AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Visste ingenting om hvordan livet med barn skulle bli. Har følelsene av og til at jeg angrer. Veldig trist, men hverdagen og livet er så krevende. Burde vel snakke med en psykolog. Anonymkode: edef9...d60 3
Måbarefåsiat... Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Jeg har et barn med spesielle behov. Jeg har aldri angret. Men det er klart at det er en sorg der. En usikkerhet, hva slags liv skal han få? Men ingen kan være en bedre mor for akkurat han, og det har jeg slått meg til ro med. 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Du er ikke alene om det nei. https://www.nrk.no/ytring/ikke-bare-solskinn-1.14745976 Anonymkode: b551b...5b4 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Jeg skjønner deg godt! Det er lov å kjenne på de følelsene, spesielt når dere får et barn som krever så mye ekstra. Anonymkode: 841dd...932 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Det er ikke rart i det hele tatt. Anonymkode: 72000...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 De følelsene er helt forståelige ❤️ Livet blir annerledes med et handicappet barn, bekymringene er annerledes. Men her ser jeg også gledene mer enn sorgen. Men tankene angående fremtiden, er annerledes enn de ville vært med et friskt barn. Anonymkode: 8cff8...aeb 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Takk for respektfulle svar ❤️ Ts Anonymkode: edef9...d60 4
Tatja Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 Normale tanker. Men forsøk å ikke dvel for mye ved dem. Sørg for personlig påfyll, så du har overskudd til å takle hverdagene, og får tankene over på noe annet. Det er alfa omega, har jeg merket. 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Ja det er normalt ♥️ Du er bare et menneske. Vi kan bli overveldet. Stor klem. Anonymkode: b2253...28f 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Ja,det er lov. Personlig har jeg aldri angret på barnet, han har nemlig vist meg en verden jeg ikke ante eksisterte og jeg har fått verdifull kunnskap. Har dog bekymringer for framtiden hans, i dette ikke inkluderende samfunnet som jeg synes virker noe kaldt. Jeg bruker derfor all fritid på å forberede han på den dagen jeg ikke er her. Men, det er lov å angre, har full forståelse for hva det innebærer å ha et barn med spesielle behov, og hva foreldre går i gjennom, har følt en sorg mange ganger, og fått tanker som:"at jeg ikke klarte å beskytte han i mitt liv:" Anonymkode: a517c...c8c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 Forventninger er roten til det vonde, var det noen som sa en gang. Vi har en rosenrød drøm. Så blir det ikke slik. Slev er jeg en av de med litt spesielle behov. Har skyldfølelse for at mamma har fått livskvaliteten redusert pga meg. Anonymkode: 32975...23e 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Selvfølgelig ❤️ Innimellom får man slike tanker. Kan være godt å snakke med noen, skyldfølelse for slike tanker skal du i vert fall ikke ha ❤️ Anonymkode: d00b9...388
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Forstår ikke helt her - mange svarer som om det er TS som forteller at h*n har et barn med spesielle behov, og derfor noen ganger føler på anger. Men det er ikke TS som forteller dette, men innlegg nr 2. Utover det, tenker jeg at "anger" er et sterkt ord i forhold til barn. At man kan føle seg overveldet og sliten, er en ting. Men å angre, betyr at man opplever noe som uhensiktsmessig og ugunstig, at man ville valgt annerledes om man fikk velge igjen. Ville dere det? Ville dere valgt bort barnet, om dere visste hvor mye tid, krefter og omsorg et barn krever, at man må gi avkall på egentid og egne interesser, at dagene ikke kan planlegges for ting kan skje uventet, at barnets emosjoner varierer og aldri er til å bli klok på osv osv? Eller ville dere, uansett hvor mye det krever, også klare å se gleden barnet gir, opplevelsene barnet bringer med seg, all kjærligheten barnet gir? Jeg syns man skal være forsiktig med hvilket følelser man legitimerer som "forståelige og naturlige" overfor det å ha barn, Ville du likt å følt at noen angret på deg? Anonymkode: 6e960...d19
Hulderen Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt her - mange svarer som om det er TS som forteller at h*n har et barn med spesielle behov, og derfor noen ganger føler på anger. Men det er ikke TS som forteller dette, men innlegg nr 2. Utover det, tenker jeg at "anger" er et sterkt ord i forhold til barn. At man kan føle seg overveldet og sliten, er en ting. Men å angre, betyr at man opplever noe som uhensiktsmessig og ugunstig, at man ville valgt annerledes om man fikk velge igjen. Ville dere det? Ville dere valgt bort barnet, om dere visste hvor mye tid, krefter og omsorg et barn krever, at man må gi avkall på egentid og egne interesser, at dagene ikke kan planlegges for ting kan skje uventet, at barnets emosjoner varierer og aldri er til å bli klok på osv osv? Eller ville