AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hei, Jeg har søkt på ny jobb og var på intervju tidligere i uka. De ringte dagen etter for å si at jeg hadde fått stillingen og at jeg fikk papirer senere. Det er 3 måneder oppsigelse på min nåværende jobb. Bør jeg gi oppsigelse nå eller vente til jeg har fått arbeidskontrakten? Stillingen på den nye jobben er ledig fra nyåret. Er redd for at jeg leverer oppsigelse, og av en eller annen grunn så blir det surr med den nye jobben og da har jeg jo ikke papirer som viser at jeg har fått den, unntatt telefonsamtalen. Tror ikke det er noen problem, men kan jo risikere å stå uten noe Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d9d95...f98
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Ikke si opp før du har noe skriftlig, inkludert betingelser. Vil de at du skal starte så raskt som mulig, må de få ut finger'n med papirene. Anonymkode: 347b8...1cd 1
smilo Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Om du sier opp i dag eller neste lørdag kommer på ett ut. Oppsigelsen starter tidligst 1.desember. Be ny arbeidsgiver sende deg dokumentene før november utløper, så kan du si opp senest 30 november og kan starte 1. mars. Alternativt må ny arbeidsgiver vente til 1 april og det ønsker han nok ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Ikke si opp før du har noe skriftlig, inkludert betingelser. Vil de at du skal starte så raskt som mulig, må de få ut finger'n med papirene. Anonymkode: 347b8...1cd Du må naturligvis signere kontrakten også, så dette er jo ikke noe du bare får tilsendt i posten. Anonymkode: 347b8...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Du kan kontakte ny arbeidsgiver, å si at med tanke på oppsigelse i nåværende jobb så hadde det vært fint om du kunne få kontrakten eller iallefall en skriftlig bekreftelse på jobbtilbudet innen torsdag. For ny arbeidsgiver vil jo dette bare bevise at du er en ryddig person som liker gjøre ting riktig. Anonymkode: ea900...303
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Får du jobbtilbud på mail og bekrefter dette et vel det gyldig nok Anonymkode: 2c8fd...9b9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke si opp før du har noe skriftlig, inkludert betingelser. Vil de at du skal starte så raskt som mulig, må de få ut finger'n med papirene. Anonymkode: 347b8...1cd Ja det er det jeg tenker også. Jo fortere de skriver opp papirene, jo fortere blir det gjort TS Anonymkode: d9d95...f98
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 31 minutter siden, smilo skrev: Om du sier opp i dag eller neste lørdag kommer på ett ut. Oppsigelsen starter tidligst 1.desember. Be ny arbeidsgiver sende deg dokumentene før november utløper, så kan du si opp senest 30 november og kan starte 1. mars. Alternativt må ny arbeidsgiver vente til 1 april og det ønsker han nok ikke. Fikk beskjed at oppsigelsen gjelder fra den datoen jeg leverer oppsigelsen, så uansett blir det 3 måneder fra jeg leverer. Jeg trodde også det var sånn som du skriver. Anonymkode: d9d95...f98
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kontakte ny arbeidsgiver, å si at med tanke på oppsigelse i nåværende jobb så hadde det vært fint om du kunne få kontrakten eller iallefall en skriftlig bekreftelse på jobbtilbudet innen torsdag. For ny arbeidsgiver vil jo dette bare bevise at du er en ryddig person som liker gjøre ting riktig. Anonymkode: ea900...303 Ja jeg kan gjøre det Det virker som de vil at alt skal være klart så jeg kan begynne så fort som mulig. Men trodde kanskje at de ringte dagen etter å fortalte at stillingen var min pga da kunne jeg gi oppsigelse. De sa ikke dette, men de må også skjønne at jeg ikke vil gjøre noe før jeg har fått bekreftelse. Håper på at de sender dette i morgen, ellers får jeg snakke med de. Anonymkode: d9d95...f98
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du jobbtilbud på mail og bekrefter dette et vel det gyldig nok Anonymkode: 2c8fd...9b9 Ja dette holder for meg. Jeg vil bare ha et sted hvor det er skrevet ned, og ikke bare sagt dette til meg muntlig. Anonymkode: d9d95...f98
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Når de har sagt at de gir deg jobben. Da kan du like godt bare si opp din nåværende jobb! Anonymkode: 1d336...d13
smilo Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når de har sagt at de gir deg jobben. Da kan du like godt bare si opp din nåværende jobb! Anonymkode: 1d336...d13 Jeg ville ikke gjort det. Min bror stod faktisk uten jobb etter å ha sagt opp kun etter muntlig lovnad som plutselig ble kansellert. Heldigvis fikk han beholde jobben han opprinnelig hadde. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når de har sagt at de gir deg jobben. Da kan du like godt bare si opp din nåværende jobb! Anonymkode: 1d336...d13 Nei, absolutt ikke. Man bør aldri si opp en jobb før man har skriftlig bekreftelse, helst kontrakt. Du må i alle fall få med stillingstittel, lønn ++. Anonymkode: 8cada...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå