Martine16 Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Ok, så jeg sliter veldig møe. Sluttet å gå til psykolog etter 4,5 år. Og har blitt diagonisert m depresjon og sosial angst. Jeg har hatt to selvmordsforsøk, og jeg vil virkelig enda dø så alt for hardt. Vil på en måte ikkje starte hos en psykolog sånn en gang i uken og slikt for jeg gruer meg så alt for møe til å dra en gang. Vil heller legges inn, for føler d blir enklere.. vet jeg er ute å kjører for har gjort alt som ikkje skal gjeres.. har prostituert meg, ruset meg, skadet meg og alt. Jeg har droppet ut for hadde ingen venner og klart ikkje vere på skulen uten å få anfall nesten hver dag. Nå er jeg hjemme hver dag hos foreldrene mine. Som krangler og skriker hver dag, jeg har null kontroll her og det er noe jeg trenger. Har vurd å spurt om anti depressive, men jeg har berre ikkje ballene til det... hvordan kan jeg legges inn, er dette noe jeg kan be om eller.? Tror jeg er bipolar også, var på utredning for d hos ABUP, men avsluttet behandling før jeg fikk diagnosen...
Wagner Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 (endret) Innleggelse Psyk Det er vondt å høre at du opplever hverdagen og livssituasjonen som vond og krevende, sender en virtuell klem din vei Ja du kan prate med legen din om dette, om du ønsker dette kan du bli henvist til DPS døgnavdeling, det er et fint sted å være i 5-7 uker. Det er trygt og godt og det finnes et stort team som står klare til å gi deg omsorg, trygghet , hjelp og varme. Vanligvis er det 3-6 måneder ventetid, men om man er veldig dårlig kan man få plass mye raskere vet jeg. Angående medisiner og slikt kan du jo be DPS om tips og innspill når du er innlagt. Tvi tvi og ønsker deg en fin dag, håper du får hjelp. Ta kontakt med fastlegen din ❤️ Endret 24. november 2019 av Wagner 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Kjære deg ! Gjør vondt å lese om alt du sliter med. Det at du vil ha hjelp og innser det er utrolig bra. Nå er det mange andre som mottar hjelp for psykiske problemer inkl meg. Mange har ulike behov og får tilrettelagt for det. I ditt tilfelle så er det lurt og viktig å tenke på at du kanskje må bruke litt tid og en liten innsats for å holde ut i den tiden det tar å bli bra/bedre. Du kan oppsøke legevakten om det haster, eller oppsøke fastlegen for å be om en innleggelse på psyk avd siden du kanskje trenger et opphold over tid . Har du noen som kan følge deg? Det er veldig vanskelig å bli kvitt psykiske problemer uten hjelp, og du må bare prøve å stole på at de som er i psykiatrien VIL hjelpe deg . Håper du samler de kreftene du har og oppsøker hjelp så snart som mulig. Sender en klem og ønsker deg alt godt ❤ Anonymkode: 7496d...03b 1
Perelandra Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Kjære trådstarter! Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg