Gå til innhold

Hvor mye får 2-åringen deres se på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sjuke idag, så ungen har sett på TV. Vi har en TV gjemt i en bokhylle, så den brukes sjeldent når gutten er våken. Har dårlig samvittighet nå...

Før noen kaller meg fanatisk anti-TV, jeg vokste opp med foreldre som brukte TV som barnevakt, jeg så på TV noen ganger all min våkentid jeg ikke var på skole. Jeg har slitt mye med fokus og konse-problemer. Det har nok gjort meg strengere enn andre foreldre.

Hvor ofte og for hvor lenge får toåringen deres se på tv?

Anonymkode: 51afe...a73

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe faste tider. Får se tv innfor rimelighetens grenser da nrk super og ikke cartoon network og annet vas. Ved sykdom blir det mer enn vanlig da vi ikke jo kommer oss ut. Så lenge det er av og til synes jeg det er helt greit. Ikke noe vits å bli helt hysterisk heller. 

Anonymkode: 4708c...025

• Liker 1
Skrevet

Så MYE på tv som barn selv. Aldri hatt konsentrasjonsvansker. Du kan ikke bare anta at det har en sammenheng. I hverdagen ser vår 3 åring ca 1-2 timer pr dag. Kanskje 30 min på morgenen, og 30 min til en time på ettermiddagen når jeg lager middag. I helgene litt mer, uten at jeg kan si noe eksakt. Innimellom blir det mye mer, ved feks sykdom hos meg eller barnet. Slapp av.

Anonymkode: 8936d...68a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så MYE på tv som barn selv. Aldri hatt konsentrasjonsvansker. Du kan ikke bare anta at det har en sammenheng. I hverdagen ser vår 3 åring ca 1-2 timer pr dag. Kanskje 30 min på morgenen, og 30 min til en time på ettermiddagen når jeg lager middag. I helgene litt mer, uten at jeg kan si noe eksakt. Innimellom blir det mye mer, ved feks sykdom hos meg eller barnet. Slapp av.

Så du hadde ikke noen konsentrasjonsproblemer under høyere utdanning eller grunnskolen?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke noe faste tider. Får se tv innfor rimelighetens grenser da nrk super og ikke cartoon network og annet vas. Ved sykdom blir det mer enn vanlig da vi ikke jo kommer oss ut. Så lenge det er av og til synes jeg det er helt greit. Ikke noe vits å bli helt hysterisk heller. 

Anonymkode: 4708c...025

Hva er rimelighetens grenser? 10 min, 1t eller hvor mye, hver dag eller en gang i blant, syns du?

Skrevet

20-30 minutter etter middag. I helgene blir det gjerne en times tid på morgenen i tillegg. 

Anonymkode: 27cd1...9b7

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde ikke noen konsentrasjonsproblemer under høyere utdanning eller grunnskolen?

Nei. Fullførte både grunnskole og høyre utdanning med toppkarakterer. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Fullførte både grunnskole og høyre utdanning med toppkarakterer. 

"høyre utdanning"..... (hehe, kunne ikke dy meg).

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"høyre utdanning"..... (hehe, kunne ikke dy meg).

Hehehe. HøyERE utdanning. Fornøyd? Går litt fort i svingene noen ganger ;)

Skrevet

Vår toåring ser Fantorangen når han ber om det, så maks 30 minutter om dagen. Unntaket er sykt barn-dager, da er det ubegrenset TV-tid ved behov. Men det er jo veldig få dager i året.

Anonymkode: 7a8f5...a41

Skrevet

Ingenting her hjemme, bittelitt når hun besøker kusina og tven står på der 

Anonymkode: cb31b...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...