Gå til innhold

Utro mann som har fått dårlig samvittighet - for real?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann som har vært notorisk utro (altså over en periode på 10-15 år), sier nå han har begynt å få dårlig samvittighet, er redd for å bli oppdaget og vil ikke være utro lenger.

Er det realistisk at en mann som har vært utro så lenge plutselig får dårlig samvittighet, eller er det mer faren for å bli oppdaget som gnager og så dekker han over det med at han nå vil bli et bedre menneske?

Kan en mann som har vært utro i årevis, med ulike kvinner, plutselig stoppe å være utro for godt?

Anonymkode: a0082...854

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann som har vært notorisk utro (altså over en periode på 10-15 år), sier nå han har begynt å få dårlig samvittighet, er redd for å bli oppdaget og vil ikke være utro lenger.

Er det realistisk at en mann som har vært utro så lenge plutselig får dårlig samvittighet, eller er det mer faren for å bli oppdaget som gnager og så dekker han over det med at han nå vil bli et bedre menneske?

Kan en mann som har vært utro i årevis, med ulike kvinner, plutselig stoppe å være utro for godt?

Hva tror du da?

Anonymkode: dbbf9...18b

• Liker 1
Skrevet

Nei. Kanskje når han blir impotent. 

Anonymkode: fca41...d41

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du da?

Anonymkode: dbbf9...18b

Aner ikke, derfor jeg spør. Tror kanskje han er redd for å bli oppdaget, og tenker at han vil slutte å være utro av den grunn. Ikke at han plutselig har fått dårlig samvittighet. Men jeg vet ikke.

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke trodd på ett eneste ord som kom ut av munnen hans. Kutt ham ut av livet ditt. 

• Liker 12
Skrevet

Det kan være mange faktorer som spiller inn. Helse, følelsen av at oppdaging er nære på, ønske om å forenkle livsstil.....

Det kan godt tenkes at det bare er ett godt forsett, med like dårlig holdbarhet som ett nyttårsforsett.

Gjest Den tredje
Skrevet (endret)

Tja, noen lever i dvale hele livet, helt til de forstår at de lagde en atombombe som kunne utslette hele verden og konsekvensen av det, som endte i at han ene forskeren tok selvmord #sannhistorie... 

ironisk nok kan en kanskje si heldigvis var det bare konsekvensen av utroskap og ikke atombombe... han fikk selvinnsikt i. Får håpe han klarer å leve med den selvinnsikten.

Endret av Den tredje
Skrevet

Hvilken relasjon til han har du som spør?

Ville ikke hatt noen tiltro til det. Blir som en sliten narsissist oppi åra som begynner å merke høstene (andre mennesker orker ikke mer og forsvinner) av det som er sådd (konstant behov for oppmerksomhet) og skal slå seg til ro. Det er bare pga slitasjen, ikke pga ny innsikt/selvinnsikt

Anonymkode: 341af...2a7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det frykten for å bli forlatt og blitt tatt.

Nei, det ligger i blodet hans. Det er rutine for han. Det vil ikke endres.

Anonymkode: 1cd82...dad

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Han forsøker å avvikle forholdet fordi han har lyst til å finne en ny/ allerede har funnet en ny elskerinne. Eller fler.

Anonymkode: 1094e...4cb

• Liker 6
Skrevet

Nei, det skjer ikke. Når det først har blitt en vane å lyve og bedra slutter de sjelden. De gangene kompiser faktisk har angret og aldri gjort det igjen har det vært et engangstilfelle, og de visste ikke på forhånd hvor bedritne de ville føle seg. En mann trenger ikke å gjøre dette hundre ganger, for å skjønne at han ikke er komfortabel med det. 

Anonymkode: 01808...d9a

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er en av elskerinnene, så tenker jeg at han vil slå opp med deg, men vil si det på en måte så du blir mindre sur / lei deg.

Anonymkode: 1de6b...8eb

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Han forsøker å avvikle forholdet fordi han har lyst til å finne en ny/ allerede har funnet en ny elskerinne. Eller fler.

Anonymkode: 1094e...4cb

Det jeg er redd for. Men greia er at han er nesten 60 år, og tviler egentlig på at han har tid og mulighet til å finne ny/flere...

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken relasjon til han har du som spør?

Ville ikke hatt noen tiltro til det. Blir som en sliten narsissist oppi åra som begynner å merke høstene (andre mennesker orker ikke mer og forsvinner) av det som er sådd (konstant behov for oppmerksomhet) og skal slå seg til ro. Det er bare pga slitasjen, ikke pga ny innsikt/selvinnsikt

Anonymkode: 341af...2a7

Har vært elskerinnen hans noen måneder

Skrevet
7 timer siden, Den tredje skrev:

Tja, noen lever i dvale hele livet, helt til de forstår at de lagde en atombombe som kunne utslette hele verden og konsekvensen av det, som endte i at han ene forskeren tok selvmord #sannhistorie... 

ironisk nok kan en kanskje si heldigvis var det bare konsekvensen av utroskap og ikke atombombe... han fikk selvinnsikt i. Får håpe han klarer å leve med den selvinnsikten.

Hm, jeg håper virkelig du ikke har rett. Han påstår han skal få "profesjonell" hjelp til dette, og skal ha avtale med fastlegen sin i første omgang. Men håper han tuller.

Men hva mener du med "får håpe han klarer å leve med den selvinnsikten"? Mener du at han ikke kommer til å klare å holde dette som en livsvarig hemmelighet overfor kona? Eller at han kommer til å være utro igjen?

Skrevet

Du bør ikke være så opptatt av hva han kommer til å gjøre eller ikke gjøre. Ta heller en titt i speilet og finn ut hvordan DU ønsker å leve ditt liv. Det er det eneste du bestemmer over.

Anonymkode: 13c5c...a00

• Liker 9
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke være så opptatt av hva han kommer til å gjøre eller ikke gjøre. Ta heller en titt i speilet og finn ut hvordan DU ønsker å leve ditt liv. Det er det eneste du bestemmer over.

Jeg får ikke dårlig samvittighet av dette, har ingen problemer med å se meg selv i speilet med rak rygg.

• Liker 3
Skrevet

Folk kan få dårlig samvittighet når de gjør noe galt, og likevel gjøre det igjen. De aller færreste gjør gale ting uten dårlig samvittighet 

Anonymkode: 239ff...a47

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke dårlig samvittighet av dette, har ingen problemer med å se meg selv i speilet med rak rygg.

Har jeg nevnt noe om dårlig samvittighet? Mitt innspill var et svar på HI der du åpenbart er  opptatt av denne mannen og hvordan han er eller muligens kommer til å være fremover. Hvis du ønsker å være involvert med en slik person, så er det  dønn i orden for meg. Men du vil aldri få et ærlig svar av en som er utro, han har for mye å tape på det.  

• Liker 5
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, jeg håper virkelig du ikke har rett. Han påstår han skal få "profesjonell" hjelp til dette, og skal ha avtale med fastlegen sin i første omgang. Men håper han tuller.

Men hva mener du med "får håpe han klarer å leve med den selvinnsikten"? Mener du at han ikke kommer til å klare å holde dette som en livsvarig hemmelighet overfor kona? Eller at han kommer til å være utro igjen?

At mange mennesker ikke vet hvordan de skal håndtere seg selv når de lærer sannheter om seg selv. 

Altså om en har levd i troen at en er «feil fri», men så finner en ut hvilket monster en egentlig er. Hvordan håndterer man det monsteret?

Bli selvbevisst på at en er et monster, trenger ikke nødvendigvis at en faller i samme gamle spor. ^^ Men ja, det er jo reelle farer det og. :)

Endret av Den tredje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...