AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Barnefaren har bare samvær 1 gang i uken med meg tilstedet (bakgrunn- veldig fraværende- ikke egnet som omsorgsperson i barneverns øyer..) Han kommer så klart med mange ønsker! som gjør meg litt små nervøs.. At han ønsker at hans foreldre skal være tilsyns personer (jeg kjenner ikke de, ikke barnet heller og de hater meg..) , ønsker og ta barnet med seg hjem alene (overnattinger), Ha barnet alene neste jul, og 50/50.. selvfølgelig vil jeg at barnet skal ha en god kontakt med far! Men er veldig skeptisk på om far klarer og se barnets behov! og at han ikke alltid er syk som han brukte mye unnskyldninger i graviteten og da barnet ble født.. som gjør at jeg ikke stoler på han, har selv vært ærlig med barnefars foreldre om meg men de skulle skjule alt om barnefar, som jeg fikk sjokk av da jeg fikk rapporten av barnevernet.. så da blei jeg skeptisk på dem og.. Er første gangs mamma så er veldig overbeskyttende! Siden hun er alt for meg.. Anonymkode: 864a0...97d 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 At foreldrene hater deg betyr ikke at de ikke liker barnebarnet sitt Anonymkode: e38cb...14e 12
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: At foreldrene hater deg betyr ikke at de ikke liker barnebarnet sitt Anonymkode: e38cb...14e Nei men det betyr desverre at ts ikke kan stole på de hun skal la barnet være alene med. Noe som er svært viktig om ting skal fungere. Og ts, det gjøres ikke 50/50 ordning på så små barn. Jeg ville ringt familievern kontoret i morgen og spurt om råd. Anonymkode: 726d5...6c6 25
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei men det betyr desverre at ts ikke kan stole på de hun skal la barnet være alene med. Noe som er svært viktig om ting skal fungere. Og ts, det gjøres ikke 50/50 ordning på så små barn. Jeg ville ringt familievern kontoret i morgen og spurt om råd. Anonymkode: 726d5...6c6 vi har vært i mekling, men da mente mekleren jeg var får streng med barnefar.. og at han kunne ta med seg noen i samvær og at jeg kan vær i annet rom.. Anonymkode: 864a0...97d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Nå har du jo lagd ørten tråder om dette. Du skriver jo akkurat det samme hver gang, bare at du omformulerer deg/får noen andre til å skrive for deg. Du kan si til han at dere kan øke dagsamværet med at han kommer 2 dager i uken, og være et par timer. Anonymkode: 82eb0...f8d 15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Øke forsiktig og jevnt. Og prøv å la ham slippe til litt. Som at du er i annet rom når han har samvær med barnet. At han kommer hjem til deg to ganger i uken. Alt annet av ønsker kan du svare "vi får se" på. Fordi du trenger faktisk å se hvordan dette utvikler seg over tid. Hvilket bånd han klarer å skape til barnet. Du kan også avklare forventninger på enkelte ting, som når han tar opp 50/50 så kan du svare at det ligger isåfall flere år frem i tid av hensyn til barnet, og samvær og hans bånd til barnet må bygges opp jevnt og trutt først. Anonymkode: 5bef8...ebf 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Øke forsiktig og jevnt. Og prøv å la ham slippe til litt. Som at du er i annet rom når han har samvær med barnet. At han kommer hjem til deg to ganger i uken. Alt annet av ønsker kan du svare "vi får se" på. Fordi du trenger faktisk å se hvordan dette utvikler seg over tid. Hvilket bånd han klarer å skape til barnet. Du kan også avklare forventninger på enkelte ting, som når han tar opp 50/50 så kan du svare at det ligger isåfall flere år frem i tid av hensyn til barnet, og samvær og hans bånd til barnet må bygges opp jevnt og trutt først. Anonymkode: 5bef8...ebf Det som bekymrer meg er at jeg ser jo selvfølgelig ikke dette vis det plutselig blir samvær uten tilsyn.. vis dette skjer i neste saksforberedende møte, får vet jo ikke hva sakkyndig mener og tenker.. Og synes ikke 50/50 er så stas for en 3 åring og flyttes fram og tilbake bedre med et fast bosted, mange barn som ikke føler seg hjemme pga 50/50 ordning.. Og vet han vil ta dette med overnatting og jul neste år i møtet, som kan føles litt press.. Anonymkode: 864a0...97d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Du må snakke med noen du stoler på, helsesøster, legen din, barnevernet, mekler eller hva som helst. Det hjelper ikke å lage 50 tråder på kg. Hva vi måtte mene er totalt irrelevant i saken din. Anonymkode: c22c8...2fe 12
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Hvorfor kan du ikke bare holde deg til en tråd? Anonymkode: 6a747...103 7
Rucula Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Selv om far ønsker mer tid med barnet så betyr ikke det at du trenger å følge hans ønske. Manneslasken stilte ikke opp da du var gravid, han kan ikke bare kommme å kreve nå. Det at han ønsker ungen til jul neste år kan du bare le av! 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Få deg en advokat, så slipper du å plages så veldig med disse tankene. Anonymkode: 6e60e...9e0 2
Skiftenøkkel Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 lag heller en langsiktig plan med hyppige og små økninger med samvær. det kan oppleves som slitsomt for deg med eksen på besøk flere ganger i uka, men det er for alles beste vel? forutsatt at han ikke er helt håpløs som forelder bør dette gå bra vel. som far selv syntes jeg det var enklere når jeg "fikk slippe til" skikkelig. vi hadde dagssamvær til å begynne med, og mener både jeg og barnet fikk mest ut av det når mor fant på noe annet i mellomtiden. som å gjøre ærender, spasere tur etc. vi vokser gjerne med oppgaven 1
Flamme Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 Egentlig veldg positivt at før ØNSKER å bruke tid med barnet sitt. Du er heldig! Start med å la han komme hjem til deg 2 ganger i uken for å være med barnet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 Pån igjen, ny tråd, må være minst 10-12 om akkurat det samme. Hjelpes ts du ødelegger for deg selv med dette styret ditt og trenering av samvær. Og mye kan ha skjedd pog endret seg til neste jul. Og det er nå engang sånn at i en samværsavtale så blir det hver annen jul og nyttår, påske og andre ferier etterhvert som hver av foreldrene. Det er ikke ditt barn, men deres . Anonymkode: 70d93...b4b 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 På 25.11.2019 den 1.32, AnonymBruker skrev: Barnefaren har bare samvær 1 gang i uken med meg tilstedet (bakgrunn- veldig fraværende- ikke egnet som omsorgsperson i barneverns øyer..) Han kommer så klart med mange ønsker! som gjør meg litt små nervøs.. At han ønsker at hans foreldre skal være tilsyns personer (jeg kjenner ikke de, ikke barnet heller og de hater meg..) , ønsker og ta barnet med seg hjem alene (overnattinger), Ha barnet alene neste jul, og 50/50.. selvfølgelig vil jeg at barnet skal ha en god kontakt med far! Men er veldig skeptisk på om far klarer og se barnets behov! og at han ikke alltid er syk som han brukte mye unnskyldninger i graviteten og da barnet ble født.. som gjør at jeg ikke stoler på han, har selv vært ærlig med barnefars foreldre om meg men de skulle skjule alt om barnefar, som jeg fikk sjokk av da jeg fikk rapporten av barnevernet.. så da blei jeg skeptisk på dem og.. Er første gangs mamma så er veldig overbeskyttende! Siden hun er alt for meg.. Anonymkode: 864a0...97d Hvilken rapport har du fått fra barnevernet? Anonymkode: b6086...275 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 Jeg forstår at du ønsker svar på dette, men du trenger ikke opprette en ny tråd om akkurat det samme hele tiden. Hvorfor henger du deg sånn opp i jul neste år? Det er ikke sikkert at far, barnet, du, barnevernet, eller noen i det hele tatt ønsker at far skal ha barnet neste jul. Det er et år til. Det du skal fokusere på nå er å legge opp til at barnet får en fin tid sammen med pappaen sin. Er han ikke flink nok, så kan du lære han, eller foreldrene hans kan lære han. Min mann var elendig med barnet da han skulle ut i permisjon, men det gikk seg til. De finner en måte å være sammen på, som kanskje ikke er helt lik din, men som likevel er god. Du eier ikke barnet. Dere har sammen skapt et barn, og selv om han ikke stilte opp i svangerskapet er det like fullt 50% av hans gener der. Det er kjempefint at han ønsker å stille opp nå. Bare glem uttalelsene hans om neste jul og sånt, det er langt i fremtiden, fokuser på hvordan du kan gjøre situasjonen bedre for barnet ditt akkurat nå. Anonymkode: 41d3e...a77 3
Rucula Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pån igjen, ny tråd, må være minst 10-12 om akkurat det samme. Hjelpes ts du ødelegger for deg selv med dette styret ditt og trenering av samvær. Og mye kan ha skjedd pog endret seg til neste jul. Og det er nå engang sånn at i en samværsavtale så blir det hver annen jul og nyttår, påske og andre ferier etterhvert som hver av foreldrene. Det er ikke ditt barn, men deres . Anonymkode: 70d93...b4b Det er da ikke en selvfølge at far skal få annenhver jul og ferier. Ihvertfall ikke når typen er en dust og uegnet far. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #18 Skrevet 26. november 2019 23 minutter siden, Rucula skrev: Det er da ikke en selvfølge at far skal få annenhver jul og ferier. Ihvertfall ikke når typen er en dust og uegnet far. Nå er det ts som påstår dette, og basert på alle trådene som er opprettet om dette, får jeg inntrykk av at hun har et svært lite nyansert syn på saken. Skal ikke mennesker få en mulighet til å forandre seg? Anonymkode: 180cf...590 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #19 Skrevet 26. november 2019 4 hours ago, Rucula said: Selv om far ønsker mer tid med barnet så betyr ikke det at du trenger å følge hans ønske. Manneslasken stilte ikke opp da du var gravid, han kan ikke bare kommme å kreve nå. Det at han ønsker ungen til jul neste år kan du bare le av! Ja, det kan han. Anonymkode: c3b84...59a 2
Rucula Skrevet 26. november 2019 #20 Skrevet 26. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan han. Anonymkode: c3b84...59a Nei, ikke sånn uten videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå