AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Når jeg var barn hadde jeg mange venner. Da jeg ble 13 begynte jeg på skole med ei som mobbet meg. Hun var en av de mest populære på skolen, og det gikk så langt at jeg fikk tung desperasjon og måtte flytte. Moren min bor der fortsatt, og jeg syns det er flaut at jeg ikke har noen veninner fra «hjemstedet» mitt når jeg skal ta med kjæresten hjem. Er også flau over å ha blitt mobbet, og føler skam over å skulle fortelle han det for er redd han skal tenke det må ha vært noe galt med meg? Der jeg flyttet til ble aldri hjemmet mitt på samme måte, har venner det men disse holder på med sitt og har på en måte sin gjeng som jeg var del av før. Har mistet mye kontakt med disse da jeg flyttet bort i 5 år. Anonymkode: c85c4...65f 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 ❤️❤️❤️ Fortell kjæresten din det. Er fint å sette ord på det, uansett. Håper det går bra med deg❤️ Anonymkode: b704b...865 1
Bamseklemmer Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er også flau over å ha blitt mobbet, og føler skam over å skulle fortelle han det for er redd han skal tenke det må ha vært noe galt med meg? Det der vel hun som mobbet deg som skal ha en vond smak i munnen! Jeg tror han skal være forståelsesfull nok til å skjønne deg, du må bare fortelle han hvordan du føler det. Husk at når du vender tilbake med en kjæreste nå, er du sterkere enn hvis du skulle gjøre det alene. Vet du om hun bor der enda? Synes det er synd at du ikke skal føle deg velkommen i ditt eget hjemsted💚
Lykkehjerte Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Kjære ts, innlegget ditt ga meg tårer her jeg leser. Så hjerteskjærende! Har sagt det før, og sier det igjen, mobbing ødelegger så enormt mye for de utsatte. Ikke bare svært ødeleggende der og da mens det pågår, men også i etterkant. Grusomt at du skal måtte føle på skam for at du har blitt utsatt for grusomme handlinger! Du fortjener så mye bedre enn det!❤Skulle ønske det fantes en knapp for alle som har opplevd styggheter som mobbing, en knapp de bare kunne trykke på for å stanse alle vonde bivirkninger som det mobbing gir. Har møtt på altfor mange ofre i mitt yrkesliv, og blir mildt sagt svært frustrert over av at mobbere kan ødelegge så ufattelig mye for enkeltpersoner (og deres familie), uten at det får særlig konsekvenser. Som oftest går mobbere fri fra konsevenser i det store og hele, og det er svært så ugreit i forholdt til offerene, som må leve med de grusomme opplevelsene og skadevirkningene som mobbing ofte gir. Ts, jeg anbefaler deg å være åpen til din kjæreste mht dine vonde opplevelser! Er kjæresten din en fin person som fortjener deg, så vil du få god støtte!❤Hvis det motsatte skjer, er det vondt men samtidig fint å få avklart, slik at du kan få han ut av livet ditt så raskt som mulig! Håper at din skamfølelse snarlig går over til en verdihetsfølelse!❤På lik linje med andre overgrep, er mobbing også overgrep, og det er helt normalt å kjenne på skamfølelse, dessverre. Håper kjæresten din reagerer på måten du fortjener, og at han løfter deg opp slik at skamfølelsen svekkes og forsvinner.❤Kan si her og nå, at jeg vet at du er et fantastisk menneske, som er mer enn god nok som du er!❤ 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Dette føler jeg og! Jeg synes det er flaut å ikke ha venner på hjemstedet. Irriterende nok er du sympatisk , derfor tar du til deg kritikk. Synd vi ikke er psykopater. Anonymkode: ba369...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Jeg skjønner det, for jeg ble mobbet og var upopulær selv. Jeg fikk venner på videregående i hjembygden min, så reunion ble kjekk. Det er uansett ikke vennskap som jeg kunne ringt for å finne på noe når jeg er i hjembygda. Eller kanskje hvis jeg hadde turt 😕 Uansett. Og jeg vet det er vanskelig å tro det, men jeg tror de fleste voksne folk synes det er mobbere som har grunn til å være flau over seg selv, og ikke de som har blitt mobbet. Anonymkode: a05af...243
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 Jeg kjenner også på det samme. Anonymkode: b1134...6cd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Jeg kjenner også på dette. Anonymkode: 5b966...1e2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Alle mine venninner er fra gymnastiden eller senere. Jeg kuttet kontakten tvert med de aller fleste av tidligere «venninner» da jeg begynte på gymnaset (på grunn av tidvis utfrysing og drittslenging/mobbing), selv om de alle begynte på samme gymnas. Ingen av mine kjærester opp gjennom tidene har trodd at det var noe galt med meg av den grunn, og jeg har aldri tenkt tanken at det er noe jeg burde være flau over. Anonymkode: 05d62...9e1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Jeg ha aldri kjent på det. Ble mobbet av de fleste i mer enn 10 år, men var ikke noe feil med meg, bare dem. Har aldri følt skam over at jeg ble mobbet, bare et hat og sinne over at de ødela meg slik på flere måter. Anonymkode: 57ac3...517
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Heller de som har mobbet, som burde være flaue over å ha gjort det. Vet heldigvis at det er tilfellet med mange av dem i voksen alder, hvis det er en trøst Anonymkode: ae66e...2bd
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Det er alltid mobberen som er problemet.. ikke deg. Du flyttet fordi du ikke ville bo der lenger, du tok grep og flyttet for å få en bedre hverdag. Hun som bør skamme seg - ikke du ❤️ Anonymkode: a0169...056 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå