Gå til innhold

Skal skjørtet sitte over eller under navlen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og lurer på dette. Kjøpte meg både knelangt skjørt, en fin topp og jakke som passer til i går. Også tenkte jeg skulle prøve å gå med dette i dag for å se hvordan jeg takler å gå med dette.

En liten ting til som jeg må spørre om, er det noen av dere damer som bruker rene blondetruser? De må kan ikke være god å bruke...

Evt. når bruker dere de? Jeg kjøpte både det og bomulls truser, men jeg er ikke enig med meg selv om de er gode å bruke eller ikke.  

Beklager at jeg spør dumt, men jeg må bare  for jeg er nysgjerrig og har lyst til å prøve noe annet enn vanlige mannsklær.

Jeg ønsker kun ærlig og seriøse svar fra dere damer. Til dere som vil være useriøse finn heller en annen emne og skriv der.

Anonymkode: 9bf1d...846

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjørt skal som regel sitte rett over navlen, men det finnes unntak, nå vet jeg ikke hvordan ditt skjørt er, men du merker selv hvordan det bør sitte når du tar det på. Blondetruser bruker jeg aldri, siden de er ubehagelig å gå med.

Anonymkode: dea85...a09

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva slags bukser du bruker "til vanlig", men mine dongeribukser og skjørt starter i midjen (2 cm over navlen - midjen = der du er tynnest).

Blondetruser brukes kun når man skal pynte seg for noen som skal pakke ut innholdet. Her går det i bomullstruser og kun det.

Skrevet

Linningen på skjørtet skal være der du er smalest, der kroppen går litt inn i siden. Vær obs på at ulike truser kan lage en kant som er synlig gjennom skjørtet (baken), om du ønsker å unngå det kan du bruke et underskjørt. Underskjørtet bør være noen cm kortere enn hovedskjørtet for å unngå at man ser underskjørtet når du sette deg ned eller bøyer deg. 

Anonymkode: 16659...d34

• Liker 4
Skrevet

Vi menn har litt annen kropp. Jeg bruker også skjørt iblant. Da henger det gjerne 0-5 cm under navlen. Det er vel ikke noe som er galt eller rett her, men jeg tenker at hvis vi menn skal bruke skjørt så må det henge slik det er naturlig på kroppen. Det er nok bedre enn å kopiere damene som har en annen midje.

Anonymkode: c577f...87f

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker kun ærlig og seriøse svar fra dere damer.

Å. Beklager.

Anonymkode: c577f...87f

Skrevet

Jeg har skjørtet over navlen, der jeg er smalest. 

Bruker aldri blondetruser, det er bare ubehagelig. Bruker kun bomull. 

Anonymkode: cbbce...9f1

Skrevet

Har vanligvis linningen på skjørtet rett på eller rett over navlen. Hvis skjørtet er langt hender det noen ganger at jeg har det helt opp til rett under brystene. Jeg er kort i beina og kler best å ha skjørt som ikke er for side. 

Hva som er best for en mann vet jeg ikke helt. Dere har jo vanligvis ikke like markert midje som kvinner. Hvor du skal ha skjørtet kommer vel også an på figuren din, det vil si om du er slank eller har litt mage. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og lurer på dette. Kjøpte meg både knelangt skjørt, en fin topp og jakke som passer til i går. Også tenkte jeg skulle prøve å gå med dette i dag for å se hvordan jeg takler å gå med dette.

En liten ting til som jeg må spørre om, er det noen av dere damer som bruker rene blondetruser? De må kan ikke være god å bruke...

Evt. når bruker dere de? Jeg kjøpte både det og bomulls truser, men jeg er ikke enig med meg selv om de er gode å bruke eller ikke.  

Beklager at jeg spør dumt, men jeg må bare  for jeg er nysgjerrig og har lyst til å prøve noe annet enn vanlige mannsklær.

Jeg ønsker kun ærlig og seriøse svar fra dere damer. Til dere som vil være useriøse finn heller en annen emne og skriv der.

Skjørtet skal sitte slik at den videste delen treffer hoftene. Det varierer fra livet langt nede på hoftene til over navelen. Dersom skjørtet ikke er tilsittende (altså type skjørt med strikk eller belte i livet og så bare vidde nedover), står du fritt til å feste livet der du vil. I 2019 er moten å feste det over navlen, det anatomisk "korrekte"er å feste det der du er smalest. Om 2-3 år kommer skjørt til å bli festet mye lengre ned. Du står, med andre ord, rimelig fritt. Og det endrer seg. Raskt.

Ingen bruker truser i polyester (aka blondetruser) fordi de er behagelige. Generelt er dameundertøy såpass dårlig kvalitet og såpass til bry at damer ofte bruker herreundertøy. ;) I et tettsittende skjørt har du tre valg: bruke en vanlig truse som vil vise gjennom, ha på deg en string eller (det desidert beste alternativet) bruke en bokser. 

Anonymkode: 79a7e...442

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på kroppen din og skjørtet, tenker jeg. De skal ofte sitte der man er smaleste, det er rett over navlen på min kropp. Prøv forskjellige høyder i et speil og se hva du synes du kler og hva du liker best. 

Jeg bruker blondetruser halvparten av tiden, er blitt vant til det så synes ikke det er ubehagelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...