Gå til innhold

Oppskrift på hjemmelaget tacokrydder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne lage tacokrydderet vi bruker i fredagstacoen selv, fremfor alt for å spare penger, men smakene på de oppskriftene vi har prøvd hittil har dessverre ikke gått hjem her i hus. Ønsket er at krydderet skal smake så likt som mulig butikkposene, bare med litt mindre salt (ja, jeg er klar over at det ikke er det som er "autentisk tacosmak"). Er det noen som har oppskrifter å anbefale?

Anonymkode: 40963...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spisskummen, røkt paprika, salt, litt pepper, chilipulver etter ønske. 

Anonymkode: 4135e...e84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ute etter å spare penger, men ha samme smak. Så kan et alternativ være å kjøpe store pakker med tacokrydder i stedet for småposene. 

Anonymkode: 03ea8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spisskummen, røkt paprika, salt, litt pepper, chilipulver etter ønske. 

Anonymkode: 4135e...e84

Det er vel sånn ca. dette jeg har prøvd, og som jeg ikke synes funker helt. Men takk likevel :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du er ute etter å spare penger, men ha samme smak. Så kan et alternativ være å kjøpe store pakker med tacokrydder i stedet for småposene. 

Anonymkode: 03ea8...c1c

Jøss, hvor får man kjøpt det? Beste hadde vært om jeg fant en oppskrift jeg syntes funket fordi det da er mulig å justere saltmengden, men det er absolutt et alternativ!

Anonymkode: 40963...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha mer spisskunnen i enn oppskriften tilsier, er min erfaring. Den mister lett smak/lukt når den står. Hvitløkpulver er også et must. 

Anonymkode: 19885...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk, spisskummen, chilipulver, paprika krydder og salt. Det må en del salt til og mye spisskummen. 

Eller dra til Sverige og kjøpe taco krydder på kartong. 

Anonymkode: 7e8ff...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spare penger? Remakrydderet koster under tre kroner. Det er sikkert andre områder du kan spare mer på. 

Anonymkode: 65fd3...e91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil ha en rundere smak legg også til noe søtt, jeg klemmer ofte i rester av lime, sitron, ananaslake eller bare sukker- sammen to pressede fedd hvitølk, spisskummin og røkt paprika.

Anonymkode: 9cb2d...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...