Gå til innhold

Folk som har barna sine i samme avdeling som de jobber i..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om barnehageansatte som har barn i samme avdeling som de jobber i?

Vi har en slik ansatt i barnehagen til barnet mitt og jeg merker at hun gir mer oppmerksomhet til eget barn fremfor alle de andre, er ikke dette feil?

Anonymkode: 33de9...86a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo. I vår barnehage kan ikke foreldre være ansatt.

Anonymkode: 2b9f6...51b

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker at dette er en uheldig situasjon, men samtidig så er opptaket slik at du får tilbud om en plass, og takker du nei til den plassen, er det fare for at en ikke får et annet tilbud, og i små kommuner  er det kanskje eneste mulighet?

Men en ting er at det barnet kanskje får mer oppmerksomhet, men det kan også være utfordrende for mor og barn, mor ønsker å gi like mye til alle, men barnet  henger seg på mor, det er vanskelig for barnet å skjønne at det er forskjellig i bhg og hjemme. Hvorfor er ikke mamma, mamma i bhg? Det kan også bli mye negativitet for barnet og mor når barnet går på samme endelig som mor jobber. Så jeg tenker at det er verken heldig for mor, barn, eller de andre barna. Noe annet er det om barnet går i samme bhg, men ikke samme avdeling.

Men er sikker på at leder og moren har prøvd å tilrettelagt for å unngå det, men det ikke lot seg gjøre eller noe slik

Anonymkode: ae3a8...0d0

• Liker 5
Skrevet

Jeg har erfaring med dette selv, og hos oss ble det motsatt. I min redsel for å forfordele han ifht de andre barna, så fikk han i stedet mindre av meg. 
Absolutt ikke heldig for noen av oss!

Anonymkode: 66fea...6ae

• Liker 6
Skrevet

Det beste er jo om barnet ikke er på samme avdeling som moren, men om det ikke lar seg gjøre er det jo helt ok. Kanskje ikke ideelt men ingen krise heller. 

Anonymkode: 4592c...515

Skrevet

Her finnes det bare én barnehage med felles avdeling, så har ikke noe valg. 

Anonymkode: d25d0...323

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfaring med dette selv, og hos oss ble det motsatt. I min redsel for å forfordele han ifht de andre barna, så fikk han i stedet mindre av meg. 
Absolutt ikke heldig for noen av oss!

Anonymkode: 66fea...6ae

Men nå er det heller ikke meningen at du skal jobbe i barnehage hovedsakelig for å passe på din egen unge, da kunne du like gjerne forblitt hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Det gir så mye uro og mer arbeid for oss! Her er det skriking om noen andre en mor hjelper å kle på,kjempe sjalu og skriking om mor har noen andre barn på fanget. Hysterisk skriking om mor må være inne å kle på barn mens sønnen er gått ut. Hylskriking når mor går til pause osv. Når mor ikke er der så er barnet lett å ha med å gjøre å godtar at det er forskjellige voksne som hjelper påkledning.

Anonymkode: 864eb...382

• Liker 1
Skrevet

Har minste i samboer sin barnehage. Ikke på samme avdeling. Det går veldig bra 😊 Hun får en kos av far, hvis de treffes i løpet av dagen, og så går hun tilbake til sin avdeling. Eneste utfordring er når det er fellessamling, og samboer har den, da vil hun gjerne sitte sammen med han. Men det anbefales at foreldre ikke har barn på samme avdeling som man jobber på. På skole får man ikke undervise egne barn. 

Anonymkode: 52b9a...987

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Har minste i samboer sin barnehage. Ikke på samme avdeling. Det går veldig bra 😊 Hun får en kos av far, hvis de treffes i løpet av dagen, og så går hun tilbake til sin avdeling. Eneste utfordring er når det er fellessamling, og samboer har den, da vil hun gjerne sitte sammen med han. Men det anbefales at foreldre ikke har barn på samme avdeling som man jobber på. På skole får man ikke undervise egne barn. 

Kjenner flere som har hatt egne foreldre som lærere så lurer på om det bare er lokale regler.

Anonymkode: e3037...697

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. Jeg er lærer på ungdomsskolen og har klassen som eldste sønnen min går i.

Anonymkode: 82dc1...759

• Liker 2
Skrevet

Til dere som underviser egne barn, snaakk om dobbeltroller! Mulig det er lokale regler jeg har vært borti, men jaggu bra at noen skoler har det. Og jeg forstår ikke at dere ønsker å være i den rollen i det hele tatt! En ting er å ha ungene sine på egen skole, det skjønner jeg at man noen steder må, men undervisning, nei, det skal være mulig å unngå. 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det heller ikke meningen at du skal jobbe i barnehage hovedsakelig for å passe på din egen unge, da kunne du like gjerne forblitt hjemme.

🤦🏼‍♀️

Skjønte du ikke poenget hennes eller? 

Anonymkode: aca77...5e3

• Liker 9
Skrevet

Ville aldri gjort det selv. Jobbet i barnehage før, og der var det ei som hadde ungen sin på avd. Hun klarte ikke å skille rollene, og tok hans parti i alle konflikter, kjeftet på andre barn som var urettferdig mot hennes lille gull (for ting hun ikke ville kjeftet for motsatt vei), ga ham mye mer oppmerksomhet osv. Ikke bra, og ikke fullt på jobb, for å si det sånn.

Anonymkode: 87b2c...9d5

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. Jeg er lærer på ungdomsskolen og har klassen som eldste sønnen min går i.

Anonymkode: 82dc1...759

Hvordan fungerer det når du skal sette karakterer? For det går faktisk ikke an å være 100 % objektiv.

Anonymkode: 3ab29...3cb

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Til dere som underviser egne barn, snaakk om dobbeltroller! Mulig det er lokale regler jeg har vært borti, men jaggu bra at noen skoler har det. Og jeg forstår ikke at dere ønsker å være i den rollen i det hele tatt! En ting er å ha ungene sine på egen skole, det skjønner jeg at man noen steder må, men undervisning, nei, det skal være mulig å unngå. 

Hva gjør du på en liten skole hvor det er én musikklærer, eller én formgivningslærer? 

Anonymkode: e3037...697

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men én liten unge forstår jo ikke dette

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men én liten unge forstår jo ikke dette

Da bør hun eller ungen plasseres i en annen avdeling.

• Liker 2
Skrevet

Barnehager pleier å bytte avdeling på mor, og skoler bytter klasser for å unngå dette.

Anonymkode: 40bac...eab

Skrevet
På 24.11.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Da bør hun eller ungen plasseres i en annen avdeling.

Ja nettopp

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...