dere, uansett hvor mye det krever, også klare å se gleden barnet gir, opplevelsene barnet bringer med seg, all kjærligheten barnet gir? Jeg syns man skal være forsiktig med hvilket følelser man legitimerer som "forståelige og naturlige" overfor det å ha barn, Ville du likt å følt at noen angret på deg? Anonymkode: 6e960...d19 Det ER jo TS som har et barn med spesielle behov og angrer på å ha fått barnet. Innlegg nr to sier det motsatte, den personen har et barn med spesielle behov, men angrer ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 8 minutter siden, Hulderen skrev: Det ER jo TS som har et barn med spesielle behov og angrer på å ha fått barnet. Innlegg nr to sier det motsatte, den personen har et barn med spesielle behov, men angrer ikke. Ja, beklager TS, ser det nå i overskriften. Men uansett, så syns jeg anger er et sterkt ord. Og hva er spesielle behov? Begge mine hadde dysleksi, pluss adferdsproblemer hos det ene. Ja, det var krevende perioder, særlig i forhold til skole, men mer overfor systemet som krevde så mye papirarbeid og møter for å få de enkleste hjelpetiltak på plass. Men nei, jeg angrer aldri. For de er så mye mer enn "spesielle behov". Anonymkode: 6e960...d19
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt her - mange svarer som om det er TS som forteller at h*n har et barn med spesielle behov, og derfor noen ganger føler på anger. Men det er ikke TS som forteller dette, men innlegg nr 2. Utover det, tenker jeg at "anger" er et sterkt ord i forhold til barn. At man kan føle seg overveldet og sliten, er en ting. Men å angre, betyr at man opplever noe som uhensiktsmessig og ugunstig, at man ville valgt annerledes om man fikk velge igjen. Ville dere det? Ville dere valgt bort barnet, om dere visste hvor mye tid, krefter og omsorg et barn krever, at man må gi avkall på egentid og egne interesser, at dagene ikke kan planlegges for ting kan skje uventet, at barnets emosjoner varierer og aldri er til å bli klok på osv osv? Eller ville dere, uansett hvor mye det krever, også klare å se gleden barnet gir, opplevelsene barnet bringer med seg, all kjærligheten barnet gir? Jeg syns man skal være forsiktig med hvilket følelser man legitimerer som "forståelige og naturlige" overfor det å ha barn, Ville du likt å følt at noen angret på deg? Anonymkode: 6e960...d19 Her ville jeg aldri ha valgt henne bort for noen ting, hun er perfekt akkurat slik hun er. Men skulle gjerne valgt bort en del av plagene hennes hvis jeg kunne. Og i hovedinnlegget sier ts at hun kan ha tanker om at hun angrer, så jeg har svart ut i fra hva som stod der. Anonymkode: 8cff8...aeb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt her - mange svarer som om det er TS som forteller at h*n har et barn med spesielle behov, og derfor noen ganger føler på anger. Men det er ikke TS som forteller dette, men innlegg nr 2. Utover det, tenker jeg at "anger" er et sterkt ord i forhold til barn. At man kan føle seg overveldet og sliten, er en ting. Men å angre, betyr at man opplever noe som uhensiktsmessig og ugunstig, at man ville valgt annerledes om man fikk velge igjen. Ville dere det? Ville dere valgt bort barnet, om dere visste hvor mye tid, krefter og omsorg et barn krever, at man må gi avkall på egentid og egne interesser, at dagene ikke kan planlegges for ting kan skje uventet, at barnets emosjoner varierer og aldri er til å bli klok på osv osv? Eller ville dere, uansett hvor mye det krever, også klare å se gleden barnet gir, opplevelsene barnet bringer med seg, all kjærligheten barnet gir? Jeg syns man skal være forsiktig med hvilket følelser man legitimerer som "forståelige og naturlige" overfor det å ha barn, Ville du likt å følt at noen angret på deg? Anonymkode: 6e960...d19 Det står i overskrifta at ts har et barn med spesielle behov. Jeg har en venninne i samme situasjon og ser hvordan det påvirker livet hennes. At man i tunge øyeblikk får slike følelser er faktisk normalt. Det betyr ikke at man ikke elsker barnet sitt over alt, eller at man «går rundt» og angrer på barnet i det daglige. Det betyr at man er et menneske som lever med stor belastning, og man skal ikke påføres skam for å føle seg overveldet. Anonymkode: b2253...28f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, beklager TS, ser det nå i overskriften. Men uansett, så syns jeg anger er et sterkt ord. Og hva er spesielle behov? Begge mine hadde dysleksi, pluss adferdsproblemer hos det ene. Ja, det var krevende perioder, særlig i forhold til skole, men mer overfor systemet som krevde så mye papirarbeid og møter for å få de enkleste hjelpetiltak på plass. Men nei, jeg angrer aldri. For de er så mye mer enn "spesielle behov". Anonymkode: 6e960...d19 Det du beskriver som spesielle behov er et «piss i havet», i forhold til et barn som har døgnkontinuerlig pleiebehov i uoverskuelig fremtid. Jeg synes ikke man skal dømme andre før man har levd deres liv. Anonymkode: b2253...28f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå