AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Har tenkt på det ofte her på forumet. Alenemødre vekker stor forakt og engasjement, virker det som. Bare nå ligger det to-tre negative tråder om alenemødre på første side på Barn og familie. Jeg lurer på hvorfor det ikke finnes noe tilsvarende engasjement for fedrene? For hver alenemor, finnes det jo en pappa som ikke tar ansvar, noe som i mine øyne er virkelig ynkelig. Alenemammaen blir jo ved sin lest og tar ansvar for livet hun har brakt inn i verden, ofte med dårlig økonomi og mange personlige oppofrelser. Er ikke det beundringsverdig da? Hvorfor dette alenemor-hatet? Er det bare en annen form for kvinnehat, eller hva er greia? Anonymkode: f12dc...ba2 48
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Hvem er du TS? og hva er din agenda? Anonymkode: 0cac0...801 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det ofte her på forumet. Alenemødre vekker stor forakt og engasjement, virker det som. Bare nå ligger det to-tre negative tråder om alenemødre på første side på Barn og familie. Jeg lurer på hvorfor det ikke finnes noe tilsvarende engasjement for fedrene? For hver alenemor, finnes det jo en pappa som ikke tar ansvar, noe som i mine øyne er virkelig ynkelig. Alenemammaen blir jo ved sin lest og tar ansvar for livet hun har brakt inn i verden, ofte med dårlig økonomi og mange personlige oppofrelser. Er ikke det beundringsverdig da? Hvorfor dette alenemor-hatet? Er det bare en annen form for kvinnehat, eller hva er greia? Anonymkode: f12dc...ba2 Jeg mistenker kvinnehat, kombinert med en god dose uvitenhet, misunnelse og frykt for at noen skal få noen usle kroner fra fellesskapet. Anonymkode: e8cd5...b4e 36
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det ofte her på forumet. Alenemødre vekker stor forakt og engasjement, virker det som. Bare nå ligger det to-tre negative tråder om alenemødre på første side på Barn og familie. Jeg lurer på hvorfor det ikke finnes noe tilsvarende engasjement for fedrene? For hver alenemor, finnes det jo en pappa som ikke tar ansvar, noe som i mine øyne er virkelig ynkelig. Alenemammaen blir jo ved sin lest og tar ansvar for livet hun har brakt inn i verden, ofte med dårlig økonomi og mange personlige oppofrelser. Er ikke det beundringsverdig da? Hvorfor dette alenemor-hatet? Er det bare en annen form for kvinnehat, eller hva er greia? Anonymkode: f12dc...ba2 Nei, det finnes ikke en far som ikke tar ansvar for hver alenemor. Det er historien alenemødre liker å fortelle, men sannheten er ofte en annen. Anonymkode: 35222...39c 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Det er bare å styre unna alenefedre da om du vil, opp til enhver å avgjøre. Anonymkode: b240f...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det finnes ikke en far som ikke tar ansvar for hver alenemor. Det er historien alenemødre liker å fortelle, men sannheten er ofte en annen. Anonymkode: 35222...39c Fortell, fortell! Er jomfrufødsel utbredt? (Ja, det er snart jul ) Anonymkode: a2514...bf8 22
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Mange fordommer der ute. På forumet for seksualitet, ligger også en tråd «hvorfor er alenemødre best i senga?», med påfølgende kommentarer om at det er fordi de har hatt så mange partnere fordi de er løse, fordi det er desperate og lengselen så stor og dermed intens lyst osv. I dette ligger ikke bare fullstendig idioti og mangel på saklighet, men også forakt. Anonymkode: 91300...ebf 34
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det finnes ikke en far som ikke tar ansvar for hver alenemor. Det er historien alenemødre liker å fortelle, men sannheten er ofte en annen. Anonymkode: 35222...39c Hæ? Anonymkode: cff6b...8ce
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Fordi man ikke forventer mer av menn. Man regner med de ikke tar ansvar så når de faktisk gjør det så får de skryt. Det er sørgelige greier. Anonymkode: d84ba...fae 29
Husholdning1 Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: cff6b...8ce Er det far sin skyld at normen er at mor får hovedomsorgen? 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell, fortell! Er jomfrufødsel utbredt? (Ja, det er snart jul ) Anonymkode: a2514...bf8 når folk har hatt one night stand osv så er det mora som er ansvarlig. for den ufrivillige faren har bare benytta seg av fri sex som han ble tilbudt. Anonymkode: c643e...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Tror nok ingen hater alenemødre, men de som har delt omsorg 50/50, men som kaller seg alenemødre - DE er mislikt. De er ikke alenemødre. Anonymkode: 988c2...731 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er du TS? og hva er din agenda? Anonymkode: 0cac0...801 Min agenda? Jeg har ingen personlige erfaringer med temaet, er barnløs. Men har som sagt lagt merke til mye aggresjon eller latterliggjøring av alenemødre i diverse tråder. Anonymkode: f12dc...ba2 12
Husholdning1 Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror nok ingen hater alenemødre, men de som har delt omsorg 50/50, men som kaller seg alenemødre - DE er mislikt. De er ikke alenemødre. Anonymkode: 988c2...731 Er man mamma og singel er man alenemor. 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 2 minutter siden, Husholdning1 said: Er det far sin skyld at normen er at mor får hovedomsorgen? Jeg skulle ha uthevet setningen jeg ikke forsto. Jeg kan gjøre det nå. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det finnes ikke en far som ikke tar ansvar for hver alenemor. Det er historien alenemødre liker å fortelle, men sannheten er ofte en annen. Anonymkode: 35222...39c Anonymkode: cff6b...8ce
Husholdning1 Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha uthevet setningen jeg ikke forsto. Jeg kan gjøre det nå. Anonymkode: cff6b...8ce Og mitt spørsmål er fortsatt akkurat det samme.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Er det far sin skyld at normen er at mor får hovedomsorgen? Hvis du ser på hvordan fedre oppfører seg mot barna så er ikke det noe rart. Det er ikke ofte det er mennene som tar hovedansvaret for barna hjemme. Hadde kjønnsrollene (som menn bestemte) vært motsatt så hadde mennene fått hovedomsorgen, ikke mor. Men dere tok mere stolthet i å være overhode og ikke husfar, og den kjønnsrollen gjelder ennå og er vanskelig å snu. Anonymkode: d84ba...fae 13
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 Far til barna mine er død. Sært at noen hater meg for det 😥 Anonymkode: 62090...cc4 8
Husholdning1 Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du ser på hvordan fedre oppfører seg mot barna så er ikke det noe rart. Det er ikke ofte det er mennene som tar hovedansvaret for barna hjemme. Hadde kjønnsrollene (som menn bestemte) vært motsatt så hadde mennene fått hovedomsorgen, ikke mor. Men dere tok mere stolthet i å være overhode og ikke husfar, og den kjønnsrollen gjelder ennå og er vanskelig å snu. Anonymkode: d84ba...fae Det jeg som oftest ser er at fedrene blir tilsidesatt av mødrene der det skal være felles omsorg. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 5 minutter siden, Husholdning1 skrev: Er man mamma og singel er man alenemor. Nei. Da er jo faren også alenefar. Så lenge det er delt omsorg så har begge foreldrene likt ansvar og omsorg. Anonymkode: 988c2...731 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå