AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Exen min har en sønn fra et tidligere forhold. Gutten har kjent meg siden han var bare babyen (snart 6 år nå). Samlivsbrudd mellom meg og faren tidligere i vår. Ønsker å kjøpe julegave til han fra meg og lillebroren hans (vårt felles barn). Spurte exen om hva han ønsket seg og han svarte at han skal kjøpe fra seg selv og lillebroren så det var ikke nødvendig. Jeg mener det er litt smålig. Barna har ikke bedt om at vi skulle skille lag. Tenker for å unngå sjalusi ovenfor lillebroren sin og slikt. Og fortsatt vise at jeg bryr meg om han. Hva tenker dere ? Vurderer faktisk å sende gaven i posten til moren hans, men vi er ikke på talefot heller. Anonymkode: 8e739...4c7 7
Tran09 Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Jeg ville ha kjøpt en gave til han og skrevet ett kort om hvor glad du er i han. Det er som du skriver ikke hans feil at dere slo opp, og du har vært en viktig voksen person i "hele" livet hans. Hvordan er forholdet mellom deg og exen? Defsom det er ok hadde jeg også trappet opp på døra deres mens gutten sannsynligvis var hjemme og gitt gaven til han i hånden. 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 På julaften pleier alle være i godt humør, jeg syns det er fint du vil gi han gave❤️ Anonymkode: f5b7f...fae 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 2 minutter siden, Tran09 skrev: Jeg ville ha kjøpt en gave til han og skrevet ett kort om hvor glad du er i han. Det er som du skriver ikke hans feil at dere slo opp, og du har vært en viktig voksen person i "hele" livet hans. Hvordan er forholdet mellom deg og exen? Defsom det er ok hadde jeg også trappet opp på døra deres mens gutten sannsynligvis var hjemme og gitt gaven til han i hånden. Far har nektet meg å møtt gutten. Sist jeg møtte han var i sommer da sa han «mamma og pappa sa at jeg ikke fikk besøke deg og lillebror. Er du sint på meg?» Begynte og gråte. Sa at selvfølgelig er jeg ikke sint på deg vennen. Du må huske at selv om jeg og pappa ikke bor sammen mer så er jeg kjempe glad i deg. Kjenner det er veldig sårt. Fikk aldri ta den praten med han om bruddet. Spurte exen om han kunne komme på besøk, men han nektet meg. Jeg og far har ikke godt forhold lengre. Mye krangel om vårt felles barn. Prøver så godt jeg kan å opprettholde forholdet mellom han/lillebroren og storebroren. Men faren har alltid favorisert den eldste. Så nå er han veldig overbeskyttende og skal være litt smålig mener jeg. ts Anonymkode: 8e739...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Det kan aldri skade å kjøpe en gave❣️ Anonymkode: a044d...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På julaften pleier alle være i godt humør, jeg syns det er fint du vil gi han gave❤️ Anonymkode: f5b7f...fae Ja det er en god tanke, men føler at farens eget behov for å stenge meg ut av hele livet hans. ts Anonymkode: 8e739...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Litt redd for at hvis jeg gir gaven til far så kommer han til å kaste den ellernoe .. Anonymkode: 8e739...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er en god tanke, men føler at farens eget behov for å stenge meg ut av hele livet hans. ts Anonymkode: 8e739...4c7 Kan du gi det til farmoren? Anonymkode: f5b7f...fae 12
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Jeg synes at far skal få lov til å kjøpe gave fra lillebror, det er jo litt av kosen med å ha flere barn. Men du kan gi en fra deg, det tenker jeg er helt innafor. Hvor skal fellesbarnet feire? Her er det ofte slik at det er en pose med gaver som leveres med, ingen går gjennom den, bare legger alle gavene under treet. Og så er det kanskje greit å ta en prat med mor, selv om dere ikke tidligere har vært på talefot, så kan du vel sende henne en melding og si at du gjerne vil kjøpe en julegave og savner gutten? Mulig det åpner for et bedre forhold? Anonymkode: 91661...425 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 Er mor og far til ditt stebarn som har blitt sammen? Anonymkode: f5b7f...fae 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mor og far til ditt stebarn som har blitt sammen? Anonymkode: f5b7f...fae Nei. Anonymkode: 8e739...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at far skal få lov til å kjøpe gave fra lillebror, det er jo litt av kosen med å ha flere barn. Men du kan gi en fra deg, det tenker jeg er helt innafor. Hvor skal fellesbarnet feire? Her er det ofte slik at det er en pose med gaver som leveres med, ingen går gjennom den, bare legger alle gavene under treet. Og så er det kanskje greit å ta en prat med mor, selv om dere ikke tidligere har vært på talefot, så kan du vel sende henne en melding og si at du gjerne vil kjøpe en julegave og savner gutten? Mulig det åpner for et bedre forhold? Anonymkode: 91661...425 Sønnen vår skal feire med meg i år. Og storebroren skal feire med moren sin. Neste år skal de begge feire med faren sin. Vurderer å sende gaven i posten, moren bor et stykke unna. Anonymkode: 8e739...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du gi det til farmoren? Anonymkode: f5b7f...fae Ikke aktuelt da far har forspilt vårt forhold fullstendig. Anonymkode: 8e739...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Send det i posten til han (der moren bor), ikke sett på avsender på pakken. Skriv gjerne fra deg og halvsøskenet på pakken. Det er ingen som kan nekte deg å gi han gave og det er ikke grenser for hvor smålige de er om de ikke lar han få den/sender i retur. Anonymkode: 31d1a...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Mente at du skrive hvem gaven er fra på til og fra lapp Anonymkode: 31d1a...0ad
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Far har nektet meg å møtt gutten. Sist jeg møtte han var i sommer da sa han «mamma og pappa sa at jeg ikke fikk besøke deg og lillebror. Er du sint på meg?» Begynte og gråte. Sa at selvfølgelig er jeg ikke sint på deg vennen. Du må huske at selv om jeg og pappa ikke bor sammen mer så er jeg kjempe glad i deg. Kjenner det er veldig sårt. Fikk aldri ta den praten med han om bruddet. Spurte exen om han kunne komme på besøk, men han nektet meg. Jeg og far har ikke godt forhold lengre. Mye krangel om vårt felles barn. Prøver så godt jeg kan å opprettholde forholdet mellom han/lillebroren og storebroren. Men faren har alltid favorisert den eldste. Så nå er han veldig overbeskyttende og skal være litt smålig mener jeg. ts Anonymkode: 8e739...4c7 herregud så vondt. For en drittsekk som tar det ut over barnet..Kansje han tenker at det ikke er så nøye siden du ikke er "moren" men glemmer at du er stemor og også er glad i barnet. så trist ❤️ Anonymkode: ceed8...3b7 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 her er et godt eksempel på at en stemor blir glad i stebarnet! synes stemødrer ofte blir hetset for å være kalde. forferdelig trist, og SMÅLIG av far😟 Anonymkode: 1ccb1...b3d 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 Ikke helt det samme, men min svigermor opplevde noe av det samme med faren til min mann. Han hadde 3 eldre halvsøsken som faren nektet sin yngste sønn å treffe (får hadde ikke samvær med yngste sønn). Det endte opp med at begge mødrene traff hverandre i sjul slik at ungene kunne treffes i noen år. Fordi faren var et rævhøl. Ikke umulig at forholdet ditt til stebarns mor kan bli bedre nå som ingen av dere er sammen med denne mannen. Anonymkode: d0bc1...492 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå