AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Jeg er selv singel og barnløs, og skal invitere noen venner på en sammenkomst hjemme hos meg. Jeg har invitert flere single venner, og to venninner som jeg har invitert med kjæresten. Men så har jeg også et par venninner med to barn hver som jeg vil invitere. Men jeg synes det er litt vanskelig å invitere de. Jeg føler liksom at siden jeg har invitert to venninner med kjæreste, så bør jeg også invitere disse med følge. Men om jeg inviterer hele familen så blir det jo så mange, fire personer hver. Jeg hadde ikke egentlig tenkt meg et barnevennelig arrangement, selv jeg jo alltids kan servere noe som passer for barn og. Men om jeg inviterer de med mann, men ikke med barn, så må de jo i så fall ha barnevakt om begge skal komme, det føles litt dumt å forvente. Samtidig, om jeg inviterer bare venninnene mine uten følge, så føles det litt dårlig gjort at de ikke blir invitert med følge sånn som de andre venninnene. Er det noen her som har mann og barn som kan si hva de tenker om hvordan de hadde syntes det var OK å bli invitert? Anonymkode: f8a75...706
lillesnillelilla Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Det er helt greit å invitere par uten barn. Så får de velge om de vil ha barnevakt eller om bare en av dem kommer. Om barnet er veldig lite kan det hende at de må ha det med på grunn av amming, men de barna du tenker på her er kanskje så gamle at de spiser vanlig mat? 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Takk for innspill! Ja, ingen av disse barna ammer lenger. Anonymkode: f8a75...706
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Jeg har barn,(men ikke mann) , og blir aldri invitert med på nooe lenger. Hadde satt pris på invitasjon,så kunne jeg hvertfall vært med hvis jeg kunne... Anonymkode: 7e6e4...a84 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Inviter de med barn. Jeg har barn og blir aldri invitert på noe, det sårer veldig! Anonymkode: 20fa0...871 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Inviter med følge, men uten barn. Jeg ville skrevet i invitasjonen «Hei Turid, jeg vil gjerne invitere deg og din kjære til meg på middag/sammenkomst/insert fitting description here. Hadde vært kjempekoselig om dere begge to har mulighet til å komme, men jeg forstår om det kan bli vanskelig hvis det er for kort varsel for å finne barnevakt. Krysser fingrene for at det kan passe, dere er i begge hjertelig velkommen!» Anonymkode: 29388...cd2 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Det er helt greit å invitere par, men ikke barna. Det er vel ikke så naturlig å ta med barna på typ middagsselskap heller? De kan jo vurdere om de vil/kan bruke barnevakt, eller om bare venninnen din går alene. Jeg er gift og har to barn, og syns det er herlig å bli invitert uten barn innimellom. Godt å bare få være voksen også, ikke bare mamma. Anonymkode: 6d745...94a 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Inviter dem, men uten barn Kan de, så kan de. Kan de ikke, har de hvertfall ikke blitt holdt utenfor 😊 Anonymkode: 56f6c...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Enig med de andre, inviter dem uten barn, så får de velge selv om de vil skaffe barnevakt eller bare en (fortrinnsvis venninnen) kommer. Anonymkode: 7e00c...f41
Alice123 Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 Jeg har mange venner med barn, og inviterer alltid uten barna. Syntes ikke det er noe rart, ddt er jo venninnen/kompisen min jeg er venn med, ikke ungen(e) deres.
kaleidoskop Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 La de få ta valget selv. Inviterer du på en formiddagsgreie tenker jeg det er mer naturlig å ta med barn en på en middag. Men du må aldri invitere med barn, særlig når du ikke har selv. Likevel er det litt rart å lage et problem for andre. Mannen min er lik, kan ikke invitere den og den for de har barn. Jeg tenker det blir opp til dem å finne ut av hvis de har lyst til å komme.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Jeg inviterer ikke folk med barn, de ender alltid opp med å spontant bestemme seg for å ta med ungen eller snakke om ungen konstant. Anonymkode: bf6a0...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå