Gå til innhold

Sjef med urealistiske forventninger?

Bree

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet et halvt år i en liten bedrift.

Jeg begynte i en stilling som ikke var helt definert - da stillingen var helt nyopprettet. Noen stillingsinstruks fikk jeg ikke.

Etter at tiden har gått, har jeg fått flere og flere arbeidsoppgaver, og jeg jobber minst 50 timers uke - og må så og si alltid på jobb i helgen (det er ting som bare kan gjøres i helgen).

Jeg ba om en stillingsinstruks, og ble bedt om å skrive den selv. Jeg skrev da utgaver; èn med hva jeg faktisk gjør (og hvor mange timer som går med til dette) - og en som dekket det jeg mente burde være mine arbeidsoppgaver.

Sjefen (som eier selskapet - jeg har ingen andre å gå til), slo seg fullstendig vrang under møtet hvor vi diskuterte dette nå i går. Jeg ble omtrent beskyldt for å lyve på endel poster mht timeantallet osv.

Han mente selvsagt at vi skulle holde på som det var - hvorpå jeg repliserte (kanskje ikke så lurt?) at siden denne stillingen var en 150% stilling minst - burde jeg da altså få 150% lønn også.

Det endte emd at sjefen sa at dette hadde han ikek tid til - og dro på hytta (han er lite på jobb).

Hva skal jeg si/gjøre når han er tilbake på jobb på tirsdag??

Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snusmumrikk

Er du tilknyttet noen fagforening? I så fall bør du kontakte denne og be om råd. Er du ikke medlem kan du kanskje få råd likevel..?

Synes selvsagt du bør få mer lønn, eller mulighet for avspasering om du jobber så mye som du sier, med mindre du også nyter godt av bedriftens avkastning (men da må du vel være medeier eller aksjonær eller noe). Du har vel faktisk krav på lønn eller annen kompensasjon for overtid, selv om sjefen ikke er der og ser hvor mye du jobber (det er jo hans problem...).

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...