AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Fikk sms om at barna ikke fikk komme hit pga begynring om vold. Det har vært konflikt siden bruddet for en del år siden og vært i retten etter det. Kan en mor bare gjøre det? Bruke dette trikset litt for å tyne far litt ekstra, uten konsekvenser, bare for å vise makt? Jeg er sjokket! Anonymkode: 0e7ef...e87
snoren Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Ja, det kan være mulig, men da må vedtaket komme fra barnevernet og ikke mor selv. Hvem fikk du sms av? 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Mor sendte. Jeg tror ikke hun kommer til å gjøre det for påstandene er uriktige. Først var det melding om at hun kom til å ta kontakt med barnevernet, for og så snu på at hun ikke kom til å gjøre det. Jeg leser at en har meldeplikt når det er misstanke om vold så hun bør uansett melde. For alt jeg vet nå så sitter vi begge å venter på at kontoret åpner. Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, snoren skrev: Ja, det kan være mulig, men da må vedtaket komme fra barnevernet og ikke mor selv. Hvem fikk du sms av? Barnevernet kan som regel ikke vedta samværsnekt og kan kun anbefale. Bortsett fra i saker der fylkesnemnda eller tingrett har vedtatt omsorgsovertagelse og satt samvær Anonymkode: 07373...11e 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet kan som regel ikke vedta samværsnekt og kan kun anbefale. Bortsett fra i saker der fylkesnemnda eller tingrett har vedtatt omsorgsovertagelse og satt samvær Anonymkode: 07373...11e Okei, men slik jeg oppfatter det så skjer ingenting hvis mor velger å gjøre det pga misstanke, selv om den er falsk. Får håpe hun ikke er så drøy da. Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Har det tidligere vært vold inni bildet? Anonymkode: ddcb2...e53
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det tidligere vært vold inni bildet? Anonymkode: ddcb2...e53 Absolutt ikke. Jeg har også opptak av samtalen som ble gjort på døren tidligere i dag hvor hun ikke ga inntrykk for at hun lenger skulle melde. Opptakene startet for lenge siden og har ikke brukt de til noe, men gjør det for å bare ha alt på det rene ved konflikter da det har vært mye forskjellig. Denne gangen ønsker jeg å bruke opptaket som ble gjort, men iom at dette er ukjent territorium for meg så vet jeg ikke om jeg får mulighet til å spille dette av til en saksbehandler før de vurderer om at dette er en sak de ønsker å undersøke nermere, da jeg mener at barna over lenger tid har vært overbelastet psykisk når det kommer til delt hjem og hva som blir sagt til dem og ting de blir bedt om å gjøre av sin mor for å tilfredsstille sitt eget behov. Og det er ikke før nå jeg føler at utfordringene har blitt håndfast nok til å ta problemet videre. Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 Da ble det ingen samvær. Mor holder faktisk igjen. Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 Kontakt advokat i morgen. Mor kan holde igjen om hun er alvorlig bekymret for barna når de er hos deg. Barnevernet jobber etter barnevernloven, ikke lov om barn og foreldre, som samvær kommer inn under. Barneverntjenesten kan bare gi råd, ikke bestemme. Mor bør ha en advokat og det bør du også. Anonymkode: 4b6ca...4cd
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 Far skal sende moren en sms og si at hvis barnet er ikke på avtalt sted på avtalt tid ringer han politiet. Anonymkode: cea7f...122 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Kontakt advokat i morgen. Mor kan holde igjen om hun er alvorlig bekymret for barna når de er hos deg. Barnevernet jobber etter barnevernloven, ikke lov om barn og foreldre, som samvær kommer inn under. Barneverntjenesten kan bare gi råd, ikke bestemme. Mor bør ha en advokat og det bør du også. Anonymkode: 4b6ca...4cd Det kan hun ikke, spesielt hvis dette har blitt sjekket fra myndighetene og de fant ingen tegn av vold. Det er som å si når far får de på hans uken kan han også nekte å gi de tilbake da han er alvorlig bekymret av psykisk vold hun utfører mot barna. Anonymkode: cea7f...122
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far skal sende moren en sms og si at hvis barnet er ikke på avtalt sted på avtalt tid ringer han politiet. Anonymkode: cea7f...122 Politiet blander seg ikke i dette. Anonymkode: d48d2...f15 1
sjwslayer Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 På 25.11.2019 den 6.13, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jeg har også opptak av samtalen som ble gjort på døren tidligere i dag hvor hun ikke ga inntrykk for at hun lenger skulle melde. Opptakene startet for lenge siden og har ikke brukt de til noe, men gjør det for å bare ha alt på det rene ved konflikter da det har vært mye forskjellig. Denne gangen ønsker jeg å bruke opptaket som ble gjort, men iom at dette er ukjent territorium for meg så vet jeg ikke om jeg får mulighet til å spille dette av til en saksbehandler før de vurderer om at dette er en sak de ønsker å undersøke nermere, da jeg mener at barna over lenger tid har vært overbelastet psykisk når det kommer til delt hjem og hva som blir sagt til dem og ting de blir bedt om å gjøre av sin mor for å tilfredsstille sitt eget behov. Og det er ikke før nå jeg føler at utfordringene har blitt håndfast nok til å ta problemet videre. Anonymkode: 0e7ef...e87 Ta opptak og skaff bevis av alle løgnene hennes. Mange alenemødre holder på slik, fordi kvinner slipper lettere unna menn når det gjelder loven og får da ingen konsekvenset for dette. En kamerat tok opp alt til å med filmet løgnene hennes. Nå har han ungen 100 prosent og får 8000,av henne i mnd 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far skal sende moren en sms og si at hvis barnet er ikke på avtalt sted på avtalt tid ringer han politiet. Anonymkode: cea7f...122 Det er ikke til det beste for barna. Så nei. Anonymkode: 0e7ef...e87 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 19 minutter siden, sjwslayer skrev: Ta opptak og skaff bevis av alle løgnene hennes. Mange alenemødre holder på slik, fordi kvinner slipper lettere unna menn når det gjelder loven og får da ingen konsekvenset for dette. En kamerat tok opp alt til å med filmet løgnene hennes. Nå har han ungen 100 prosent og får 8000,av henne i mnd Har mye på mor når det kommer til sabotasje, motarbeidelser ect. I fordelingssaken var ingen interessert i dette. Eneste at en avtale skulle bli lagd. Så kan jo håpe barnevernet kan bry seg en del mer om det som skjer, men snakket med ei som hadde vært i en sak nettopp og barnevernet brydde seg ikke om smser ect. Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 Mor sier hun har snakket med barnevernet og at hvis barna ikke ville hit så trengte hun ikke å sende dem mtp. Situasjonen Anonymkode: 0e7ef...e87
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #17 Skrevet 27. november 2019 På 25.11.2019 den 3.42, snoren skrev: Ja, det kan være mulig, men da må vedtaket komme fra barnevernet og ikke mor selv. Hvem fikk du sms av? Dette er ikke riktig. En av foreldrene KAN selv tilbakeholde barnet om det er mistanke om vold eller overgrep hos den andre ac foreldrene. Dette er ikke noe bv fatter vedtak om, de kan kun anbefale mor. Om mor ikke hører etter og sender barnet likevel, kan bv fatte akuttvedtak for å beskytte barnet. veien å gå for mor, er å holde tilbake, kreve at far får hjelp i møte på familiekontoret, og/eller gå til tingretten og kreve full omsorg. Da er det i tilfelle barneloven, og ikke barnevernloven som gjelder. Anonymkode: c25d4...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 På 25.11.2019 den 5.35, AnonymBruker skrev: Barnevernet kan som regel ikke vedta samværsnekt og kan kun anbefale. Bortsett fra i saker der fylkesnemnda eller tingrett har vedtatt omsorgsovertagelse og satt samvær Anonymkode: 07373...11e Tingretten vedtar ikke omsorgsovertagelse, du sikter kanskje til neste ankeinstans etter fylkesnemnda; lagmannsretten? Anonymkode: c25d4...ebb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Kun på anke på akuttvedtak👆 Anonymkode: c25d4...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan hun ikke, spesielt hvis dette har blitt sjekket fra myndighetene og de fant ingen tegn av vold. Det er som å si når far får de på hans uken kan han også nekte å gi de tilbake da han er alvorlig bekymret av psykisk vold hun utfører mot barna. Anonymkode: cea7f...122 Jo det kan hun. Hun kan holde barna tilbake og be om en midlertidig forføyning som vil bli behandlet i retten. Raskt. Det er derfor jeg oppfordrer ts til å kontakte advokat, i morgen. Anonymkode: 4b6ca...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå