AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hvordan fant du ut han/hun var psykopat/narsissist/sosiopat?? Og hvordan kom du deg ut av forholdet? Anonymkode: c29d2...2c0
Wagner Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 (endret) Ja, kjenner noen som er det Endret 24. november 2019 av Wagner 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Det første jeg la merke til var hans uforholdsmessige selvskryt uten rot i virkeligheten; prosjekter i utlandet med millioninntekter, han var blitt kontaktet av myndighetene verden over fordi han var førsteklasses😂 vel, ble aldri noe av, gitt.. Så la jeg merke til at han var helt ekstremt krenkbar og dramatisk. Så kom det som perler på en snor. Han har absolutt alle trekk av patologisk narsissisme. Fullblods, vil jeg si. Jeg valgte selv å gå, midt i en periode hvor han bombarderte meg med forelskelsen sin og maste om ekteskap. Sa hadde jeg fått nok. Hans avskjedsord var «en ting må du aldri glemme; at du har vært sammen med en sosiopat». God reklame for seg selv der👌 Anonymkode: 64583...728 9
Søgni Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Søgni, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Men til ts: Jeg kunne skrevet mye mer enn det, men er ingen vits her på kg. Ditt innlegg er ikke på rette plassen, for å si det sånn. Du vil snart få høre at man ikke kan sette slike merkelapper selv, det må en behandler gjøre (dog rundt 99% er aldri i nærheten av hjelpeapparatet eller behandles for sekundærplager). Oppsøk heller fora der du som evt utsatt for dette blir trodd. Epitel i Vestfold er visstnok et slikt sted, uten at jeg har erfart de selv Anonymkode: 64583...728 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Det starter gjerne smått med kommentarer og bemerkninger på utseende ditt, klær, familie, venner, hvordan du ter deg, du kunne vært smartere, penere, gjort ting annerledes.. Forteller deg hvor smart han/hun er, hvor kjekk eller pen han/hun er, ingen kan måle seg med han/hun. Du kommer aldri til å møte noen så bra som han/hun. Så er det kontroll på hvor du er, hva du gjør med vennene dine, hvem er de på snapchat, hvorfor følger du gutter/jenter på instagram, kontrollerer deg og trakasserer deg på meldinger og ringer hele tiden hvis du er ute med jentene/gutta. Etter hvert drar de deg ned, kanskje begynner å si at du ikke er bra nok i senga, du kunne trent mer, du har lagt på deg. I diskusjoner og krangler sier de noe som du senere husker til en annen diskusjon og de benekter at de noen gang har sagt det og sier at du juger, du finner på ting, du er gal, du er psyko - men det er han/hun som egentlig er en løgner, men klarer på en tvista måte å overbevise deg om at det er du som tar feil. Kanskje dytter han/hun til deg, drar deg i armen, slår deg i ansiktet, lugger deg, kun fordi du likte et bilde av en god kompis/venninne du har kjent i årevis som er helt platonisk. Mens han/hun kan gjøre hva faen han/hun vil, dra på byen, slå av telefonen, forsvinne i mange timer, flørte med andre jenter/gutter, si at dere ikke er kjærester men dater for å virke singel. Så kan det ofte ende med at narsissisten begynner å kjede seg noe som går over til emosjonell utroskap eller fysisk utroskap. Han/hun sender flørtende meldinger/sender snaps og du oppdager det, narsissisten må redde seg selv for han/hun kan ikke være alene, han/hun ber om unnskyldning, sier at du har gitt han/hun for lite oppmerksomhet i det siste og du drev han/hun til det. Han/hun oppfører seg de neste dagene eller ukene som en helgen, gir deg roser, gir deg komplimenter, sier han/hun skal aldri gjøre det igjen for du er tross alt verdens beste - også kjeder han/hun seg igjen og det ender meg at det var din feil for du er feit, du er dårlig i senga, du er ingenting, du er stygg osv. Hvis du kjenner igjen noe av dette, så er du ikke sammen med noen som elsker deg. Da er du sammen med noen som hater seg selv og vil ha kontroll på et annet menneske. Noen som ikke vet hva godhet og kjærlighet er. En som manipulerer og tvister på alt du sier å gjør. En som vil at du skal hate deg selv og se på han/hun som den eneste som noen gang kan elske deg. Søk gjerne opp gaslighting eller toxic signs relationship feks på youtube/google, svarer du ja når du leser hva som står om giftige eller narsissistiske personer så er du sammen med en. Håper du kommer deg ut om du er i et sånt forhold. Jeg har nettopp kommet meg ut selv, og det endte med at han var fysisk utro og jeg endelig hadde en unnskyldning for å komme meg vekk. Lykke til ❤️ Anonymkode: 91a1e...11d 25
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Det begynte med at han opprettet et tillitsforhold, der sa han at jeg kunne stole på han, brukte futurefakingn og hektet meg. Så begynte han å rakke ned på meg, og "the circle of abuse! var i gang. Opplevde merkelige episoder, hver gang han utsatte meg for dårlig oppførsel glattet han over med å "gjøre noe bra," slik at jeg bare skulle huske "hvor snill han var," mwn dette var en covert narsissist, Det ble bare verre og verre, lovebmbing, kald/ varm. put downs, gashlighting, og ikke minst stonewalling for og forvirre meg. Slik gikk det i en evig runddans, til slutt mistet jeg all energi og ble syk, da forlot han meg, og sa at alt var min feil. Etter han forsvant har jeg fått energien og livslysten tilbake. Aldri mer. Han var også ekstremt opptatt av eget utseende, som om han trengte bekreftelse på hvor pen han var hele tiden.I starten latet han som var han var en annen, og ikke den han egentlig var. Det er et spill for å tappe deg for ressurser. Anonymkode: 4b25f...143 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det begynte med at han opprettet et tillitsforhold, der sa han at jeg kunne stole på han, brukte futurefakingn og hektet meg. Så begynte han å rakke ned på meg, og "the circle of abuse! var i gang. Opplevde merkelige episoder, hver gang han utsatte meg for dårlig oppførsel glattet han over med å "gjøre noe bra," slik at jeg bare skulle huske "hvor snill han var," mwn dette var en covert narsissist, Det ble bare verre og verre, lovebmbing, kald/ varm. put downs, gashlighting, og ikke minst stonewalling for og forvirre meg. Slik gikk det i en evig runddans, til slutt mistet jeg all energi og ble syk, da forlot han meg, og sa at alt var min feil. Etter han forsvant har jeg fått energien og livslysten tilbake. Aldri mer. Han var også ekstremt opptatt av eget utseende, som om han trengte bekreftelse på hvor pen han var hele tiden.I starten latet han som var han var en annen, og ikke den han egentlig var. Det er et spill for å tappe deg for ressurser. Anonymkode: 4b25f...143 ❤️ Anonymkode: 8abc9...24a 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ❤️ Anonymkode: 8abc9...24a Takk, det varmet har vært gjennom et helvete jeg ikke kan fortelle andre om, hvem vil egentlig tro meg? Kan skrive om det på nett, for her kan jeg være anonym. Anonymkode: 4b25f...143 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk, det varmet har vært gjennom et helvete jeg ikke kan fortelle andre om, hvem vil egentlig tro meg? Kan skrive om det på nett, for her kan jeg være anonym. Anonymkode: 4b25f...143 Har opplevd noe lignende, ikke kjæreste men med en kamerat. Det er ensomt å sitte alene igjen når ingen andre har skjønt eller gjennomskuet han. Anonymkode: 8abc9...24a 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har opplevd noe lignende, ikke kjæreste men med en kamerat. Det er ensomt å sitte alene igjen når ingen andre har skjønt eller gjennomskuet han. Anonymkode: 8abc9...24a Ja, veldig ensomt, det var helt for J, men jeg bestemte meg for å kjempe. ( Første månenden kom jeg meg ikke ut av sengen ) men det er over nå, og nå når jeg er "fri" så føler jeg friheten er ekstra sterkere og føles så befriende, en lettelse og en stor glede. Var traumebundet. Håper alt går bra med deg nå, takk for at du delte med meg, tenk at det er noen som kan forstå. Anonymkode: 4b25f...143 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, veldig ensomt, det var helt for J, men jeg bestemte meg for å kjempe. ( Første månenden kom jeg meg ikke ut av sengen ) men det er over nå, og nå når jeg er "fri" så føler jeg friheten er ekstra sterkere og føles så befriende, en lettelse og en stor glede. Var traumebundet. Håper alt går bra med deg nå, takk for at du delte med meg, tenk at det er noen som kan forstå. Anonymkode: 4b25f...143 Har grått mye, men jeg klarer meg alltid. Må bare bygge meg opp et nettverk. Har heldigvis et par utenforstående venner som skjønner noe av greia. Ja, jeg forstår deg! Anonymkode: 8abc9...24a 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 Er midt i det. Er så vondt å innse at hele forholdet bare er ett spill for han. Jeg hadde en oppvask med han der han var utro, så kom ordsalaten. Sikker på at om han ble tatt med buksa nede hadde han prøvd å få meg til å tro at det var tvillingbroren hans. Og nei han har ikke tvilling. Vet jeg må ut av dette. Anonymkode: 5936f...423 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er midt i det. Er så vondt å innse at hele forholdet bare er ett spill for han. Jeg hadde en oppvask med han der han var utro, så kom ordsalaten. Sikker på at om han ble tatt med buksa nede hadde han prøvd å få meg til å tro at det var tvillingbroren hans. Og nei han har ikke tvilling. Vet jeg må ut av dette. Anonymkode: 5936f...423 Vær så snill kom deg ut. Jeg var med en narsissistisk psykopat i 3 år før jeg kom meg ut og jeg visste han var et forferdelig menneske hele veien men han hadde en slags makt over meg. Utveien ble når han var utro. Da hadde jeg faktisk tatt han på noe så fælt at man har en GOD grunn til å gå, og han kan ikke snakke seg vekk. Hvis kjæresten din var utro, da har du en god grunn! IKKE la han slippe unna. Han kommer til å være utro gang på gang uansett hva. Lykke til, håper du kommer deg ut for når du er ute så føler du deg så fri og lett i kroppen og til sinns ❤ Anonymkode: 91a1e...11d 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Det begynte med fine ord, han ga trygghet og fikk meg til å føle meg som verdens beste, alle rundt syns jeg var så heldig som hadde funnet en så snill og god mann. Jeg vet ikke hvordan, men det endte med at jeg ble avhengig av han, jeg trodde ikke jeg kunne klare meg alene, for han fortalte hvor hjelpeløs jeg var og hvor heldig det var for meg at han hadde funnet meg og reddet meg. Jeg var jo bare en stakkarslig alenemor fra feil side av byen. Jeg måtte trene jevnlig, måtte dusje og barbere hver kveld ellers var jeg ekkel. Jeg hadde ikke peiling på økonomi og var rett og slett dum. Dette kom snikende i begynnelsen og jeg tvilte virkelig på meg selv, jeg trodde på han når han påpekte hvor dum, lat, enkel og stygg jeg var. Jeg endte opp helt isolert, jeg kunne ikke være med venner fordi de var ikke noe bra for meg, og alle menn ville jo ligge med meg og siden jeg var så enkel så klarte ikke jeg å si nei. Han hadde store tanker om seg selv, men samtidig var han nærtagende og jeg måtte være veldig tydelig med å gi han bekreftelser og ros. Jeg begynte å studere mot hans vilje, han mente jeg ikke trengte det, eller at jeg ikke hadde hode til det, han likte at jeg var helt avhengig av han. Han tjente veldig godt og jeg hadde den gang en lavtlønnet jobb, så jeg brukte alle pengene på hus og hjem (hans hus), enkelte ganger måtte jeg gå til foreldrene mine og låne penger slik at jeg hadde mat til barnet mitt, samtidig shoppet han alt han ville ha av klær, ting, biler og annet. Jeg flyktet mange ganger, men han lokket meg tilbake hver gang, og hver gang ble jeg mer kuet og engstelig. Helt til han en gang dyttet 4-åringen min som skulle vise en tegning fra barnehagen, da reiste jeg for siste gang. Mine foreldre var en enorm støtte og hjelp da, uten dem hadde jeg nok ikke klart det. Det tok meg år å komme meg og jeg har ennå flashbacks til han og den tiden. Han kontaktet meg i flere år etter at jeg flyttet, han prøvde både trusler og gode ord, men endelig hadde jeg klart å åpne øynene og med mine foreldres støtte så jeg meg aldri tilbake. Anonymkode: 79a35...ec6 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det begynte med fine ord, han ga trygghet og fikk meg til å føle meg som verdens beste, alle rundt syns jeg var så heldig som hadde funnet en så snill og god mann. Jeg vet ikke hvordan, men det endte med at jeg ble avhengig