Tussilussi86 Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Det står på nett at man ikke kan begynne med wildyam før man VET man har hatt eggløsning. Og derfor har jeg bestilt termometer for å kunne måle basaltemperaturen min. Jeg har aldri gjort det før. Har noen lyst å fortelle kort hva det går ut på? Skal temperaturen øke eller synke når eggløsningen har funnet sted? Hva er deres erfaringer med wildyam? Jeg har lest at man ikke kan slutte brått. Når bør jeg slutte? Av det jeg har lest meg opp på så står det at man ikke skal gå på det mens man er gravid, for det kan føre til tidlig abort, men man skal heller ikke slutte brått? Så hvordan gjør jeg det hvis det klaffer på dette forsøket mens jeg går på wildyam og jeg får tidlig positiv før jeg har trappet ned? Kan jo ikke slutte brått, men skal heller ikke gå på det mens man er gravid.. Noen som har noen kloke svar til meg på hvordan dere gjorde det? Takk for svar 🌸
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Jeg har gått på WildYam og bidronninggel. Min erfaring er at det er bortkasta penger. Det som hjalp meg var å gå til legen og ta blodprøver som avdekket lavt stoffskifte. Ble gravid da jeg ble riktig behandlet med medisiner. Prøv heller å få riktig hjelp enn å bruke penger på ting som er udokumentert. Ting går ofte raskere da😊 Anonymkode: 42607...8a5
Vestalinn Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 (endret) Tror ikke det fører til tidlig abort med mindre man slutter brått. Slik jeg har forstått det tas Wildyam fra EL til tanta kommer eller man får positiv test. Man stopper når mens kommer. Ved positiv test fortsetter man (usikker på hvor lenge) å ta wild yam en stund før man trapper ned. Har lest at man ikke får de store temperatursvingningene av reseptfrie progesterontilskudd (og heller ikke ved bruk av legemidler som Crinone og Lutinus). Ville ikke tatt Wild Yam i perioden mens til EL nei. Ville startet 1-2 dager etter positiv EL-test. Resultatene av wild yam er usikre, så kan ikke si det fungerer 100% sikkert. Tempratur måles hver morgen før du står opp fra sengen. Registreres i app (anbefaler fertilityfriend). Må tas til samme tidspunkt hver dag (+/- 15 min). Temperaturene er stortsett lave før Eggløsning. Etter eggløsning stiger temperaturen ganske merkbart. Temperaturen holder seg relativt høy etter eggløsning. Rett før mensen kommer ser man typisk at temperaturen faller kraftig. Ved graviditet holder den seg høy hele tiden etter eggløsning. Anbefaler å bruke verktøyene i fertilityappen for å bli kjent med konseptet. Der har man mange lærevideoer man kan følge med på. Endret 25. november 2019 av Vestalinn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå