AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hei! Jeg er tante til 3 gutter i alderen 1 år, 4 år og 6,5 år. Jeg er i tillegg fadder til han på 6 år, og gir derfor litt dyrere/større/bedre gave til han enn de to andre. Jeg har lyst til å gi han et årskort på Oslo vitensenter/teknisk museum, men "må" jeg da også gi et til lillebror på 2 år, eller er det greit å gi bare til han ene? Dersom mor/far drar dit tar de med seg alle tre barna, eller bare de to eldste må han yngste betales for siden han er 4 år. Minsten kommer inn gratis. Blir det feil å kjøpe årskort til han eldste? Anonymkode: 87610...db6 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Hvorfor må du gi mer til eldste fordi du er fadder? Det gir ingen mening. Anonymkode: 7191c...64d 41
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Den på 4 har vel egne faddere som gir gave? Anonymkode: 6b660...210 3
Alvario Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Årskort til en eller to i en familie er uansett en dårlig ide da det vil føre til stor merkostnad for familien om de skal bruke gaven din. 31
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Du kjøper dyrere gave til et av tre søsken, kun fordi du er fadder i tillegg til tante for dette barnet? Det er forskjellsbehandling og ikke greit. Og ja, jeg mener både barnet på 4 år og barnet på 6 år bør få årskort. Anonymkode: 61b26...afa 28
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Det høres urettferdig ut. Jeg behandler niese og nevø litt selv om jeg er gudmor til jenta. Hun fikk dyrere gaver før nevøen ble født, men da han ble født så delte jeg beløpet hun pleide å få på to. Anonymkode: 8bdec...856 5
AnnaB00 Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Syns det er helt innafor å kjøpe en ekstra gave, eller eventuelt en litt dyrere gave til ha du er fadder til! Jeg gjør dette selv, og alle i familien gjør det. I familien min gir vi ikke gave til tantebarn som er over 15 år, så lenge man ikke er veldig nære eller skal feire jul sammen, eller er fadder til nevø/niese. Min tante ga meg julegave frem til jeg var 20 år, men broren min fikk ikke gave av denne tanta han var 15. Han fikk gave av en annen tante som er hans fadder, noe jeg ikke fikk. Noe jeg synes er helt greit. Hva med å gi årskort til begge to, og en liten gave ekstra til han på 6 som du er fadder til? 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Hvorfor skal man gi ekstra til den man er fadder for, man der da like mye tante til alle barna! Anonymkode: abdcf...9d2 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Hvor mye koster et årskort? Kan ikke se på hjemmesiden at de selger det? Anonymkode: abdcf...9d2
Ullvott Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 12 minutter siden, Alvario skrev: Årskort til en eller to i en familie er uansett en dårlig ide da det vil føre til stor merkostnad for familien om de skal bruke gaven din. Å gi litt dyrere/større gave til fadderbarn er helt greit, men jeg er helt enig med den jeg har sitert. Et årskort, uansett hvor, er en ordentlig dårlig ide nettopp av den grunn @Alvario skriver. Unntaket er selvsagt dersom du har tenkt å ta med fadderbarnet ditt dit selv med jevne mellomrom. 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Jeg er fadder til flere barn i familien som også har søsken og ville aldri ha slått meg å forskjellsbehandle de lik du gjøre. Trist, og garanterer at søsken merker det etterhvert og kommer til å mislike deg sterk på grunn av det. Anonymkode: 025b3...1f4 7
malifika Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Dette er noe av det mest trangsynte jeg har lest. Jeg har 10 tantebarn. Noen fra halvsøsken og noen fra helsøsken. Noen ser jeg et par ganger i året mens andre et par ganger i uka. Etter din logikk kunne jeg forskjellsbehandlet så det synger etter, siden jeg ikke ser alle like ofte, noen kommer ikke fra helsøsken osv... Men, det kunne aldri ramlet meg inn i halvsøvne engang å gjøre forskjell på dem. De er like mye mine tantebarn alle som en. 10
FrodeF Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er tante til 3 gutter i alderen 1 år, 4 år og 6,5 år. Jeg er i tillegg fadder til han på 6 år, og gir derfor litt dyrere/større/bedre gave til han enn de to andre. Jeg har lyst til å gi han et årskort på Oslo vitensenter/teknisk museum, men "må" jeg da også gi et til lillebror på 2 år, eller er det greit å gi bare til han ene? Dersom mor/far drar dit tar de med seg alle tre barna, eller bare de to eldste må han yngste betales for siden han er 4 år. Minsten kommer inn gratis. Blir det feil å kjøpe årskort til han eldste? Anonymkode: 87610...db6 Hvor mange barn er det her? -1 -2 -4 -6 -6,5 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er tante til 3 gutter i alderen 1 år, 4 år og 6,5 år. Jeg er i tillegg fadder til han på 6 år, og gir derfor litt dyrere/større/bedre gave til han enn de to andre. Jeg har lyst til å gi han et årskort på Oslo vitensenter/teknisk museum, men "må" jeg da også gi et til lillebror på 2 år, eller er det greit å gi bare til han ene? Dersom mor/far drar dit tar de med seg alle tre barna, eller bare de to eldste må han yngste betales for siden han er 4 år. Minsten kommer inn gratis. Blir det feil å kjøpe årskort til han eldste? Anonymkode: 87610...db6 Årskort betyr at man skal dit flere ganger, det betyr at det meste av kostnaden faller på foreldrene, de må betale for seg og broren, ikke bare en gang men flere. Det er en skikkelig uting å gi dette i gave med mindre barnet kan dra alene, og det kan det ikke. Ikke ville det vart særlig koselig for han heller. Anonymkode: abdcf...9d2 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Kunne ikke falle meg inn å forskjellsbehandle tantebarna mine ut fra fadderstatus, vi lever ikke i 1910. Så slem du er. Anonymkode: 00451...a82 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er tante til 3 gutter i alderen 1 år, 4 år og 6,5 år. Jeg er i tillegg fadder til han på 6 år, og gir derfor litt dyrere/større/bedre gave til han enn de to andre. Jeg har lyst til å gi han et årskort på Oslo vitensenter/teknisk museum, men "må" jeg da også gi et til lillebror på 2 år, eller er det greit å gi bare til han ene? Dersom mor/far drar dit tar de med seg alle tre barna, eller bare de to eldste må han yngste betales for siden han er 4 år. Minsten kommer inn gratis. Blir det feil å kjøpe årskort til han eldste? Anonymkode: 87610...db6 Hvis vi legger all denne forskjellsbehandlingen til side for ett øyeblikk: Er slike "tekniske museum" egentlig noe som er særlig interessant for en seks-åring og / eller en fire-åring? De er vel sannsynligvis alt for unge til å forstå noe særlig av det som skjer, og kanskje de uansett ikke har noen interesse for slike ting? Anonymkode: 7bd19...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 Kjøp årskort til hele familien til jul - da får de bruke det med glede. Anonymkode: 025b3...1f4 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 Hvis du kjøper årskort til eldste, bør det være fordi DU planlegger å ta ham med dit ofte. Årskortet kan da ligge hos deg. Ellers ville jeg personlig aldri gjort forskjell på tantebarna mine basert på hvem av dem jeg er fadder for. Det ville aldri falt meg inn. Synes det høres veldig spesielt ut. Anonymkode: 1071a...852 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi legger all denne forskjellsbehandlingen til side for ett øyeblikk: Er slike "tekniske museum" egentlig noe som er særlig interessant for en seks-åring og / eller en fire-åring? De er vel sannsynligvis alt for unge til å forstå noe særlig av det som skjer, og kanskje de uansett ikke har noen interesse for slike ting? Anonymkode: 7bd19...1cb Har du vært på teknisk museum? Halve museet er jo laget med tanke på barn. Ting å leke med, utforske, temadager med Lego, fly osv. Anonymkode: a964d...f78 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi legger all denne forskjellsbehandlingen til side for ett øyeblikk: Er slike "tekniske museum" egentlig noe som er særlig interessant for en seks-åring og / eller en fire-åring? De er vel sannsynligvis alt for unge til å forstå noe særlig av det som skjer, og kanskje de uansett ikke har noen interesse for slike ting? Anonymkode: 7bd19...1cb Teknisk museum i Oslo er superkult for alle barn, hele kjelleren er innredet som en gigantisk innendørs lekeplass. Masse å plukke på, teste, leke med og utforske. Men jeg er helt enig med dem som sier at du ikke kan kjøpe noe som påfører familien utgifter. Dermed er årskort en dårlig ide med mindre du kjøper til hele familien eller selv tar med ungene dit. Anonymkode: a7adb...fda 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå