AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hei, jeg bare lurer på noe. er med i en chatgruppe med andre mammaer. Hun henne har nylig fått er barn som er nå 3-4 mnd gammel og hun la akkurat ut at guttungen ikke fant roen så hun ga han en Paracet. ble spurt om han er syk. Men hun sa hun ikke viste men han hadde ikke feber. Hun bare TRUDDE han hadde låsninger i nakken. Hun hadde ikke rådført seg med lege før hun ga. Så jeg ble litt nysgjerrig og litt små redd «nylig mamma selv» og helt fersk. Er ikke det farlig å gi barn Paracet uten sykdom/feber. Ungen er veldig utrolig og virket som eller jeg fikk oppfatning av at hun ga han Paracet for å roe han ned. med dette innlegget mener jeg ikke å være et mammapoliti. Men jeg ble veldig bekymret. Anonymkode: bf60e...df0 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Ikke farlig. Men ville kanskje bedt henne ringe til legevakten for å få tips og råd? Mulig hun hadde fått beskjed om å prøve med paracet og se an, for så å ta kontakt igjen om det ikke skulle bli bedre...? Anonymkode: a8889...ee0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Så lenge man holder seg innenfor siden er det vel ikke noe problem. Har hatt minsten på mye legebesøk og fått klar beskjed om at det ikke er problem å ved ubehag. Anonymkode: a0f19...4f4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Det finnes egne Paracet stikkpiller for barn under 4 mnd., så det er i alle fall ikke farlig. Paracet kan man gi ved feber eller ubehag/smerter. Men det er klart, man skal ikke gi det i hytt og pine, og i hvert fall ikke hver gang babyen ikke roer seg. Men hvis dette er første og eneste gang så langt ville jeg ikke tenkt så mye mer over det. Anonymkode: 58c98...d44
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Tusentakk for svar! Da vet jeg det 😊 Anonymkode: bf60e...df0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Tusentakk for svar! Da vet jeg det 😊 Anonymkode: bf60e...df0 Kan jeg spørre hva du var redd for? Anonymkode: a0f19...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hva du var redd for? Anonymkode: a0f19...4f4 "– Men siden det er et legemiddel, bør man vise forsiktighet ved bruk, fordi for store doser kan gi leverskade. Ved nedsatt leverfunksjon kan også toleransen for paracetamol være nedsatt, og moderat til høyt alkoholforbruk kan gi økt fare for paracetamolforgiftning." Anonymkode: 22f9e...5a8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: "– Men siden det er et legemiddel, bør man vise forsiktighet ved bruk, fordi for store doser kan gi leverskade. Ved nedsatt leverfunksjon kan også toleransen for paracetamol være nedsatt, og moderat til høyt alkoholforbruk kan gi økt fare for paracetamolforgiftning." Anonymkode: 22f9e...5a8 Ikke svar på det jeg spør om all den tid jeg i mitt første innlegg tok forbehold om rett bruk av dose. Anonymkode: a0f19...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: "– Men siden det er et legemiddel, bør man vise forsiktighet ved bruk, fordi for store doser kan gi leverskade. Ved nedsatt leverfunksjon kan også toleransen for paracetamol være nedsatt, og moderat til høyt alkoholforbruk kan gi økt fare for paracetamolforgiftning." Anonymkode: 22f9e...5a8 For alle disse punktene gjelder det at personen har tatt mer enn anbefalt dose. Jeg tror ikke foreldre gir mer enn anbefalt dose til sine babyer. Anonymkode: 58c98...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå