på hver eneste bursdag hvert år, er det veldig rart at de overlot til DEG å ordne det. Da ville vel noen andre ha holdt på med det i årevis og neppe plutselig forventet at du skulle gjøre det? Kan hende de har syntes all bursdagsviraken er hyggelig nok, men litt for mye for en helt vanlig bursdag, og at de aldri har pleid å gjøre det. Er jo ikke vanlig, det er vel mer en ting man gjør til store dager som en overraskelse, ikke noe man gjør hvert år. Det er hvertfall jeg vant til. Så jeg tror ikke det er det at de ikke liker deg, men at de bare ikke synes det er nødvendig med så mye bursdagsstyr Anonymkode: 1e92a...861 4
Bamseklemmer Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjør bare at jeg begynner å tenke at jeg kanskje ikke er så godt likt til tross for at jeg har et godt forhold til de.. Og jeg klarer heller ikke å være like hyggelig og sprudlende som jeg normaltvis er. Gruer meg til jobb i dag. Har ikke fortalt dette til noen fordi jeg synes det er flaut Ja folk er så forskjellige, du er jo en drømmekollega som gjør hva du kan for å glede andre, desverre får du ikke noe tilbake. Omsorghjerter trenger også omsorg bruker jeg å si... det koster såå lite å gjøre andre glad, det skaper harmoni og bedre arbeidsmiljø. Gleden med å glede andre dør litt ut da, skjønner godt at du har den følelsen nå, jeg har ikke noe supertips akkurat nå desverre, men gir deg sympati og forståelse for innlegget ditt👌 ...og jeg tror du er godt likt, de bare ser ikke hvor god og omsorgfull du er💚 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Føler det er slikt overalt. Skjønner godt du er såret. Ville bare droppet å gjøre noe for andre neste gang. Anonymkode: acaac...704 1
Sensi Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det med ballonger og greier er vel mest vanlig på runde dager? 25 kanskje, 30, 40, 50? Jeg lurer på om du har misforstått noe. Du sier at det er du, den nye, som stort sett har kommet tidlig på jobb og ordnet med pynt på kontorplassen. Kan det være at noen hadde rund dag i starten av din tid på jobben, eller en spesielt populær person, slik at det var ballonger og stas - og så misforsto du litt og trodde alle bursdager ble feiret sånn? For hvis det var vanlig med slikt oppstuss på hver eneste bursdag hvert år, er det veldig rart at de overlot til DEG å ordne det. Da ville vel noen andre ha holdt på med det i årevis og neppe plutselig forventet at du skulle gjøre det? Kan hende de har syntes all bursdagsviraken er hyggelig nok, men litt for mye for en helt vanlig bursdag, og at de aldri har pleid å gjøre det. Er jo ikke vanlig, det er vel mer en ting man gjør til store dager som en overraskelse, ikke noe man gjør hvert år. Det er hvertfall jeg vant til. Så jeg tror ikke det er det at de ikke liker deg, men at de bare ikke synes det er nødvendig med så mye bursdagsstyr Anonymkode: 1e92a...861 Helt enig. Ville roet ned med ballonger på pulten. Men veldig hyggelig at du tok med kake.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Kanskje de andre er så vant med at du ordner at de trodde «noen» ordnet noe til deg? Altså, at de håpet du fikk noe, men ingen tenkte at JEG må ta ansvar? Hvis det er noen trøst: det kunne skjedd meg også. Min beste venn spurte meg her om dagen: det er 4. som er din dag? Jeg har den 1. 🙈😅 Har en veldig lett dato å huske, men likevel er det veldig få som husker den. Jeg tror folk tror jeg har så mange som husker på meg, men egentlig har jeg nesten ingen. Min beste venn har andre venner hun er mye nærmere med også. Men hva kan man gjøre. Min svigerinne feirer alltid seg selv. Hvert år, uten unntak, kaffe og kaker med venninner hjemme hos seg selv, eller med kolleger på jobb. Da har hun med kake og ballonger/el.l selv og gjør stas på seg selv. Alle digger det. Men for meg sitter det langt inne. 🤷🏻♀️😅 Klem til deg, TS ❤️❤️ Anonymkode: 1f16f...e43 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Du har jo nettopp lagd en tråd om dette, hvorfor lage en til? Syns helt ærlig det høres styrete ut med ballonger og markering på hver bursdag, bedre å holde seg til runde dager. Anonymkode: c2627...d5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå