Gå til innhold

Kjøpe bilder til å ha på vegg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe 2/3 bilder for å henge på veggen, dette er familiebilder (Ikke noen kommentarer om det er fint eller stygt å ha bilder av familien), men hvordan skal jeg vite hvilken størrelse jeg skal ta? Vet hvor de skal være, og hvordan de skal henge, men størrelsen  er jo vanskelig å velge. Bilder koster, og de kan ikke leveres tilbake. Hva om det blir feil størrelse? Hvordan  skal jeg være 100% sikker på at det blir riktig? Har prøvd ut med tommeatokk, men blir ikke klok på det.

Anonymkode: 38a22...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe rammer og henge opp disse uten bildene i? Da ser du om du tror det blir fint og rammene kan byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, w0ho skrev:

Hva med å kjøpe rammer og henge opp disse uten bildene i? Da ser du om du tror det blir fint og rammene kan byttes

Godt forslag, glemte en viktig detalj, tanken var å kjøpe bilder på lerret

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp ut ulike størrelser i bakepapir og heng de opp for å se hva som blir fint.

Anonymkode: c4a8e...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klipp ut ulike størrelser i bakepapir og heng de opp for å se hva som blir fint.

Anonymkode: c4a8e...436

Det var ingen dum idé, takk for tips 😃

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha lerret krever dette en viss størrelse. Jeg tenker minst 30x40 pga at lerret gir en tykk kant. Selv synes jeg lerret er litt år 2000, og ut. Vet du ikke ville ha slike svar. Men det finnes så mange abdre fine ting å trykke bilder på. Mdf plater gir et renere utrykk og passer bedre i tiden med de stramme linjene som er nå. Bildet vil fortsatt komme ut av veggen og krever ingen ramme.

Personlig synes jeg et familiebilde i 30x40 kan være litt stort og ville satset på 18x24 eller opp mot 20x25. Tatt en sort enkel ramme. Med mindre det er av barna. Det kunne jeg hatt større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Hvis du skal ha lerret krever dette en viss størrelse. Jeg tenker minst 30x40 pga at lerret gir en tykk kant. Selv synes jeg lerret er litt år 2000, og ut. Vet du ikke ville ha slike svar. Men det finnes så mange abdre fine ting å trykke bilder på. Mdf plater gir et renere utrykk og passer bedre i tiden med de stramme linjene som er nå. Bildet vil fortsatt komme ut av veggen og krever ingen ramme.

Personlig synes jeg et familiebilde i 30x40 kan være litt stort og ville satset på 18x24 eller opp mot 20x25. Tatt en sort enkel ramme. Med mindre det er av barna. Det kunne jeg hatt større. 

Takk for konstruktive tanker. Er bilder av barnet  vårt jeg  tenker, ser for meg 2 bilder (et stående og et kvadratisk stående på en smal hylle). Det er en noe naken vegg, og lang stue, så er litt avstander, så redd det blir veldig lite med små bilder, så først for meg en i 20×20 og 20×30 men så ble jeg så redd der skulle bli litt små, men samtidig så vet jeg ikke.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for konstruktive tanker. Er bilder av barnet  vårt jeg  tenker, ser for meg 2 bilder (et stående og et kvadratisk stående på en smal hylle). Det er en noe naken vegg, og lang stue, så er litt avstander, så redd det blir veldig lite med små bilder, så først for meg en i 20×20 og 20×30 men så ble jeg så redd der skulle bli litt små, men samtidig så vet jeg ikke.

Ts

Skal se stå på hylle ville jeg hvertfall ha tatt Mdf plate. Størrelsene du nevner er ikke så små om det er portrettbilde. Jeg synes bilder som skal henge på veggen kan være større om de henger alene. På en hylle står de gjerne sammen med andre og blir en helhet. Vil man se nærmere på bildene går man uansett inntil. 

Tror det blir bra med 20x20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Skal se stå på hylle ville jeg hvertfall ha tatt Mdf plate. Størrelsene du nevner er ikke så små om det er portrettbilde. Jeg synes bilder som skal henge på veggen kan være større om de henger alene. På en hylle står de gjerne sammen med andre og blir en helhet. Vil man se nærmere på bildene går man uansett inntil. 

Tror det blir bra med 20x20 :)

Takk for tips. Hvordan  er mdf plater? Sliter litt med å finne eksempler på fotobutikker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips. Hvordan  er mdf plater? Sliter litt med å finne eksempler på fotobutikker. 

De har det hvertfall på elite foto https://www.elitefoto.no/produkt/mdf/

Fant ikke på fotoknudsen. Men om du tar kontakt er jeg nesten sikker på alle tilbyr noe lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...