AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #21 Skrevet 26. november 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt som ikke skader og som kanskje kan funke er vel verdt et forsøk? Anonymkode: 9e93c...5b8 Men hvorfor bruke penger på det når det ikke virker? (nei, det er ikke en liten sannsynlighet for det). Du kan jo brenne en 200,- lapp rundt eggløsning og spise en appelsin, blir like dumt og like effektivt. Anonymkode: 96abb...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #22 Skrevet 26. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er at man "skraper"/lager et lite sår i livmorslimhinnen. Det skal kunne gjøre at embryoet fester seg lettere etterpå, uten at man er sikker på hvorfor. Noen foreslår at det setter igang en immunologisk respons som er gunstig. Men om det faktisk har noen virkning er ikke klart. Noen studier antyder at det har det, andre ikke. Det skal være særlig nyttig hvis man har hatt flere negative forsøk. https://academic.oup.com/hropen/article/2019/1/hoy025/5304021 Anonymkode: 538a9...223 De store metaanalysene som er gjort på dette gir vel ingen støtte overhodet til at scratching fungerer. Anonymkode: e4cf3...b59
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #23 Skrevet 26. november 2019 Var det noe som virket ville jo klinikken anbefale det. Akkurat slik de nå gir progesteronstøtte. Du risikerer bare å redusere sannsynligheten ved å begynne med alt mulig som ikke er medisinsk anbefalt. Anonymkode: 782b5...ebb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #24 Skrevet 26. november 2019 Placebo-effekten kan hjelpe på så mangt 😅 Anonymkode: 551ba...bf5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #25 Skrevet 26. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hadde ikke hørt om det. Bare leste at en grunn til at egget ikke fester seg kan være bakterielle årsaker og at man burde teste seg, men ikke hvilke bakterieprøver. Så tenkte kamskje noen visste? Men da hadde man vel hatt symptomer om det er bakterier som ikke skal være der.? jeg har hatt 2 innsett selv der alt er perfekt det bare fester seg ikke. Sdet er heller ikke noe galt med meg, så lurer jo veldig på hvprfor egget ikke fester seg. Har forresten ikke testet meg for klamydia, og det er det vel ingen symptomer på? Rart om man har det over mange år med fast partner kanskje? Og uten noen symptomer. Anonymkode: 9e93c...5b8 Jeg er på Hausken og der tok hun den bakteri prøva ved gu , usikker om den har noe eget navn. Kan se om det står noe på prøve restultatet mitt Anonymkode: 2c25b...53b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #26 Skrevet 26. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på Hausken og der tok hun den bakteri prøva ved gu , usikker om den har noe eget navn. Kan se om det står noe på prøve restultatet mitt Anonymkode: 2c25b...53b Å ja hadde vært fint om du finner ut hvilken det er 😄 Anonymkode: 9e93c...5b8
Påmfritt Skrevet 26. november 2019 #27 Skrevet 26. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De store metaanalysene som er gjort på dette gir vel ingen støtte overhodet til at scratching fungerer. Anonymkode: e4cf3...b59 Hans Christian Opøien forsket på endometrial scraping og han fant 8% økning i suksessrate hos de som hadde gjort det. Forskningen er riktignok noen år gammel og jeg vet ikke om det er noen metaer på hans forskning. Men jeg spurte kirurgen om de kunne gjøre det på meg da jeg hadde kikkehullsoperasjon nå i oktober, men han mente det ville virke mot sin hensikt fordi det ødelegger grobunnen til egget. Han var riktignok ingen spesialist på barnløshet og det var ikke tid til å finne frem artikkelen å vise ham den, så jeg gadd ikke diskutere på det. For noen er nok scraping en løsning men sånn som jeg leser artikkelen til opøien er det for et begrenset utvalg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #28 Skrevet 26. november 2019 23 minutter siden, Påmfritt skrev: Hans Christian Opøien forsket på endometrial scraping og han fant 8% økning i suksessrate hos de som hadde gjort det. Forskningen er riktignok noen år gammel og jeg vet ikke om det er noen metaer på hans forskning. Men jeg spurte kirurgen om de kunne gjøre det på meg da jeg hadde kikkehullsoperasjon nå i oktober, men han mente det ville virke mot sin hensikt fordi det ødelegger grobunnen til egget. Han var riktignok ingen spesialist på barnløshet og det var ikke tid til å finne frem artikkelen å vise ham den, så jeg gadd ikke diskutere på det. For noen er nok scraping en løsning men sånn som jeg leser artikkelen til opøien er det for et begrenset utvalg. Jeg er ingen spesialist på temaet, men jeg tenker bare at det kan skape unødig arrvev. Vet om flere som har slitt med å bli gravid etter kirurgisk abort pga arrvev og har da en ide om det kan være likt? bare en tanke, jeg vet ikke Anonymkode: 551ba...bf5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #29 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, Påmfritt skrev: Hans Christian Opøien forsket på endometrial scraping og han fant 8% økning i suksessrate hos de som hadde gjort det. Forskningen er riktignok noen år gammel og jeg vet ikke om det er noen metaer på hans forskning. Men jeg spurte kirurgen om de kunne gjøre det på meg da jeg hadde kikkehullsoperasjon nå i oktober, men han mente det ville virke mot sin hensikt fordi det ødelegger grobunnen til egget. Han var riktignok ingen spesialist på barnløshet og det var ikke tid til å finne frem artikkelen å vise ham den, så jeg gadd ikke diskutere på det. For noen er nok scraping en løsning men sånn som jeg leser artikkelen til opøien er det for et begrenset utvalg. Det som er så fint med metaanalyser er at de ser på mange studier som holder høy nok kvalitet og vurderer ut fra alle disse studiene hva de samlet sett finner. At en enkelt studie finner en effekt er ganske uinteressant fordi det som du skriver kan være et ganske begrenset utvalg. Studiene er selvsagt viktige hver for seg, men når det kommer til å trekke konklusjoner om effekt har de begrenset verdi. I Norge tilbyr vel Hausken dette mot et pristillegg, mens medicus ikke har det som et tilbud. Anonymkode: e4cf3...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå