Gå til innhold

60% Sykemeldt, hva med egenmeldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg er 60% sykemeldt nå, skal på jobb i morgen men sitter nå med omgangssyken. Kan jeg ringer å bruke egenmelding eller må jeg ringe lege og sykemelde meg mer for den ene dagen? Og nei jeg kan ikke bytte jobbedag da det allerede er satt in vikar de dagene jeg ikke jobber.

Anonymkode: 2f74a...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe legen. Det er ikke mulighet til å bruke egenmelding samtidig med gradert sykmelding.

Anonymkode: 13b06...fa0

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding når du er delvis sykemeldt. 

Anonymkode: a3044...7de

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei, Jeg er 60% sykemeldt nå, skal på jobb i morgen men sitter nå med omgangssyken. Kan jeg ringer å bruke egenmelding eller må jeg ringe lege og sykemelde meg mer for den ene dagen? Og nei jeg kan ikke bytte jobbedag da det allerede er satt in vikar de dagene jeg ikke jobber.

Ring arbeidsgiver først. Du har ikke rett til å bruke egenmelding, men arbeidsgiver kan jo velge å la deg bruke det likevel. Sannsynligvis må du ha ny sykemelding fra lege.

Anonymkode: 5c418...18d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke bruke egenmelding når du er sykemeldt! Hvis du ikke kan bytte dag må du ringe legen å få høyere sykemeldingsgrad ja. 

Anonymkode: 927a6...1c0

• Liker 1
Skrevet

Ok, Takk alle sammen for raskt svar 🙂

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring arbeidsgiver først. Du har ikke rett til å bruke egenmelding, men arbeidsgiver kan jo velge å la deg bruke det likevel. Sannsynligvis må du ha ny sykemelding fra lege.

Anonymkode: 5c418...18d

Jeg ville ikke brukt egenmelding, selv om arbeidsgiver sa ja. Antakeligvis er TS utenfor de 16 dagene arbeidsgiver betaler sykelønn. Da er det NAV som betaler.

Anonymkode: c8b27...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...