Gå til innhold

Anbefale dyktig psykolog for barn i Oslo-området?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som trådtittelen sier vil jeg svært gjerne få anbefalt en dyktig psykolog i Oslo-området. Temaet er å kartlegge og forsøke å bygge opp igjen selvfølelse og mestring hos et barn på 12 år etter mobbing gjennom hele barneskolen. Noen som har gode tips?

Anonymkode: 6e104...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Vil bare si at dersom noen har en god psykiater eller annet å anbefale og ikke nødvendigvis en psykolog er det også topp. Trenger bare anbefalinger i forhold dyktig fagperson når det kommer til barn og mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan se på psykologene hos EKTE?

Anonymkode: 574c1...a9d

Takk for tips. Leste raskt om de nå og ser ut til at de i hovedsak jobber med familierelaterte utfordringer. Når det er snakk om mangeårig mobbing og mulig utvikling av PTSD synes jeg det er greit med ekspertise på mobbefeltet. Men tror absolutt psykologene hos EKTE er flinke i samtaler med barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke BUP aktuelt? 

Anonymkode: 3b99a...361

Usikker. Sjekker gjerne ut privat uansett. Når ting er blitt såpass alvorlig ønsker jeg ikke at kommunen selv skal stå for utredninger dersom det er de som også kan klandres grunnet mangelfull oppfølgning i en langvarig mobbesak. Vil være sikker på at barnet vurderes på riktig grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker. Sjekker gjerne ut privat uansett. Når ting er blitt såpass alvorlig ønsker jeg ikke at kommunen selv skal stå for utredninger dersom det er de som også kan klandres grunnet mangelfull oppfølgning i en langvarig mobbesak. Vil være sikker på at barnet vurderes på riktig grunnlag.

BUP er ikke kommunen, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Det er i utgangspunktet fritt sykehusvalg så du kan be fastlegen henvise til en annen BUP enn det som ligger nærmest dere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

BUP er ikke kommunen, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Det er i utgangspunktet fritt sykehusvalg så du kan be fastlegen henvise til en annen BUP enn det som ligger nærmest dere også. 

Tusen takk for nyttig info. Da tror jeg at jeg ber om utredning ved BUP fremfor PPT dersom dette skulle bli aktuelt. Er selvsagt greit å spare penger på å måtte ta dette privat. Det vil nok koste en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for nyttig info. Da tror jeg at jeg ber om utredning ved BUP fremfor PPT dersom dette skulle bli aktuelt. Er selvsagt greit å spare penger på å måtte ta dette privat. Det vil nok koste en del.

Så hyggelig! BUP er spesialisthelsetjenesten og det er de som utreder, diagnostiserer og behandler traumer. PPT gjør ikke dette. Du stiller nok sterkere med spesialisthelsetjenesten i ryggen, enn en privatpraktiserende terapeut. Nå vet jeg ikke hvor i Oslo du bor, men kan anbefale BUP Grorud når gjelder traumer. De var tidlig ut med å fokusere på utredning av traumer på alle sine pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...