av han, jeg trodde ikke jeg kunne klare meg alene, for han fortalte hvor hjelpeløs jeg var og hvor heldig det var for meg at han hadde funnet meg og reddet meg. Jeg var jo bare en stakkarslig alenemor fra feil side av byen. Jeg måtte trene jevnlig, måtte dusje og barbere hver kveld ellers var jeg ekkel. Jeg hadde ikke peiling på økonomi og var rett og slett dum. Dette kom snikende i begynnelsen og jeg tvilte virkelig på meg selv, jeg trodde på han når han påpekte hvor dum, lat, enkel og stygg jeg var. Jeg endte opp helt isolert, jeg kunne ikke være med venner fordi de var ikke noe bra for meg, og alle menn ville jo ligge med meg og siden jeg var så enkel så klarte ikke jeg å si nei. Han hadde store tanker om seg selv, men samtidig var han nærtagende og jeg måtte være veldig tydelig med å gi han bekreftelser og ros. Jeg begynte å studere mot hans vilje, han mente jeg ikke trengte det, eller at jeg ikke hadde hode til det, han likte at jeg var helt avhengig av han. Han tjente veldig godt og jeg hadde den gang en lavtlønnet jobb, så jeg brukte alle pengene på hus og hjem (hans hus), enkelte ganger måtte jeg gå til foreldrene mine og låne penger slik at jeg hadde mat til barnet mitt, samtidig shoppet han alt han ville ha av klær, ting, biler og annet. Jeg flyktet mange ganger, men han lokket meg tilbake hver gang, og hver gang ble jeg mer kuet og engstelig. Helt til han en gang dyttet 4-åringen min som skulle vise en tegning fra barnehagen, da reiste jeg for siste gang. Mine foreldre var en enorm støtte og hjelp da, uten dem hadde jeg nok ikke klart det. Det tok meg år å komme meg og jeg har ennå flashbacks til han og den tiden. Han kontaktet meg i flere år etter at jeg flyttet, han prøvde både trusler og gode ord, men endelig hadde jeg klart å åpne øynene og med mine foreldres støtte så jeg meg aldri tilbake. Anonymkode: 79a35...ec6 Utrolig bra du kom deg vekk! Både for din egen del og datteren din ❤ Håper du møter noen som virkelig setter pris på deg og elsker deg for den du er og ikke den en narsissist vil du skal være! Anonymkode: 91a1e...11d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill kom deg ut. Jeg var med en narsissistisk psykopat i 3 år før jeg kom meg ut og jeg visste han var et forferdelig menneske hele veien men han hadde en slags makt over meg. Utveien ble når han var utro. Da hadde jeg faktisk tatt han på noe så fælt at man har en GOD grunn til å gå, og han kan ikke snakke seg vekk. Hvis kjæresten din var utro, da har du en god grunn! IKKE la han slippe unna. Han kommer til å være utro gang på gang uansett hva. Lykke til, håper du kommer deg ut for når du er ute så føler du deg så fri og lett i kroppen og til sinns ❤ Anonymkode: 91a1e...11d Takk❤99% sikker på utrosksp men han innrømmer aldri. Anonymkode: 5936f...423 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk❤99% sikker på utrosksp men han innrømmer aldri. Anonymkode: 5936f...423 Tro meg, hvis magefølelsen din sier at han har vært utro så har han det. Narsissistiske egosentriske mennesker klarer i sitt eget tvista hode å rettferdiggjøre det å være utro. Helt latterlig! Han kommer aldri til å innrømme det, og hvis han gjør det så har han "en god forklaring" ❤️ Anonymkode: 91a1e...11d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, hvis magefølelsen din sier at han har vært utro så har han det. Narsissistiske egosentriske mennesker klarer i sitt eget tvista hode å rettferdiggjøre det å være utro. Helt latterlig! Han kommer aldri til å innrømme det, og hvis han gjør det så har han "en god forklaring" ❤️ Anonymkode: 91a1e...11d Kan du si meg hvordan de klarer å virke så ærlige? Anonymkode: 5936f...423 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig bra du kom deg vekk! Både for din egen del og datteren din ❤ Håper du møter noen som virkelig setter pris på deg og elsker deg for den du er og ikke den en narsissist vil du skal være! Anonymkode: 91a1e...11d Ja, jeg fant (eller ble funnet) en fantastisk mann som er fullstendig annerledes enn eksen, og i dag har jeg det veldig bra❤ Anonymkode: 79a35...ec6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå