Belima Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Jeg trenger mer benkeplass på kjøkkenet til matlaging/baking. Den eneste muligheten jeg har, er å kjøpe en benkeplate i passe lengde og feste under kjøkkenvinduet. Da kan jeg fremdeles ha kjøkkenbord som jeg drar frem når jeg bruker arbeidsplassen og skyver tilbake etter bruk. Kjøkkenbordet er for lavt å jobbe ved. Baker og lager mye mat, men er ikke så flink til å snekre mm. Hva kan jeg feste en benkeplate med i gipsvegg som tåler vekten av baking mm. Har sånne som er hver 60 cm som kan skrues i. (Husker ikke hva det heter.) Må jeg ha ben? Hvis ja, er det mulig å ha ben som kan slåes opp etter bruk? Det jeg trenger svar på er om det finnes noen hylleknekter mm eller noe sånt som kan tåle vekten av det jeg skal bruke det til?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Garantert. Denne skal for eksempel tåle 250 kg, så to burde tåle 500 kg. Mer enn det trenger du kanskje ikke? Anonymkode: 75334...7f0
Belima Skrevet 25. november 2019 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Garantert. Denne skal for eksempel tåle 250 kg, så to burde tåle 500 kg. Mer enn det trenger du kanskje ikke? Anonymkode: 75334...7f0 Takk for svaret. Da regner jeg med at prosjektet er gjennomførbart for min del. Da er det bare å handle det jeg trenger.
newman01 Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Merkelig oppgitt vektbelastning på den knekten. Den tåler kanskje 250kg statisk vekt på tuppen, men problemet kan fort bli nedbøying med en benkeplate på 65cm+ hvor man skal kna deig. Ordet du leter etter er stender, de er som regel plassert hver 60cm. 55mm treskruer burde antagelig holde hvis du treffer stendere
Belima Skrevet 25. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2019 5 minutter siden, newman01 skrev: Merkelig oppgitt vektbelastning på den knekten. Den tåler kanskje 250kg statisk vekt på tuppen, men problemet kan fort bli nedbøying med en benkeplate på 65cm+ hvor man skal kna deig. Ordet du leter etter er stender, de er som regel plassert hver 60cm. 55mm treskruer burde antagelig holde hvis du treffer stendere Ja, stender er det ordet jeg ikke fant i går. 😀 Nå skal ikke tunge maskiner stå på denne plata, bare deigen og kanskje en håndmixer i ny og ne. Skal forhøre meg når jeg kjøper benkeplate om de har gode forslag. Siden jeg var "redd" for at dette var prosjekt umulig, men fått svar her at det kan gå an, så er det lettere for en dame å gå å handle i "mannebutikker." 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå