Gå til innhold

Usikker i praktiske øvinger på studiet, hvordan jobbe med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Går 1. året på sykepleie og kjenner veldig på hvor utrolig usikker på meg selv jeg er i uvante situasjoner. Spesielt i praktiske øvinger (ferdighetstrening). Spør for mye og klarer ofte ikke gjennomføre det vi skal gjøre (uten mye forklaring). Føler jeg er den eneste som har problemer og at lærer bruker mye unødvendig tid på å hjelpe meg. 

Ønsker bli sikrere på meg selv. Spesielt på det å kunne håndtere slike situasjoner bedre, huske ting bedre og å stole på meg selv. Unngå å stresse og spørre for mye, bli sikrere i ulike situasjoner og på å gjennomføre de ulike øvingene (prosedyrene). 
Noen som har noen gode råd til hvordan forbedre dette og jobbe med meg selv?

Noen som har opplevd det samme på studiet? (sykepleie eller annet) Hva gjorde du for å bli bedre? 
Føler jo og litt på det at både lærer og medstudenter må sikkert tenke jeg er helt håpløs 🙈 Leser gjennom det vi skal ha om, prosedyrer og video på forhånd men det sitter liksom ikke godt nok så glemmer ofte det meste. Har ikke hatt så stort problem med dette før, føler det er helt annerledes for eksempel i jobb da det bare er meg og den som skal lære meg opp, og jeg får litt mer tid på meg og muligheter til å spørre spørsmål og lignende 🙂 

Anonymkode: 0544f...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb litt senere enn du egentlig vil i de praktiske situasjonene. Gjør en ting av gangen. Visualiser prosedyren som trening, hvor du ser for deg at du gjør det du skal i rett rekkefølge (og hva du gjør hvis du gjør feil). 

Det føles kleint, men er veldig nyttig! I jobben min må vi gjerne gjøre prosedyrer etter å ha sett dem en gang eller to, heller ut fra en beskrivelse, så der er sakte, nøyaktig jobbing med et steg av gangen, god planlegging og visualisering på forhånd alfa og omega! 

Anonymkode: 5a045...46f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...