Gå til innhold

Fått sms fra Netflix idag men har ingen Netflix konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet opp til sms fra Netflix i dag. Står ikke noe tlf nr så er en automatisk mld tenker jeg. 

Står følgende: "Kontoen din er sperret. Vi kunne ikke behandle den siste betalingen din. Prøv på nytt eller oppdater betalingesopplysningene dine for å fortsette å se på Netflix" Altså, hva? Jeg har ikke, og har aldri opprettet noe Netflix konto. Er dette noen som har prøvd å se eller har sett på Netflix i mitt navn da? Hva slags kontaktinformasjon trenger man om en person for å gjøre det? 

Anonymkode: 3f151...4ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spam. De vil bare ha opplysninger om betalingskortet ditt. 

Anonymkode: bd21d...dc7

• Liker 8
Skrevet

Takk. Stemmer, fulgte en link med nederst i smsen men trykket ikke på den. Da sletter jeg hele smsen og da ser det ut som det er oppklart iallfall. Takk for hjelpen dere. Godt å vite at det ikke er noen privatperson som står bak og har forsøkt seg på å bruke min identitet. En person som meg som har opplevd det før, puster nå litt lettet ut. Takk

Anonymkode: 3f151...4ad

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk en slik sms. Svarte dem med "fuck off!" 😁

Anonymkode: e9b91...38d

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Spam. De vil bare ha opplysninger om betalingskortet ditt. 

Anonymkode: bd21d...dc7

Feil. De ber ikke om betalingskort informasjon men innloggings detaljer. Kontoer selges på svartebørsen til greie priser. 
Har vært opplyst før at dem kun får tilgang til innlogging hvis folk er så dumme og fyller ut det de ber om. Selv med tilgang til kontoen vil ikke svindlerne få tilgang til kortinformasjon.

Så slutt å spre løgner og frykt.

Anonymkode: e7d6b...135

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. De ber ikke om betalingskort informasjon men innloggings detaljer. Kontoer selges på svartebørsen til greie priser. 
Har vært opplyst før at dem kun får tilgang til innlogging hvis folk er så dumme og fyller ut det de ber om. Selv med tilgang til kontoen vil ikke svindlerne få tilgang til kortinformasjon.

Joda, de ber om kortopplysninger også. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må oppdatere deg.

Anonymkode: d86bb...25b

• Liker 5
Skrevet

Folk er jo nødt til å være fullstendig IDIOT i hodet, dersom noen virkelig faller for alt det tullet der...  

Anonymkode: 37d60...d4a

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jo nødt til å være fullstendig IDIOT i hodet, dersom noen virkelig faller for alt det tullet der...  

Anonymkode: 37d60...d4a

Deilig å heve seg sånn over andre? Mye rart man kan gjøre i et uoppmerksomt eller stressende øyeblikk. 

• Liker 3
Skrevet

Til neste gang: Netflix sender ikke slikt over sms til vanlig, men via mail, så dette er spam, ja. Er så synd når folk går på slikt, som f.eks. mange av den eldre garde gjør. 

Anonymkode: debbd...6b8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deilig å heve seg sånn over andre? Mye rart man kan gjøre i et uoppmerksomt eller stressende øyeblikk. 

Ja vel, men da er man idiot da. 

Skrevet

Hehe, fikk også en sms for noen dager siden:

"Gratulerer, du har VUNNET 2 år Netflix uten betaling. Løs inn din personlige aktiveringskode her: mistenksomlink.com"

Anonymkode: a6cbb...468

Skrevet

Fikk den jeg også. Netflixen min funker finfint. Bare slett SMSen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...